Page 115 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 115
TYDZIEŃ 10 • Ciekawe, dlaczego… • 113
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y praca plastyczna „Wietrzyk” – naklejanie f wznosi konstrukcje z piasku (I 6; IV 11)
torebek plastikowych na kartki f obserwuje przyrodę i zauważa jej piękno (II 11;
IV 18)
praca plastyczno-techniczna „Grzechotka
y y zabawa ruchowa „Powtarzamy dźwięki” f bawi się bezpiecznie (III 5)
Czwartek JESIENNY WIETRZYK y granie na instrumentach do piosenki Spacer
z żołędzi”
po dywanie (CD)
Zajęcia w ogrodzie
I 2, 5, 6; II 11; III 5;
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
IV 11, 18 y y budowanie dowolnych konstrukcji z piasku
y obserwacja przyrody
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Jesienny humor” f wie, że jest częścią grupy przedszkolnej (III 2, 5)
i popołudniowa y zabawa w kole „Niebieski krokodyl” f odczuwa zadowolenie z wykonania pracy (II 3;
I 5, 6, 8, 9; II 3; y ćwiczenia poranne – Zestaw IX III 1)
III 1, 2, 5; IV 11 y y y praca plastyczna „Jesienne drzewo” f wznosi budowle z klocków (I 6; IV 11)
zabawa dowolna z użyciem klocków
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
KSIĄŻKA Z ZAKŁADKĄ Zajęcia główne y y y powitanie zabawą w kole f słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
zabawa ruchowa rzutna „Rzuty do tarczy”
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
I 5; III 2, 5, 7, 8;
wysłuchanie utworu Doroty Gellner Sąsiadka
wypowiada się swobodnie na temat utworu
f
i zakładka
IV 2, 3, 4, 5, 8, 19
(IV 2, 5)
ozmowa na temat treści utworu
r
s
tworzy w grupie książeczkę obrazkową (III 5; IV 8)
f
praca plastyczna „Mięciutka zakładka”
y y tworzenie książeczki obrazkowej f wie, co to jest zakładka książki (IV 4; 19)
bawi się wspólnie z rówieśnikami (III 5, 7)
f
Piątek y zabawa ruchowa ze śpiewem „Uciekaj, myszko, f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
do dziury”
obserwuje i opisuje zjawiska atmosferyczne (II
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII f 11; IV 2, 18)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja chmur na niebie
I 2, 5; II 11; III 5; y zabawa w parach „Kto dalej skoczy?”
IV 2, 18
tydzień 10: CIEKAWE, DLACZEGO…
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y y zabawa orientacyjno-porządkowa „Ucieka- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
współpracuje w grupie (III 5)
jące myszki”
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI IV 1, 2, 8, 10, 11, 18 y y y ćwiczenia poranne – Zestaw X f dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9; IV 8)
i popołudniowa
f
I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5;
zabawy: „Gdzie ukryły się guziki?”, „Guzi-
odczuwa radość z zabawy z rówieśnikami (II 3;
f
III 2)
kowe kompozycje”
„Rysowane masażyki” – ćwiczenie rozwija-
układa kompozycję z guzików (IV 11)
f
jące zmysł dotyku
naśladuje i rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 1,
f
zabawa dźwiękonaśladowcza „Jakie to zwie-
2, 18)
rzę?”
wykonuje ozdobę patriotyczną z papieru (I 7;
f
IV 10, 11)
wykonanie ozdoby patriotycznej (KA, k. 9)
Poniedziałek Zajęcia główne y y wysłuchanie i odśpiewanie hymnu narodo- f zna hymn Polski (IV 7, 10)
zna godło i flagę Polski (IV 10)
f
wego zabawa ruchowa „Do hymnu!” –
I 5; III 2, 5, 8; IV 2, 3,
wie, jak należy zachować się na uroczystościach
f
5, 7, 8, 10
kształtowanie odpowiedniej postawy podczas
(III 5; IV 10)
słuchania hymnu
słucha muzyki w skupieniu (IV 7)
f
wyjaśnienie tradycji obchodzenia Święta
y
Niepodległości f reaguje odpowiednio na polecenie (III 5, 8)