Page 139 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 139

TYDZIEŃ 10  •  Ciekawe, dlaczego…   •  137



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa z chustą animacyjną „Białe i czerwone balony” (zob. TYDZIEŃ 10, Wtorek, Zadania poranne).
              x Zabawy dowolne z balonami.




                           t
            ŚRODA   emat: Lena i lampa.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Memo obrazkowe. Mozaika geometryczna. Ćwiczenia poranne – Zestaw X. Wy-
            konanie ćwiczeń w KP2, s. 18. Rozmowa „Jak obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości?”. Zabawa rzutna „Piłka
            goni piłkę”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Lampa Leny”. Zapoznanie z literą l, L (wysłu-
            chanie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę l – KP2, s. 16, budowanie modeli wyrazów
            lampa, Lena, układanie wyrazów z literą l, L). Zabawa ruchowa „Czy słychać l?”. Zabawa słowna „Lody”. Wykonanie ćwiczeń
            w KP2, s. 17.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Jesienią w Polsce”. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Powitanie jesienne).
            Utrwalenie znajomości piosenki Jesień z czerwonym parasolem (CD, 9 i 10). Wykonanie układu ruchowego do piosenki.
            Nauka hymnu Polski. Instrumentacja Mazurka Dąbrowskiego. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Pożegnanie jesienne).
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłkami. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Memo obrazkowe – odkrywanie obrazków i dobieranie ich w pary.
              x Mozaika geometryczna – układanie kształtów z figur według podanego wzoru i własnych pomysłów.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 18. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę l; kolorowanie w mode-
              lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce l na niebiesko. Kolorowanie według kodu; odczytanie tekstu wyra-
              zowo-obrazkowego.
              x Rozmowa „Jak obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości?”. Dzieci swobodnie się wypowiadają.
              x Zabawa rzutna „Piłka goni piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
            Temat: Lampa Leny.
            Cele:
              zapoznanie z literą l, L
              ozwijanie spostrzegawczości
              r
              r
              ozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
              u
              trwalanie wyglądu poznanych liter
              zachęcanie do układania i odczytywania wyrazów
              doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
                Pomoce: kartoniki czerwone i niebieskie, kartoniki z literami, podpisy do obrazków, tacki z obrazkami, sylwety
                lodów, tamburyn, KP2, KA.
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144