Page 123 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 123

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                            LISTOPAD










            TYDZIEŃ 9    Jesienny deszcz




            Poniedziałek    temat:  W deszczowym rytmie.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „Listki”. Zabawa muzyczno-ruchowa „Deszczowe dźwięki”.
            Ćwicze nia poranne – Zestaw IX. Zabawa ruchowa „Spacer po deszczu”. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – rysowanie schro-
            nienia przed deszczem. Zabawa tropiąca ,,Gdzie jest liść?”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 5, 8, 18

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – krajobraz po deszczu. Zabawa muzyczno-ruchowa „Srebrny deszczyk”.
            Wysłu chanie wiersza Doroty Gellner Deszcz. Omówienie treści utworu. Opisywanie krajobrazu w trakcie i po deszczu.
            Przedstawienie graficzne bohaterki wiersza na kartkach papieru za pomocą wydzieranki i kolorowych wstążek. Zabawa
            ruchowa z użyciem wstążki.   ▶  2. Zajęcia plastyczne – kalosze na deszcz. Opowieść ruchowa „W deszczowe popołudnie”.
            Słuchanie odgłosu deszczu i ponownej recytacji wiersza Doroty Gellner Deszcz. Rozmowa o tym, co dzieci lubią robić,
            gdy pada deszcz. Praca plastyczna z wykorzystaniem folii „Magiczne kalosze”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9, II 3; III 1, 8, 9; IV 2, 3, 5 7, 8, 11

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa skoczna „Kałuże”. Spacer po przedszkolnym ogrodzie połączony z obserwacją przyrody.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; II 11; III 5; IV 2, 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa ruchowa „Listki”. Na dywanie są rozłożone wstążki (żółte i zielone) w kształcie listków. N. dzieli dzieci na dwie
              grupy i przypisuje im kolory (żółty i zielony). Dzieci chodzą rytmicznie po sali. Na znak N. stają na listkach w odpo-
              wiednich kolorach.
              x Zabawa muzyczno-ruchowa „Deszczowa piosenka”. Każde dziecko otrzymuje bębenek. N. wyznacza dwie grupy. Jedna
              grupa delikatnie gra na bębenkach: dzieci prostują rączki w górę i opuszkami palców naśladują spadające krople deszczu.
              Druga grupa bardzo intensywnie uderza w bębenki.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa „Spacer po deszczu”. Dzieci chodzą rytmicznie po sali. Na komendę N.: Zaczyna padać! udają, że roz-
              kładają parasole i spacerują z nimi. Gdy N. mówi: Wychodzi słoneczko i czas na skoki – składają parasole i zaczynają
              przeskakiwać przez kałuże.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 57). Dzieci wymyślają i rysują schronienie przed deszczem dla misia i zajączka.
              x Zabawa tropiąca ,,Gdzie jest liść?”. N. prezentuje grupie duży liść jesienny. Następnie ukrywa go w sali (tak, aby dzieci
              nie widziały). Zadaniem dzieci jest odnalezienie liścia.



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia przyrodnicze.
            Temat: Krajobraz po deszczu.
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128