Page 115 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 115

TYDZIEŃ 10  •  Ciekawe, dlaczego…  •  113



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  praca plastyczna „Wietrzyk” – naklejanie   f   wznosi konstrukcje z piasku (I 6; IV 11)
                                        torebek plastikowych na kartki  f   obserwuje przyrodę i zauważa jej piękno (II 11;
                                                                          IV 18)
                                        praca plastyczno-techniczna „Grzechotka
                                      y y  zabawa ruchowa „Powtarzamy dźwięki”  f   bawi się bezpiecznie (III 5)
               Czwartek   JESIENNY WIETRZYK  y  granie na instrumentach do piosenki Spacer
                                        z żołędzi”
                                        po dywanie (CD)
                    Zajęcia w ogrodzie
                    I 2, 5, 6; II 11; III 5;
                                        zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego
                    IV 11, 18         y y  budowanie dowolnych konstrukcji z piasku
                                      y  obserwacja przyrody
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Jesienny humor”  f   wie, że jest częścią grupy przedszkolnej (III 2, 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa w kole „Niebieski krokodyl”  f   odczuwa zadowolenie z wykonania pracy (II 3;
                    I 5, 6, 8, 9; II 3;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  III 1)
                    III 1, 2, 5; IV 11  y y y  praca plastyczna „Jesienne drzewo”  f   wznosi budowle z klocków (I 6; IV 11)
                                        zabawa dowolna z użyciem klocków
                                                                           jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                KSIĄŻKA Z ZAKŁADKĄ  Zajęcia główne  y y y  powitanie zabawą w kole  f   słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                        zabawa ruchowa rzutna „Rzuty do tarczy”
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                    I 5; III 2, 5, 7, 8;
                                        wysłuchanie utworu Doroty Gellner Sąsiadka
                                                                           wypowiada się swobodnie na temat utworu
                                                                        f
                                        i zakładka
                    IV 2, 3, 4, 5, 8, 19
                                                                          (IV 2, 5)
                                        ozmowa na temat treści utworu
                                        r
                                        s
                                                                           tworzy w grupie książeczkę obrazkową (III 5; IV 8)
                                                                        f
                                        praca plastyczna „Mięciutka zakładka”
                                      y y  tworzenie książeczki obrazkowej  f   wie, co to jest zakładka książki (IV 4; 19)
                                                                           bawi się wspólnie z rówieśnikami (III 5, 7)
                                                                        f
                Piątek                y  zabawa ruchowa ze śpiewem „Uciekaj, myszko,   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        do dziury”
                                                                           obserwuje i opisuje zjawiska atmosferyczne (II
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII  f  11; IV 2, 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja chmur na niebie
                    I 2, 5; II 11; III 5;    y  zabawa w parach „Kto dalej skoczy?”
                    IV 2, 18
            tydzień 10: CIEKAWE, DLACZEGO…
            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Ucieka-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                           współpracuje w grupie (III 5)
                                        jące myszki”
                ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI  IV 1, 2, 8, 10, 11, 18  y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  f   dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9; IV 8)
                    i popołudniowa
                                                                        f
                    I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5;
                                        zabawy: „Gdzie ukryły się guziki?”, „Guzi-
                                                                           odczuwa radość z zabawy z rówieśnikami (II 3;
                                                                        f
                                                                          III 2)
                                        kowe kompozycje”
                                        „Rysowane masażyki” – ćwiczenie rozwija-
                                                                           układa kompozycję z guzików (IV 11)
                                                                        f
                                        jące zmysł dotyku
                                                                           naśladuje i rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 1,
                                                                        f
                                        zabawa dźwiękonaśladowcza „Jakie to zwie-
                                                                          2, 18)
                                        rzę?”
                                                                           wykonuje ozdobę patriotyczną z papieru (I 7;
                                                                        f
                                                                          IV 10, 11)
                                        wykonanie ozdoby patriotycznej (KA, k. 9)
                Poniedziałek   Zajęcia główne  y y  wysłuchanie i odśpiewanie hymnu narodo-  f   zna hymn Polski (IV 7, 10)
                                                                           zna godło i flagę Polski (IV 10)
                                                                        f
                                        wego zabawa ruchowa „Do hymnu!” –
                    I 5; III 2, 5, 8; IV 2, 3,
                                                                           wie, jak należy zachować się na uroczystościach
                                                                        f
                    5, 7, 8, 10
                                        kształtowanie odpowiedniej postawy podczas
                                                                          (III 5; IV 10)
                                        słuchania hymnu
                                                                           słucha muzyki w skupieniu (IV 7)
                                                                        f
                                        wyjaśnienie tradycji obchodzenia Święta
                                      y
                                        Niepodległości                  f   reaguje odpowiednio na polecenie (III 5, 8)
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120