Page 106 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 106

104  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa z elementem rzutu „Czarny kolor”. Dzieci stoją w kole. Jedno dziecko stoi w środku z piłką. Rzuca ją kolejno
            do kolegów, wypowiadając nazwy kolorów. Gdy powie: Czarny!, piłki nie wolno złapać. Jeśli ktoś się zagapi, wykonuje
            trzy przysiady.
             x Zabawa równoważna „Kto szybciej?”. Dzieci ustawiają się w parach. Ich zadaniem jest jak najszybsze przejście wyzna-
            czonego odcinka z listkiem na głowie.



          ŚRODA   emat: Jak się bawić?
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa doskonaląca słuch fonematyczny „Do pary”. Zabawa plastyczna „Dorysuj”.
          Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII. Zabawa dydaktyczna „Znam litery”. Zabawa słowna „Krąg skojarzeń”. Zabawa na czwo-
          rakach „Pieski na spacer, pieski do budy”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 1, 2, 4, 6, 11

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Baw się z nami!, wiersz Maciejki Mazan.
          Pogadanka „Nasze ulubione zabawy”. Słuchanie i omówienie wiersza. Zabawa zespołowa „W co się bawić?”. Zabawa rucho-
          wa „Chodźcie do domu!”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 76.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Jesienna polka”. Zabawa
          ruchowa ze śpiewem (Piosenka na powitanie). Zabawa z piłką. Wprowadzenie kroku polki. Nauka układu tanecznego do pio-
          senki Święto Dyni (CD, 8). Zabawa „Co tak gra?”. Zabawa pożegnalna. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na pożegnanie).
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2, 5, 7, 8, 9; IV 1, 3, 2, 5, 7, 8, 12

          Zajęcia w ogrodzie: Gra w kręgle – doskonalenie koordynacji ruchowej. Zabawy dowolne.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 5, 7


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa doskonaląca słuch fonematyczny „Do pary”. N. rozkłada na stoliku obrazki (tygrys, mydło, oko, aparat, kura).
            Dzieci nazywają głoskę, którą słychać na początku nazwy. Następnie N. kolejno wykłada nowe obrazki. Zadaniem dzieci
            jest jak najszybciej wskazać na stoliku obrazek, którego nazwa rozpoczyna się taką samą głoską, jaką kończy się nazwa
            obrazka wykładanego przez N., np.: płot – tygrys; dom – mydło; łóżko – oko; zamek – kura; lalka – aparat.
            Uwaga: Unikamy w wygłosie głosek, które tracą dźwięczność.
             x Zabawa plastyczna „Dorysuj”. N. rysuje na kartce np. koło. Dzieci kolejno dorysowują fragment według własnego pomysłu.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa dydaktyczna „Znam litery”. Dzieci układają kształty poznanych liter z różnych rodzajów klocków, z kasztanów,
            żołędzi.
             x Zabawa słowna „Krąg skojarzeń”. Chętne dziecko wymyśla wyraz, a kolejne podaje do niego skojarzenie.
             x Zabawa na czworakach „Pieski na spacer, pieski do budy” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Baw się z nami!, wiersz Maciejki Mazan.
          Cele:
            r
            ozwijanie kreatywności i logicznego myślenia
            s
             t
            warzanie okazji do nabierania przez dzieci pewności siebie i śmiałości podczas przedstawiania własnych pomysłów
            kształtowanie umiejętności współpracy
            ozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego.
            r
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111