Page 280 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 280
278 • Zestawy gier i zabaw ruchowych
„Rzucam – złap”
Miejsce: sala. Pomoce: piłki.
Dzieci dobierają się w pary, z których każda otrzymuje piłkę.
x Dzieci stają przodem do siebie na odległość kilku kroków i rzucają do siebie piłkę oburącz.
x Jedno dziecko z piłką stoi tyłem. Rzuca ją do partnera oburącz w tył, nad głową.
x Dzieci siedzą na podłodze przodem do siebie. Jedno trzyma piłkę stopami i rzuca ją do partnera. Ten łapie piłkę obu-
rącz, wkłada między stopy i odrzuca ją do kolegi.
x Dzieci stoją w odległości kilku kroków od siebie. Jedno staje tyłem w lekkim rozkroku. W obu rękach trzyma piłkę.
Rzuca ją do partnera między rozstawionymi nogami i odwraca się. Ten, po złapaniu piłki, wykonuje to samo ćwiczenie.
GRY I ZABAWY BIEŻNE
„Po drugiej stronie”
Miejsce: sala.
N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy siada w rzędzie na linii startu, naprzeciwko której wyznaczona jest linia mety. Zada-
niem drużyn jest jak najszybciej stanąć w takim samym składzie po drugiej stronie, przy czym każda kolejna osoba z dru-
żyny może zacząć biec dopiero wtedy, gdy poprzednia usiądzie na linii mety.
„Bieg z woreczkiem”
Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.
Dzieci ustawiają się na linii startu, każde kładzie woreczek na głowie. Na sygnał N. szybkim krokiem lub biegiem prze-
mieszczają się na linię mety. Wygrywa osoba, która dotrze tam jako pierwsza i nie zgubi woreczka.
„Ogonki”
Miejsce: sala. Pomoce: szarfy.
Dzieci zaczepiają sobie szarfy-ogonki z tyłu za spodenki. Troje z nich wkłada szarfy na plecy jak plecaczki. Na sygnał N.
dzieci z ogonkami zaczynają biegać po sali. Na hasło: Złap ogonki! trzy osoby z plecaczkami starają się schwytać jak naj-
więcej ogonków.
„Ryby w sieci”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: kolorowe szarfy.
Jedno dziecko-rybak wkłada szarfę. Jego zadaniem jest złapać pozostałe dzieci-rybki. Każda schwytana rybka wkłada szar-
fę i od tej chwili pomaga rybakowi. W ten sposób ucieczka staje się coraz trudniejsza. Przy powtórzeniu zabawy rybakiem
zostaje ostatnie dziecko złapane w sieć.
GRY I ZABAWY SKOCZNE
„Skoki narciarza”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 ławeczki gimnastyczne, 2 materace.
Dzieci siadają w 2 rzędach, każdy za swoją ławeczką, przed którą leży materac. Na hasło N.: Narciarz na skocznię! pierwsze
osoby z rzędów wchodzą na środek ławeczki i skaczą jak najdalej na materac do przysiadu podpartego.