Page 281 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 281

Zestawy gier i zabaw ruchowych  •  279



          „Przeskocz przez kałużę”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: szarfy.

          Dzieci rozkładają na podłodze szarfy-kałuże. Następnie swobodnie poruszają się po sali. Gdy na ich drodze znajdzie się
          kałuża, muszą ją przeskoczyć jednonóż (obunóż).

          „Zrzuć woreczek”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: woreczki.
          Każde dziecko kładzie woreczek na głowie. Następnie wykonuje energicznie wyskok w górę tak, by zrzucić woreczek z głowy.

          „Przeprawa przez rzekę po kamieniach”

          Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.

          N. dzieli dzieci na 4 zespoły. Każdy z nich kładzie swoje woreczki-kamienie w dowolnym miejscu sali (na rzece) w od-
          ległości kroku jeden od drugiego. Następnie dzieci ustawiają się w drużynach jedno za drugim. Dzieci kolejno skaczą
          z kamienia na kamień, uważając, by nie wpaść do rzeki.



          GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM

          „Przepychanka”

          Miejsce: sala.

          N. ustawia dzieci w pary, biorąc pod uwagę ich warunki fizyczne. Pary siadają na wyznaczonej linii, opierając się o siebie
          plecami. Na sygnał każde z nich w siadzie próbuje przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.

          „Mur z kamieni”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny.  Pomoce: 2 małe kocyki, woreczki.

          N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Osoby w każdym zespole dobierają się w pary i stają jedna za drugą na linii startu. N. daje każ-
          demu dziecku woreczek, a pierwszym parom w zespołach dodatkowo mały kocyk. W niewielkiej odległości od zespołów
          wyznaczona jest linia mety – miejsce budowania muru. Na sygnał N. pierwsza para chwyta rogi kocyka, wrzuca do środka
          swoje woreczki-kamienie i szybkim krokiem zanosi je na linię mety. Potem wraca do zespołu i przekazuje kocyk następnej
          parze. Wygrywa zespół, który jako pierwszy zbuduje swój mur.

          „Walka kogutów”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane.

          Dzieci dobierają się w pary. Następnie wykonują przysiad i opierają się dłońmi o siebie. Na sygnał N. każda z osób próbuje
          odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę.

          „Udźwignij ciężar”

          Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki lekarskie o wadze 1 kg.

          Dzieci podzielone na 2 drużyny siadają w rzędach, w siadzie skrzyżnym. Pierwszym osobom w zespołach N. podaje pił-
          kę lekarską. Na sygnał zawodnicy podają sobie piłkę z lewej lub prawej strony, tocząc ją po podłodze, albo (jeżeli dzieci
          dadzą radę) bezpośrednio z rąk do rąk.
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286