Page 184 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 184
182 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Grudzień
– naklejanie szablonów na słoik
– włożenie do słoika świeczki-podgrzewacza.
2. Praca dzieci przy stolikach.
3. Wspólne sprzątanie.
4. Prezentacja lampionów.
Uwaga: Świeczki zapala tylko N.
III Zajęcia w ogrodzie
x Rysowanie patykiem na śniegu (lub na ziemi).
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
t
PIĄTEK emat: Wkrótce zima.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co się zmieniło?”. Zabawa „Dobierz do
pary”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII. Zabawa słuchowa „Kto ma dzwoneczek?”. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 53. Za-
bawa z mocowaniem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4, 5, 7, 8, 12, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Wycieczka – „Zbliża się zima”. Zapoznanie z celem wycieczki – szukanie oznak zimy. Obser-
wacja przyrody. Nazywanie drzew. Obserwacja ptaków: odszukanie miejsc przeznaczonych do dokarmiania ptaków zimą.
Zebranie skarbów do kącika przyrody. Powrót do przedszkola. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 52. ▶ 2. Zajęcia rucho-
we – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XIII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 10, 11; III 5; IV 2, 4, 16, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Rzuty do celu”. Zabawy dowolne.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co się zmieniło?”. Dzieci siedzą w kole. N. układa na środku zabawki. Dzieci je
nazywają i zapamiętują. Zasłaniają oczy. N. zabiera najpierw jedną zabawkę (później dwie, trzy zabawki) lub zmienia
ułożenie zabawek. Dzieci mówią, która zabawka zniknęła lub zmieniła miejsce.
x Zabawa „Dobierz do pary”. Dzieci układają obrazki tematyczne w pary i uzasadniają swój wybór, np.: sanie – renifery,
Mikołaj – worek z prezentami, miś – lalka, list – skrzynka pocztowa, pudełko – wstążka.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa słuchowa „Kto ma dzwoneczek?”. Dzieci siedzą w kole. Jedno dziecko wchodzi do środka i zamyka oczy. Inne
dziecko z koła dzwoni dzwoneczkiem i go chowa. Dziecko siedzące w środku kręgu otwiera oczy i próbuje odgadnąć,
kto zadzwonił dzwoneczkiem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 53. Nalepianie brakujących liter i czytanie wyrazów. Rysowanie drogi w labiryncie.
x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: wycieczka (do parku, lasu lub do ogródków działkowych).
Temat: Zbliża się zima.