Page 139 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 139
TYDZIEŃ 10 • Ciekawe, dlaczego… • 137
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z chustą animacyjną „Białe i czerwone balony” (zob. TYDZIEŃ 10, Wtorek, Zadania poranne).
x Zabawy dowolne z balonami.
t
ŚRODA emat: Lena i lampa.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Memo obrazkowe. Mozaika geometryczna. Ćwiczenia poranne – Zestaw X. Wy-
konanie ćwiczeń w KP2, s. 18. Rozmowa „Jak obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości?”. Zabawa rzutna „Piłka
goni piłkę”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Lampa Leny”. Zapoznanie z literą l, L (wysłu-
chanie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę l – KP2, s. 16, budowanie modeli wyrazów
lampa, Lena, układanie wyrazów z literą l, L). Zabawa ruchowa „Czy słychać l?”. Zabawa słowna „Lody”. Wykonanie ćwiczeń
w KP2, s. 17. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Jesienią w Polsce”. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Powitanie jesienne).
Utrwalenie znajomości piosenki Jesień z czerwonym parasolem (CD, 9 i 10). Wykonanie układu ruchowego do piosenki.
Nauka hymnu Polski. Instrumentacja Mazurka Dąbrowskiego. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Pożegnanie jesienne).
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłkami. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Memo obrazkowe – odkrywanie obrazków i dobieranie ich w pary.
x Mozaika geometryczna – układanie kształtów z figur według podanego wzoru i własnych pomysłów.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 18. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę l; kolorowanie w mode-
lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce l na niebiesko. Kolorowanie według kodu; odczytanie tekstu wyra-
zowo-obrazkowego.
x Rozmowa „Jak obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości?”. Dzieci swobodnie się wypowiadają.
x Zabawa rzutna „Piłka goni piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Lampa Leny.
Cele:
zapoznanie z literą l, L
ozwijanie spostrzegawczości
r
r
ozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
u
trwalanie wyglądu poznanych liter
zachęcanie do układania i odczytywania wyrazów
doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Pomoce: kartoniki czerwone i niebieskie, kartoniki z literami, podpisy do obrazków, tacki z obrazkami, sylwety
lodów, tamburyn, KP2, KA.