Page 97 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 97

TYDZIEŃ 7  •  Jesień w parku i w ogrodzie  •  95



            3.  Zapoznanie z piosenką Święto Dyni. Dzieci słuchają nagrania piosenki Święto Dyni – CD, 7. Następnie omawiają z N.
              treść utworu. Odpowiadają na pytania: Jakie warzywo pojawiło się w piosence? Do czego można wykorzystać dynię? Jakie
              potrawy z dyni lubicie najbardziej?
              Dzieci uczą się tekstu 1. zwrotki oraz refrenu piosenki. Po opanowaniu słów śpiewają piosenkę wraz z nagraniem.



                  Święto Dyni

              muzyka: Grzegorz Karaś  •  słowa: Maciejka Mazan



































                 1.  Gdy przyjdzie jesień,      2.  Z dyni zrobimy
                   wtedy na grządkach             ciasta i dżemy,
                   złocą się dynie                a nawet lampion,
                   jak małe słonka.               jeśli umiemy.

               Ref.  Dynia, dynia, dynia      Ref.  Dynia, dynia, dynia
                   ma okrągły brzuszek,           ma okrągły brzuszek,
                   złota jak słoneczko,           złota jak słoneczko,
                   słodka jak pączuszek.          słodka jak pączuszek.  x2
                   Dynia, dynia, dynia            Dynia, dynia, dynia
                   jest pomarańczowa              jest pomarańczowa
                   i jak słonko świeci,           i jak słonko świeci,
                   gdy się słonko chowa.          gdy się słonko chowa.



              Uwaga: Zwrotki 2. dzieci uczą się w kolejnych dniach (np. między zadaniami porannymi i popołudniowymi). Po opa-
              nowaniu tekstu wszystkich zwrotek dzieci wykonują piosenkę wraz z nagraniem w wersji instrumentalnej – CD, 8.
            4.  Nauka układu ruchowego do piosenki Święto Dyni – CD, 7. Dzieci powtarzają wskazane przez N. proste gestodźwięki
              ilustrujące refren piosenki:
              Dynia, dynia, dy-nia – cztery klaśnięcia w dłonie (wypadające w miejscu pogrubionych sylab)
              ma okrągły brzuszek, – zatoczenie okręgu przed sobą
              złota jak słoneczko, – uniesienie rąk ponad głowę i wykonanie dłońmi szybkich okrężnych ruchów imitujących migo-
                   tanie promieni słonecznych
              słodka jak pączuszek. – ruch masowania się dłońmi po brzuchu.
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102