Page 184 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 184

182  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



            –  naklejanie szablonów na słoik
            –  włożenie do słoika świeczki-podgrzewacza.
          2.  Praca dzieci przy stolikach.
          3.  Wspólne sprzątanie.
          4.  Prezentacja lampionów.
            Uwaga: Świeczki zapala tylko N.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Rysowanie patykiem na śniegu (lub na ziemi).
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




                         t
          PIĄTEK   emat: Wkrótce zima.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co się zmieniło?”. Zabawa „Dobierz do
          pary”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII. Zabawa słuchowa „Kto ma dzwoneczek?”. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 53. Za-
          bawa z mocowaniem „Przepychanka”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4, 5, 7, 8, 12, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Wycieczka – „Zbliża się zima”. Zapoznanie z celem wycieczki – szukanie oznak zimy. Obser-
          wacja przyrody. Nazywanie drzew. Obserwacja ptaków: odszukanie miejsc przeznaczonych do dokarmiania ptaków zimą.
          Zebranie skarbów do kącika przyrody. Powrót do przedszkola. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 52.  ▶  2. Zajęcia rucho-
          we – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XIII.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 10, 11; III 5; IV 2, 4, 16, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Rzuty do celu”. Zabawy dowolne.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co się zmieniło?”. Dzieci siedzą w kole. N. układa na środku zabawki. Dzieci je
            nazywają i zapamiętują. Zasłaniają oczy. N. zabiera najpierw jedną zabawkę (później dwie, trzy zabawki) lub zmienia
            ułożenie zabawek. Dzieci mówią, która zabawka zniknęła lub zmieniła miejsce.
             x Zabawa „Dobierz do pary”. Dzieci układają obrazki tematyczne w pary i uzasadniają swój wybór, np.: sanie – renifery,
            Mikołaj – worek z prezentami, miś – lalka, list – skrzynka pocztowa, pudełko – wstążka.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa słuchowa „Kto ma dzwoneczek?”. Dzieci siedzą w kole. Jedno dziecko wchodzi do środka i zamyka oczy. Inne
            dziecko z koła dzwoni dzwoneczkiem i go chowa. Dziecko siedzące w środku kręgu otwiera oczy i próbuje odgadnąć,
            kto zadzwonił dzwoneczkiem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 53. Nalepianie brakujących liter i czytanie wyrazów. Rysowanie drogi w labiryncie.
             x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: wycieczka (do parku, lasu lub do ogródków działkowych).
          Temat: Zbliża się zima.
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189