Page 145 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 145

TYDZIEŃ 11  •  Mój zwierzak   •  143



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa integracyjna „Kto dotknie lwa?”. Dzieci podążają gromadką za kolegą-lwem. Próbują dotrzymać mu kroku. Lew
              na zmianę to idzie, to biegnie i co chwila zatrzymuje się, odwracając do dzieci. W tym momencie dzieci muszą kucnąć
              i znieruchomieć. Jeżeli któreś dziecko poruszy się, lew odsyła je na koniec grupy. Zwycięża ten tropiący, który pierwszy
              dotknie lwa.
              x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.



            TYDZIEŃ 11    Mój zwierzak




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat: Lekarz zwierząt – weterynarz.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Gramy w rymy”. Zabawa twórcza „Obrazki z patyczków”. Ćwiczenia
            poranne – Zestaw XI. Obrysowywanie szablonów zwierząt. Zabawa „Zgadnij, o czym mówię”. Zabawa rzutna „Traf i zdo-
            bądź punkty”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 5, 6, 8, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – spotkanie z weterynarzem. Przygotowanie do spotkania – ustalenie pytań.
            Rozmowa na temat pracy weterynarza, opieki nad zwierzętami. Wspólne wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 22–23 – wymie-
            nianie się wiadomościami na temat zwierząt domowych, opieki nad nimi; czytanie globalne; wymyślanie hasła plakato-
            wego o psie. Zabawa dydaktyczna „Szpital dla zwierząt”. Ustalenie z weterynarzem, jakim zwierzątkiem dzieci mogą się
            opiekować w swojej sali. Podziękowanie za wizytę.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Moje zwierzątko”. Omówienie i pokaz
            kolejnych etapów pracy plastycznej. Formowanie z gliny sylwetki zwierzątka hodowanego w domu. Malowanie rzeźby far-
            bami plakatowymi.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 10; III 4, 9; IV 1, 2, 5, 11, 18, 20

            Zajęcia w ogrodzie: Gra w ringo. Zabawa w berka.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; II 3, 8; III 2; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Gramy w rymy”. N. przygotowuje zestawy składające się z około 10 kart z obrazkami przedstawiającymi przed-
              mioty, których nazwy się rymują. Zestawy dzieli na dwie równe części – po jednej dla każdego gracza – i odwraca ob-
              razkami do blatu stolików. Gracze biorą jedną kartę ze swojego stosu, odwracają ją i kładą między sobą. Kiedy pojawią
              się dwie karty z rymującymi się nazwami, gracz, który jako pierwszy powie: Rym, zabieram!, bierze obie karty.
              x Zabawa twórcza „Obrazki z patyczków”. Dzieci układają dowolne kształty z patyczków lub odwzorowują układ patycz-
              ków ze wzoru przedstawionego na rysunku.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Obrysowywanie szablonów zwierząt – dzieci przykładają szablon z wyciętym okienkiem w kształcie zwierzęcia i po kra-
              wędzi wewnętrznej obrysowują kształt.
              x Zabawa „Zgadnij, o czym mówię”. N. opisuje przedmiot znajdujący się w pobliżu bez podawania jego nazwy. Dziecko,
              które pierwsze wskaże opisywane miejsce, układa następną zagadkę.
              x Zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150