Page 279 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 279
Zestawy gier i zabaw ruchowych • 277
„Pająk i pająk akrobata”
Miejsce: sala.
Dzieci rozbiegają się po całej sali. Przyjmują pozycję w podporze tyłem i czekają na komendę N. Na hasło: Pająk! poruszają
się tylko w podporze tyłem. Na hasło: Pająk akrobata! poruszają się w podporze tyłem, jednocześnie prostując raz prawą,
raz lewą nogę w kolanie. (Noga nie powinna być uniesiona zbyt wysoko, może być tuż nad podłogą. Ważne, by była wy-
prostowana w kolanie. Należy także zwrócić uwagę na ułożenie dłoni, powinny całe leżeć na podłodze).
„Slalom w tunelu”
Miejsce: sala.
Dzieci stają w rzędzie i odliczają do dwóch. Zespoły jedynek i dwójek ustawiają się w rzędach na dwóch liniach naprzeciw
siebie. W każdym zespole dzieci chwytają się za ręce i odsuwając się nieznacznie od siebie, robią miejsce do przechodze-
nia. Na sygnał N. pierwsze dziecko z każdego rzędu na czworakach przechodzi slalomem między zawodnikami. Następnie
staje na końcu zespołu i podaje rękę ostatniemu zawodnikowi. Dopiero wtedy kolejna osoba może zacząć pokonywać sla-
lom. Wygrywa zespół, którego zawodnicy ukończą go jako pierwsi.
„Zabawa kotów piłkami”
Miejsce: sala. Pomoce: piłki.
Dzieci w pozycji na czworakach toczą głową piłkę po podłodze. Co kilka kroków kładą się na plecach i bawią się piłeczką,
turlają ją rękami i nogami.
GRY I ZABAWY RZUTNE
„Do trzech podaj”
Miejsce: sala. Pomoce: piłka.
Dzieci biegają po całej sali. Jedno z nich ma piłkę. Na hasło N.: Padaj piłkę! wszyscy zatrzymują się, a dziecko z piłką rzu-
ca ją do osoby znajdującej się najbliżej i mówi głośno: Raz!. Ta podaje piłkę dalej, mówiąc: Dwa!, a ta rzuca piłkę do osoby
kolejnej, mówiąc: Trzy!. Następnie wszyscy znowu biegają i czekają na kolejny sygnał N.
„Piłka w kole”
Miejsce: sala. Pomoce: piłka.
Dzieci siedzą w kole, w siadzie skrzyżnym. Jedno trzyma oburącz piłkę. Na sygnał N. szybko podaje ją do sąsiada w pra-
wą lub w lewą stronę. Dzieci kolejno przekazują sobie piłkę. Osoba, której piłka upadnie, odchodzi na chwilę z zabawy.
„Piłka goni piłkę” (wariant zabawy „Piłka w kole”)
Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki.
Dzieci siedzą w kole, w siadzie skrzyżnym. Dwoje z nich trzyma piłki. Na sygnał N. dzieci szybko podają je swoim sąsiadom
w tym samym kierunku. Pierwsza piłka szybko ucieka, a druga ją goni. Wszyscy uważają, aby nie upuścić piłki.
„Traf i zdobądź punkty”
Miejsce: sala. Pomoce: 6 woreczków, 2 obręcze.
N. dzieli dzieci na 2 drużyny, z których każda siada w rzędzie. W niewielkiej odległości od dzieci N. kładzie obręcz. Pierw-
sza osoba z rzędu trzyma 3 woreczki, staje na wyznaczonej linii i stara się wcelować nimi kolejno do obręczy. Każdy trafny
rzut to punkt dla danej drużyny. Wygrywa zespół, który zdobędzie ich najwięcej.