Page 281 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 281
Zestawy gier i zabaw ruchowych • 279
„Przeskocz przez kałużę”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: szarfy.
Dzieci rozkładają na podłodze szarfy-kałuże. Następnie swobodnie poruszają się po sali. Gdy na ich drodze znajdzie się
kałuża, muszą ją przeskoczyć jednonóż (obunóż).
„Zrzuć woreczek”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: woreczki.
Każde dziecko kładzie woreczek na głowie. Następnie wykonuje energicznie wyskok w górę tak, by zrzucić woreczek z głowy.
„Przeprawa przez rzekę po kamieniach”
Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.
N. dzieli dzieci na 4 zespoły. Każdy z nich kładzie swoje woreczki-kamienie w dowolnym miejscu sali (na rzece) w od-
ległości kroku jeden od drugiego. Następnie dzieci ustawiają się w drużynach jedno za drugim. Dzieci kolejno skaczą
z kamienia na kamień, uważając, by nie wpaść do rzeki.
GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM
„Przepychanka”
Miejsce: sala.
N. ustawia dzieci w pary, biorąc pod uwagę ich warunki fizyczne. Pary siadają na wyznaczonej linii, opierając się o siebie
plecami. Na sygnał każde z nich w siadzie próbuje przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.
„Mur z kamieni”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: 2 małe kocyki, woreczki.
N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Osoby w każdym zespole dobierają się w pary i stają jedna za drugą na linii startu. N. daje każ-
demu dziecku woreczek, a pierwszym parom w zespołach dodatkowo mały kocyk. W niewielkiej odległości od zespołów
wyznaczona jest linia mety – miejsce budowania muru. Na sygnał N. pierwsza para chwyta rogi kocyka, wrzuca do środka
swoje woreczki-kamienie i szybkim krokiem zanosi je na linię mety. Potem wraca do zespołu i przekazuje kocyk następnej
parze. Wygrywa zespół, który jako pierwszy zbuduje swój mur.
„Walka kogutów”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane.
Dzieci dobierają się w pary. Następnie wykonują przysiad i opierają się dłońmi o siebie. Na sygnał N. każda z osób próbuje
odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę.
„Udźwignij ciężar”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki lekarskie o wadze 1 kg.
Dzieci podzielone na 2 drużyny siadają w rzędach, w siadzie skrzyżnym. Pierwszym osobom w zespołach N. podaje pił-
kę lekarską. Na sygnał zawodnicy podają sobie piłkę z lewej lub prawej strony, tocząc ją po podłodze, albo (jeżeli dzieci
dadzą radę) bezpośrednio z rąk do rąk.