Page 193 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 193
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na przedstawienie • 191
t
CZWARTEK emat: Siedem masek.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słowna „Bajkowe zagadki”. Wykonanie biletów na przedstawienie. Ćwi-
czenia poranne – Zestaw XIV. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 62. Próba generalna przed wystawieniem inscenizacji Czer-
wony Kapturek. Zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 5, 8, 11, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Liczymy do siedmiu”. Przeliczanie masek teatralnych. Poznanie obra-
zu graficznego liczby 7 (kreślenie cyfry palcem). Segregowanie rekwizytów teatralnych. Porównywanie liczebności zbiorów.
Przypomnienie nazw dni tygodnia. Zabawa ruchowa „Kasa biletowa”. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 61. ▶ 2. Zajęcia
plastyczno-techniczne – „Filmowe animacje”. Wyjaśnienie pojęć: klisza (taśma filmowa), kadr. Omówienie sposobu wy-
konania kina z filmową animacją (KA, k. 10): wycinanie pasków, złożenie kina, przełożenie przez nacięcia paska z filmem,
rysowanie na białych kadrach filmów według własnych pomysłów. Wykonanie filmowych animacji przy stolikach. Oglą-
danie filmów i wymiana między dziećmi.
obszary z podstawy programowej: I 7, 9; II 1; IV 1, 2, 8, 11, 12, 15, 16, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa z mocowaniem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa słowna „Bajkowe zagadki”. Dzieci wymyślają treść zagadek do znanych bajek, próby układania rymów – rozwi-
janie logicznego myślenia.
x Wykonanie biletów do wręczenia widzom przez wejściem na salę, na której odbędzie się przedstawienie Czerwony Kap-
turek (autorstwa Maciejki Mazan).
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 62. Łączenie cyfry 7 ze zbiorami siedmioelementowymi. Łączenie kostek domina tak,
aby cyfra odpowiadała liczbie kropek.
x Próba generalna przed wystawieniem inscenizacji Czerwony Kapturek.
x Zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Liczymy do siedmiu.
Cele:
zapoznanie z cyfrą 7
kształtowanie umiejętności przeliczania, klasyfikowania i porządkowania
s
t
warzanie okazji do stosowania liczebników głównych i porządkowych.
Pomoce: szablony masek, obręcze, rekwizyty (np.: szale, kapelusze, peruki, kwiatki), kartoniki z napisami i cyfra-
mi, KP2.
Przebieg zajęć:
1. N. przyczepia do tablicy sześć masek teatralnych i prosi o przeliczenie. Następnie dokłada jedną maskę i prosi o ponow-
ne ustalenie liczebności.
2. N. prezentuje cyfrę 7, drukowaną i pisaną. Omówienie jej charakterystycznych cech. Kreślenie cyfry w powietrzu, na
plecach kolegi, na podłodze.
3. Segregowanie rekwizytów teatralnych, np.: szale, kapelusze, peruki, kwiatki – umieszczanie w obręczach, przeliczanie,
układanie odpowiednich kartoników z cyframi przy obręczach.