Page 117 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 117

TYDZIEŃ 10  •  Ciekawe, dlaczego…  •  115



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Ja i moje ciało”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa równoważna „Koszyk    f   zna i wskazuje części ciała (III 1; IV 14)
                    I 5, 7; III 1; IV 4, 8,   z jesienną niespodzianką”  f   wskazuje poznane litery (IV 4)
                    12, 14            y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   określa strony i kierunki (IV 14)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Literkowy pociąg”  f   słucha z uwagą wiersza (III 8; IV 3)
                                      y  zabawa na czworakach „Jeżyki na trawę”  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      y  zabawa rozwijająca orientację przestrzenną   f   zauważa i kontynuuje regularność w układzie
                                        „Wędrująca lalka”                 elementów (I 7; IV 8, 12)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   ćwiczy aparat mowy (IV 2)
                                        s. 66) – rozwijanie spostrzegawczości wzro-  f   sylabizuje wyrazy (IV 2)
                                        kowej i logicznego myślenia     f   wykleja szablon, używając kleju (IV 8)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie wiersza Koty i psoty  f   koloruje (I 7; IV 8)
                    I 7; III 7, 8; IV 1, 2, 3,   y  prezentacja dużej drukowanej litery Y  f   zna wielką literę drukowaną Y (IV 4)
                    4, 7, 8, 12       y  praca z lupą – wyszukiwanie liter w tekście   f   kreśli palcem literę (I 7; IV 8)
                KOTY I ICH PSOTY      y y  melodyjne śpiewanie na głosce y  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                                           przelicza litery w wyrazach (IV 4, 15)
                                                                        f
                                        wiersza
                                                                           rysuje tyle kółek, ile jest sylab w wyrazie (IV 2, 8)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 64) –
                                                                           dopasowuje fragmenty do całości (IV 12)
                                        kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery,
                                                                        f
                                                                           zna pojęcie kocia muzyka (IV 2, 7)
                                        rysowanie palcem
                                                                        f
                                                                           dopasowuje ruch do muzyki (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        zabawa „Raz, dwa, trzy – sylabizujesz ty”
                                      y y y  zabawa „Literkowe figury”  f   śpiewa piosenki (IV 7)
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
                                        układanie litery Y z włóczki
                Czwartek              y y  zabawa matematyczna „Ile liter?”  f   wykazuje sprawność fizyczną (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                                                          IV 18)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2 i ćw. 3,
                                        s. 65) – dzielenie na sylaby i rysowanie tylu
                                        kółek, ile jest sylab w nazwach; uzupełnia-
                                        nie zdjęcia fragmentami
                                      y  wprowadzenie „Jak poruszają się koty?”
                                      y  zabawa muzyczno-ruchowa „Co robi kot?”
                                      y  dopasowywanie  ruchów  do  nagrania
                                        Kontrasty (CD)
                                      y  wyjaśnienie określenia kocia muzyka
                                      y  „Koci chór” – śpiewanie piosenek na „kocich”
                                        sylabach
                                      y  ćwiczenie relaksacyjne „Koty zasypiają”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa równoważna „Po kamykach przez
                    I 2, 5, 8, 9; III 5;    rzeczkę”
                    IV 18             y  zabawa ruchowa „Wirujące koło”
                    Aktywność poranna   y  zabawa w skojarzenia „Pomarańczowa mar-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa      chewka”                         f   podaje skojarzenia do danego słowa (IV 2, 5)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 5, 8, 15  y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 3 i ćw. 4,   f   liczy i porównuje liczebność dwóch zbiorów
                                        s. 67) – porównywanie liczebności zbiorów,   (IV 15)
                                        odwzorowywanie rysunku na kratkach  f   rysuje (I 7; IV 8)
                                      y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw X     f   orientuje się na kartce papieru (IV 8)
                SEGREGUJEMY ŚMIECI  Zajęcia główne  y y  zabawa skoczna „Skaczący tor przeszkód”  f   zna pojęcie recykling (IV 2, 18)
                                        praca plastyczna „Zawijane wzorki”
                                                                           ćwiczy sprawność manualną (I 7, 9)
                                                                        f
                                        ćwiczenie rozwijające małą motorykę
                                                                           potrafi utrzymać porządek w swoim otoczeniu
                                                                        f
                                                                          i zna jego znaczenie (I 7)
                                        „Anakonda”
                                                                           wie, czym jest segregowanie odpadów (IV 18)
                                                                        f
                                        rozmowa kierowana na temat segregowania
                                                                           potrafi dopasować odpady do pojemników
                    I 7; IV 2, 5, 12, 18
                                                                        f
                                        śmieci
                                                                          (IV 5, 12, 18)
                                        grupowanie odpadów
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 68) –
                Piątek                y y y  wyjaśnienie pojęcia recykling  f   dba o przyrodę (IV 18)
                                                                           drąży korytarze w piasku (I 6)
                                        określanie tworzywa przedmiotów i klasyfi-
                                                                        f
                                                                           wykazuje sprawność fizyczną (I 5, 8, 9)
                                        kowanie
                                                                        f
                                      y  praca techniczna „Recyklingowa zabawka”
                                      y  zbieranie śmieci, segregowanie ich i wrzu-
                                        cenie do odpowiednich pojemników
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy w piaskownicy „Głębokie tunele”
                    I 2, 5, 8, 9; III 5; IV 18  y  zabawy ze skakanką
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122