Page 122 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 122

120  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 9) –   f   doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
                  i popołudniowa      doskonalenie sprawności grafomotorycznej   w trakcie rysowania (I 9; IV 8)
                  I 7, 9; III 5, 7;    y  zabawa naśladowcza „Szycie skarpety”  f   rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                  IV 1, 2, 8, 20    y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   wykonuje ćwiczenia oddechowe (IV 2)
                                    y  ćwiczenia oddechowe „Przenosimy misie”  f   naśladuje ruchy N. (IV 1)
                                    y  układanie puzzli               f   orientuje się w pracy krawca (IV 20)
                                    y  zabawa ruchowa „Bieg z woreczkiem”  f   układa puzzle (IV 12)
                                                                      f   współuczestniczy z innymi dziećmi w pracy
                  Zajęcia główne    y  zabawa ruchowa „Krawiec”           odczuwa radość z wykonanego zadania (II 3;
                                                                        (III 5, 7)
               SZYJEMY MISIA  IV 15, 20   y  pogadanka na temat „Jak powstają pluszaki?”  f   manipuluje małymi elementami (I 7)
                  I 7; II 3; III 1;
                                      nawlekanie koralików na sznurek
                                    y
                                                                        III 1)
                                      zabawa projektowa „Szyjemy misia” – wybie-
                                    y
                                                                      f
                                      ranie materiałów, rysowanie sylwety, nada-
                                                                          liczy obiekty (IV 15)
                                                                      f
                                      wanie imienia maskotce
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 10) –   f   porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
               Czwartek               dopasowywanie przyborów do kolejnych   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                      rozwijanie logicznego myślenia poprzez
                                                                        w ogrodzie (III 5; IV 18)
                                      etapów szycia misia
                                    y  zabawa ruchowa „Numerki”       f   jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
                                    y  zabawy: „Patyczkowe obrazki”, „Pieczemy
                                      ciasteczka”, „Piłki w koszykach” – polega-
                                      jące na układaniu zbiorów i porównywaniu
                                      ich liczebności
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Kto dłużej skacze?”
                  I 2; III 5, 8; IV 18  y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Dwa   f   pokazuje ruchem czynności (IV 1)
                  i popołudniowa      niedźwiedzie”                   f   przestrzega zasad gry podczas zabawy w parach
                  I 5, 6, 7; III 5, 7;    y  ozgrywanie gry logicznej w parach „Kolo-  (III 5, 7)
                                      r
                                      rowe zakrętki”
                  IV 1, 8, 11, 12   y  wykonanie sylwety misia (KA, k. 10) – łącze-  f   wykonuje  sylwetę misia  z  wykorzystaniem
               BIAŁY MIŚ DLA PRZEDSZKOLAKA  Zajęcia główne  y  „Białe koraliki” – przewlekanie kółeczek  f   rozwija sprawność rąk podczas nawlekania
                                                                        szablonu i włóczki (I 6; IV 11)
                                                                          przelicza obiekty (IV 15)
                                      nie części włóczką
                                                                      f
                                                                          wskazuje różnice między obrazkami (IV 12)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw II
                                    y
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 11) –
                                                                        kółek (I 7)
                                    y
                                                                          zna podstawowe informacje o niedźwiedziach
                                      rozwijanie logicznego myślenia, przeliczanie
                                                                      f
                                                                        (IV 18)
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Budzi-
                                    y
                                      my się”
                                                                          wykonuje pracę plastyczną (IV 8)
                                                                      f
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – nadchodzi
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      niedźwiedź”
                                      r
                                      praca plastyczna „Biały niedźwiedź” – wykle-
                                    y
               Piątek   I 5, 6, 8; IV 8, 11, 18  y  ozmowa kierowana na temat niedźwiedzi  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      janie sylwety materiałami w białym kolorze
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Biały miś”
                                    y
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Piłka między nogami”
                  I 2, 8; III 5; IV 18
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127