Page 111 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 111
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 109
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Gdzie jest robot?”. N. ukrywa sylwetę robota w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci mają za zadanie ją odszukać.
x Zabawa ruchowa z użyciem liny „Siłacze”. Dzieci dzielą się na dwie drużyny i stają naprzeciwko siebie. Chwytają za linę.
Na znak N. zaczynają przeciąganie. Wygrywa drużyna, której uda się przeciągnąć przeciwników na swoją część.
Piątek temat: Moje zabawki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zagadki słowne „Jaka to zabawka?”. Zabawa dramowa „Sklep z zabawkami”.
Ćwicze nia poranne – Zestaw VIII. Ćwiczenie oddechowe „Bibułka”. Zabawa konstrukcyjna „Zwierzaki z klocków”. Zabawa
ruchowa rzutna „Rzut kamieniem do kałuży”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 9; IV 1, 2, 5, 11
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – moja przytulanka. Powitanie zabawą „Iskierka przyjaźni”. Pogadanka o zabaw-
kach dla osób w różnym wieku. Zabawa „Co dla kogo?” – przyporządkowywanie osób do zabawek. Zabawa naśladowcza
„Szyjemy”. Rozmowa na temat „Kiedy mi smutno, to...”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Misie”. Wykonanie projektu
„Moja przytulanka”. ▶ 2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 3, 7; III 2, 5; IV 1, 20
Zajęcia w ogrodzie: „Moja ulubiona zabawka” – rysowanie patykiem na ziemi. Zabawa z chustą animacyjną „Kolorowa piłka”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 9; III 5; IV 8, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zagadki słowne „Jaka to zabawka?”. N. opisuje wybraną zabawkę znajdującą się w sali przedszkolnej. Zadaniem dzieci
jest odgadnięcie nazwy zabawki.
x Zabawa dramowa „Sklep z zabawkami”. Dzieci wyznaczają sobie role: kupujących i sprzedawców. Organizują sklep,
wykorzystując przedszkolne zabawki. Odgrywają scenki, po czym zamieniają się rolami.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenie oddechowe „Bibułka”. Każda osoba umieszcza pasek białej bibuły na dłoni i zdmuchuje go.
x Zabawa konstrukcyjna „Zwierzaki z klocków”. Dzieci układają z klocków zwierzątka różnej wielkości.
x Zabawa ruchowa rzutna „Rzut kamieniem do kałuży” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Moja przytulanka.
Cele:
oznawanie funkcji zabawek
p
r
ozwijanie logicznego myślenia
kształtowanie kreatywnej postawy
p
oznawanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem.
Pomoce: zabawki, ilustracje osób w różnym wieku, blok rysunkowy, kolorowe kredki.
Przebieg zajęć:
1. Zabawa na powitanie „Iskierka przyjaźni”.