Page 200 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 200
198 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Grudzień
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XIV (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa rzutna „Kto trafi do kosza?”. Dzieci próbują trafić do kosza śnieżką (lub orzechem) z wyznaczonego punktu.
x Obserwacje „Szukamy Pani Zimy” – dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadchodzącą porą roku.
ŚRODA emat: Bałwanki.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 68. Zabawa matematyczna „Znam te figury”. Ćwi-
czenia poranne – Zestaw XV. Zabawa rozwijająca zmysły „Przysmaki leśnych zwierząt”. Zabawa „Tropimy głoskę s”. Zaba-
wa rzutna „Rzucam – złap”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12, 18, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Wesołe bałwanki”. Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Bałwanki.
Krótkie omówienie treści. Przeliczanie sylwet bałwanków. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu bałwanków – używanie
liczebników porządkowych. Porównywanie wielkości bałwanków. Zabawa ruchowa „Bałwanki w kółeczkach”. Wykonanie
ćwiczenia w KP2, s. 69. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Witaj, zimo!”. Śpiewanie piosenki Powitanie zimowe. Zabawa
z instrumentami „Czy to deszcz, czy to śnieg?”. Instrumentacja piosenki List do Świętego Mikołaja (CD, 13 i 14). Zabawa
„Mróz”. Śpiewanie piosenki Pożegnanie zimowe.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 8; IV 2, 3, 5, 7, 8, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukacie mnie”. Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; III 5, 7; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 68. Kolorowanie obrazków, w których słychać głoskę s; kolorowanie w modelach wyra-
zów kwadratów odpowiadających głosce s na niebiesko. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
x Zabawa matematyczna „Znam te figury”. Dzieci otrzymują kartki z różnymi figurami geometrycznymi. N. mówi każde-
mu dziecku, jaką figurę ma obrysować kredką. Po skończeniu zadania pyta: Po czym poznałeś, że to jest kwadrat? Dziecko
wyjaśnia, podając cechy charakterystyczne figury: Poznałem po tym, że kwadrat ma cztery równe boki.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa rozwijająca zmysły dotyku i węchu „Przysmaki leśnych zwierząt”. N. prezentuje owoce i warzywa w koszyku,
np.: marchew, kapustę, natkę pietruszki, jabłko. Dzieci dotykają kolejno poszczególnych warzyw i owoców i je wąchają.
Następnie odkładają do koszyka. Chętne dzieci zamykają oczy i poprzez dotyk oraz zapach próbują odgadnąć nazwę
warzywa lub owocu.
x Zabawa „Tropimy głoskę s”. N. rozkłada na podłodze obrazki. Dzieci kolejno wyszukują i podnoszą obrazek, w którym
słychać głoskę s w różnych miejscach wyrazu.
x Zabawa rzutna „Rzucam – złap” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Wesołe bałwanki.