Page 195 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 195
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na przedstawienie • 193
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z wykorzystaniem śniegu. Zabawa w berka.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 11
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Przygotowanie sali na przedstawienie: ustawienie wykonanej scenografii i rekwizytów, rozmieszczenie krzeseł na wi-
downi, rozłożenie przygotowanych biletów dla widzów.
x Zabawa integracyjna „Poproszę bilet”. Jedno dziecko-bileter siedzi tyłem do grupy i nie może się odwracać. N. wskazuje
dziecko-widza, które mówi: Poproszę jeden bilet. Dziecko-bileter musi odgadnąć, kto to powiedział.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Dzielenie się wrażeniami z odegranego przedstawienia. Omówienie sposobów zachowania się widzów. Nazywanie emocji,
określanie tego, co dzieciom się najbardziej podobało, i tego, co ich zdaniem nie do końca się udało. N. chwali wszystkie
dzieci i dziękuje im za udział i zaangażowanie.
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 63. Słuchanie zagadek Trampolinka (lub próby odczytywania zagadek), dopasowywanie
odpowiednich naklejek. Rozwiązywanie rebusu.
x Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia kulturowe.
Temat: Zapraszamy na nasze przedstawienie!
Cele:
integracja grupy i całego przedszkola
wzbudzanie poczucia sprawczości
warzanie okazji do przełamywania nieśmiałości
s
t
r
ozumienie konieczności przestrzegania zasad właściwego zachowania się podczas trwania przedstawienia.
Pomoce: dekoracje (scenografia), rekwizyty, stroje, parawan, lampa (oświetlenie).
Przebieg zajęć:
1. Zajęcie przez dzieci miejsc: bileter (bileterka) przy wejściu na salę, osoby odpowiedzialne za scenografię i oświetlenie
blisko sceny, aktorzy za parawanem.
2. Rozdawanie biletów gościom wchodzącym do sali.
3. Powitanie widzów na widowni przez N. oraz dzieci.
4. Odegranie ról przez dzieci-aktorów i dzieci-pracowników teatru zgodnie z ustaleniami i przeprowadzanymi próbami.
5. Ukłony i podziękowanie widzom za przybycie.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XIV (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z wykorzystaniem śniegu: wydeptywanie ścieżek, fantazyjnych wzorów na śniegu.
x Zabawa w berka.