Page 200 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 200

198  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XIV (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa rzutna „Kto trafi do kosza?”. Dzieci próbują trafić do kosza śnieżką (lub orzechem) z wyznaczonego punktu.
             x Obserwacje „Szukamy Pani Zimy” – dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadchodzącą porą roku.



          ŚRODA   emat: Bałwanki.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 68. Zabawa matematyczna „Znam te figury”. Ćwi-
          czenia poranne – Zestaw XV. Zabawa rozwijająca zmysły „Przysmaki leśnych zwierząt”. Zabawa „Tropimy głoskę s”. Zaba-
          wa rzutna „Rzucam – złap”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12, 18, 19

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Wesołe bałwanki”. Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Bałwanki.
          Krótkie omówienie treści. Przeliczanie sylwet bałwanków. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu bałwanków – używanie
          liczebników porządkowych. Porównywanie wielkości bałwanków. Zabawa ruchowa „Bałwanki w kółeczkach”. Wykonanie
          ćwiczenia w KP2, s. 69.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Witaj, zimo!”. Śpiewanie piosenki Powitanie zimowe. Zabawa
          z instrumentami „Czy to deszcz, czy to śnieg?”. Instrumentacja piosenki List do Świętego Mikołaja (CD, 13 i 14). Zabawa
          „Mróz”. Śpiewanie piosenki Pożegnanie zimowe.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 8; IV 2, 3, 5, 7, 8, 12, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukacie mnie”. Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; III 5, 7; IV 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 68. Kolorowanie obrazków, w których słychać głoskę s; kolorowanie w modelach wyra-
            zów kwadratów odpowiadających głosce s na niebiesko. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
             x Zabawa matematyczna „Znam te figury”. Dzieci otrzymują kartki z różnymi figurami geometrycznymi. N. mówi każde-
            mu dziecku, jaką figurę ma obrysować kredką. Po skończeniu zadania pyta: Po czym poznałeś, że to jest kwadrat? Dziecko
            wyjaśnia, podając cechy charakterystyczne figury: Poznałem po tym, że kwadrat ma cztery równe boki.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa rozwijająca zmysły dotyku i węchu „Przysmaki leśnych zwierząt”. N. prezentuje owoce i warzywa w koszyku,
            np.: marchew, kapustę, natkę pietruszki, jabłko. Dzieci dotykają kolejno poszczególnych warzyw i owoców i je wąchają.
            Następnie odkładają do koszyka. Chętne dzieci zamykają oczy i poprzez dotyk oraz zapach próbują odgadnąć nazwę
            warzywa lub owocu.
             x Zabawa „Tropimy głoskę s”. N. rozkłada na podłodze obrazki. Dzieci kolejno wyszukują i podnoszą obrazek, w którym
            słychać głoskę s w różnych miejscach wyrazu.
             x Zabawa rzutna „Rzucam – złap” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Wesołe bałwanki.
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205