Page 280 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 280

278  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          „Rzucam – złap”

          Miejsce: sala. Pomoce: piłki.

          Dzieci dobierają się w pary, z których każda otrzymuje piłkę.
             x Dzieci stają przodem do siebie na odległość kilku kroków i rzucają do siebie piłkę oburącz.
             x Jedno dziecko z piłką stoi tyłem. Rzuca ją do partnera oburącz w tył, nad głową.
             x Dzieci siedzą na podłodze przodem do siebie. Jedno trzyma piłkę stopami i rzuca ją do partnera. Ten łapie piłkę obu-
            rącz, wkłada między stopy i odrzuca ją do kolegi.
             x Dzieci stoją w odległości kilku kroków od siebie. Jedno staje tyłem w lekkim rozkroku. W obu rękach trzyma piłkę.
            Rzuca ją do partnera między rozstawionymi nogami i odwraca się. Ten, po złapaniu piłki, wykonuje to samo ćwiczenie.


          GRY I ZABAWY BIEŻNE

          „Po drugiej stronie”

          Miejsce: sala.

          N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy siada w rzędzie na linii startu, naprzeciwko której wyznaczona jest linia mety. Zada-
          niem drużyn jest jak najszybciej stanąć w takim samym składzie po drugiej stronie, przy czym każda kolejna osoba z dru-
          żyny może zacząć biec dopiero wtedy, gdy poprzednia usiądzie na linii mety.

          „Bieg z woreczkiem”

          Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.

          Dzieci ustawiają się na linii startu, każde kładzie woreczek na głowie. Na sygnał N. szybkim krokiem lub biegiem prze-
          mieszczają się na linię mety. Wygrywa osoba, która dotrze tam jako pierwsza i nie zgubi woreczka.

          „Ogonki”

          Miejsce: sala. Pomoce: szarfy.

          Dzieci zaczepiają sobie szarfy-ogonki z tyłu za spodenki. Troje z nich wkłada szarfy na plecy jak plecaczki. Na sygnał N.
          dzieci z ogonkami zaczynają biegać po sali. Na hasło: Złap ogonki! trzy osoby z plecaczkami starają się schwytać jak naj-
          więcej ogonków.

          „Ryby w sieci”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: kolorowe szarfy.
          Jedno dziecko-rybak wkłada szarfę. Jego zadaniem jest złapać pozostałe dzieci-rybki. Każda schwytana rybka wkłada szar-
          fę i od tej chwili pomaga rybakowi. W ten sposób ucieczka staje się coraz trudniejsza. Przy powtórzeniu zabawy rybakiem
          zostaje ostatnie dziecko złapane w sieć.



          GRY I ZABAWY SKOCZNE

          „Skoki narciarza”

          Miejsce: sala. Pomoce: 2 ławeczki gimnastyczne, 2 materace.
          Dzieci siadają w 2 rzędach, każdy za swoją ławeczką, przed którą leży materac. Na hasło N.: Narciarz na skocznię! pierwsze
          osoby z rzędów wchodzą na środek ławeczki i skaczą jak najdalej na materac do przysiadu podpartego.
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285