Page 279 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 279

Zestawy gier i zabaw ruchowych  •  277



            „Pająk i pająk akrobata”

            Miejsce: sala.

            Dzieci rozbiegają się po całej sali. Przyjmują pozycję w podporze tyłem i czekają na komendę N. Na hasło: Pająk! poruszają
            się tylko w podporze tyłem. Na hasło: Pająk akrobata! poruszają się w podporze tyłem, jednocześnie prostując raz prawą,
            raz lewą nogę w kolanie. (Noga nie powinna być uniesiona zbyt wysoko, może być tuż nad podłogą. Ważne, by była wy-
            prostowana w kolanie. Należy także zwrócić uwagę na ułożenie dłoni, powinny całe leżeć na podłodze).

            „Slalom w tunelu”

            Miejsce: sala.

            Dzieci stają w rzędzie i odliczają do dwóch. Zespoły jedynek i dwójek ustawiają się w rzędach na dwóch liniach naprzeciw
            siebie. W każdym zespole dzieci chwytają się za ręce i odsuwając się nieznacznie od siebie, robią miejsce do przechodze-
            nia. Na sygnał N. pierwsze dziecko z każdego rzędu na czworakach przechodzi slalomem między zawodnikami. Następnie
            staje na końcu zespołu i podaje rękę ostatniemu zawodnikowi. Dopiero wtedy kolejna osoba może zacząć pokonywać sla-
            lom. Wygrywa zespół, którego zawodnicy ukończą go jako pierwsi.

            „Zabawa kotów piłkami”

            Miejsce: sala. Pomoce: piłki.

            Dzieci w pozycji na czworakach toczą głową piłkę po podłodze. Co kilka kroków kładą się na plecach i bawią się piłeczką,
            turlają ją rękami i nogami.


            GRY I ZABAWY RZUTNE

            „Do trzech podaj”

            Miejsce: sala. Pomoce: piłka.

            Dzieci biegają po całej sali. Jedno z nich ma piłkę. Na hasło N.: Padaj piłkę! wszyscy zatrzymują się, a dziecko z piłką rzu-
            ca ją do osoby znajdującej się najbliżej i mówi głośno: Raz!. Ta podaje piłkę dalej, mówiąc: Dwa!, a ta rzuca piłkę do osoby
            kolejnej, mówiąc: Trzy!. Następnie wszyscy znowu biegają i czekają na kolejny sygnał N.

            „Piłka w kole”

            Miejsce: sala. Pomoce: piłka.

            Dzieci siedzą w kole, w siadzie skrzyżnym. Jedno trzyma oburącz piłkę. Na sygnał N. szybko podaje ją do sąsiada w pra-
            wą lub w lewą stronę. Dzieci kolejno przekazują sobie piłkę. Osoba, której piłka upadnie, odchodzi na chwilę z zabawy.

            „Piłka goni piłkę” (wariant zabawy „Piłka w kole”)

            Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki.

            Dzieci siedzą w kole, w siadzie skrzyżnym. Dwoje z nich trzyma piłki. Na sygnał N. dzieci szybko podają je swoim sąsiadom
            w tym samym kierunku. Pierwsza piłka szybko ucieka, a druga ją goni. Wszyscy uważają, aby nie upuścić piłki.

            „Traf i zdobądź punkty”

            Miejsce: sala. Pomoce: 6 woreczków, 2 obręcze.

            N. dzieli dzieci na 2 drużyny, z których każda siada w rzędzie. W niewielkiej odległości od dzieci N. kładzie obręcz. Pierw-
            sza osoba z rzędu trzyma 3 woreczki, staje na wyznaczonej linii i stara się wcelować nimi kolejno do obręczy. Każdy trafny
            rzut to punkt dla danej drużyny. Wygrywa zespół, który zdobędzie ich najwięcej.
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284