Page 122 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 122
120 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 9) – f doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
i popołudniowa doskonalenie sprawności grafomotorycznej w trakcie rysowania (I 9; IV 8)
I 7, 9; III 5, 7; y zabawa naśladowcza „Szycie skarpety” f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
IV 1, 2, 8, 20 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f wykonuje ćwiczenia oddechowe (IV 2)
y ćwiczenia oddechowe „Przenosimy misie” f naśladuje ruchy N. (IV 1)
y układanie puzzli f orientuje się w pracy krawca (IV 20)
y zabawa ruchowa „Bieg z woreczkiem” f układa puzzle (IV 12)
f współuczestniczy z innymi dziećmi w pracy
Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Krawiec” odczuwa radość z wykonanego zadania (II 3;
(III 5, 7)
SZYJEMY MISIA IV 15, 20 y pogadanka na temat „Jak powstają pluszaki?” f manipuluje małymi elementami (I 7)
I 7; II 3; III 1;
nawlekanie koralików na sznurek
y
III 1)
zabawa projektowa „Szyjemy misia” – wybie-
y
f
ranie materiałów, rysowanie sylwety, nada-
liczy obiekty (IV 15)
f
wanie imienia maskotce
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 10) – f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
Czwartek dopasowywanie przyborów do kolejnych f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
rozwijanie logicznego myślenia poprzez
w ogrodzie (III 5; IV 18)
etapów szycia misia
y zabawa ruchowa „Numerki” f jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
y zabawy: „Patyczkowe obrazki”, „Pieczemy
ciasteczka”, „Piłki w koszykach” – polega-
jące na układaniu zbiorów i porównywaniu
ich liczebności
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Kto dłużej skacze?”
I 2; III 5, 8; IV 18 y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Aktywność poranna y zabawa orientacyjno-porządkowa „Dwa f pokazuje ruchem czynności (IV 1)
i popołudniowa niedźwiedzie” f przestrzega zasad gry podczas zabawy w parach
I 5, 6, 7; III 5, 7; y ozgrywanie gry logicznej w parach „Kolo- (III 5, 7)
r
rowe zakrętki”
IV 1, 8, 11, 12 y wykonanie sylwety misia (KA, k. 10) – łącze- f wykonuje sylwetę misia z wykorzystaniem
BIAŁY MIŚ DLA PRZEDSZKOLAKA Zajęcia główne y „Białe koraliki” – przewlekanie kółeczek f rozwija sprawność rąk podczas nawlekania
szablonu i włóczki (I 6; IV 11)
przelicza obiekty (IV 15)
nie części włóczką
f
wskazuje różnice między obrazkami (IV 12)
ćwiczenia poranne – Zestaw II
y
f
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 11) –
kółek (I 7)
y
zna podstawowe informacje o niedźwiedziach
rozwijanie logicznego myślenia, przeliczanie
f
(IV 18)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Budzi-
y
my się”
wykonuje pracę plastyczną (IV 8)
f
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – nadchodzi
y
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
niedźwiedź”
r
praca plastyczna „Biały niedźwiedź” – wykle-
y
Piątek I 5, 6, 8; IV 8, 11, 18 y ozmowa kierowana na temat niedźwiedzi f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
janie sylwety materiałami w białym kolorze
zabawa orientacyjno-porządkowa „Biały miś”
y
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Piłka między nogami”
I 2, 8; III 5; IV 18