Page 121 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  119



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  lepienie misia z masy solnej  f   lepi z masy solnej (I 6)
                    i popołudniowa    y  zabawa z szarfą „Kolorowe misie”  f   dzieli wyraz na sylaby (IV 2)
                    I 5, 6, 8; IV 2, 7  y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
                                      y  zabawa rytmiczna „Powtarzamy”  f   dostrzega zmianę tempa dźwięków (IV 7)
                                      y  zabawa rozwijająca analizę sylabową wyrazów   f   odtwarza rytm (IV 7)
                                        „Imiona misiów”                 f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
                                      y  zabawa na czworakach „Jak niedźwiadki”  f   odczuwa przynależność do grupy poprzez
                                                                          wspólne obchodzenie święta w przedszkolu (III 2)
                    Zajęcia główne    y  praca plastyczna usprawniająca sprawności   f   integruje się z grupą podczas zabawy (III 2, 5)
                BAL DLA MISIÓW  IV 1, 7  y y y  ozmowa kierowana o święcie obchodzo-  f   przygotowuje wspólnie poczęstunek (I 3; III 2, 5)
                                                                           słucha recytacji wierszyka (IV 3)
                                        manualne „Barwne misie”
                    I 3, 7, 9; II 3; III 2, 5;
                                                                        f
                                        r
                                                                           dba o porządek (I 7)
                                        nym w przedszkolu
                                                                        f
                                                                           czerpie radość z zabawy (II 3; III 2)
                                        wysłuchanie rymowanki Dzień Misia
                                                                        f
                                                                           bierze udział w zabawie tanecznej (IV 1, 7)
                                        zabawa kulinarna „Kanapeczki dla misia”
                                                                        f
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                        wspólne spożywanie słodkich kanapek
                                                                        f
                Wtorek                y y y y  zabawa taneczna          f   określa strony i kierunki (IV 8, 14)
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        zabawa naśladowcza „Niedźwiadek”
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        zabawa na spostrzegawczość „Co zniknęło?”
                                                                        f
                                      y  zabawa paluszkowa „Małpki na drzewach”
                                      y  zabawa „Ułóż w całość”
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                    I 2, 5, 8; III 5; IV 18  terenowego
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Gdzie
                                        jesteś?”
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Zapamiętaj imię misia”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa skoczna „Hop, hopsasa”  f   doskonali pamięć poprzez powtarzanie imion
                    I 2, 5, 7, 8; IV 2, 12, 15  y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  misiów (IV 2)
                                      y  zabawa na spostrzegawczość „Jaka to kolej-  f   określa kolejność obiektów (IV 12, 15)
                                        ność?”                          f   potrafi zasznurować but (I 2, 7)
                                      y  przewlekanie sznurówki i zawiązywanie     f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8)
                                        kokardki                        f   uważnie słucha (III 8)
                                      y y  zabawa ruchowa „Fala wody”   f   odtwarza ruchy N. (IV 1)
                                                                           wykazuje wyobraźnię przestrzenną podczas
                GRAMY DLA NASZYCH MISIÓW  IV 2, 7, 8, 11, 14, 18  y y y y y  zabawa konstrukcyjna „Statek Misia” –    f   rozwija zdolności manualne (I 7, 9)
                                                                        f
                                                                          konstruowania pracy (IV 11, 14)
                                        zabawa ruchowa „Płyniemy po morzu”
                    Zajęcia główne
                                                                           dba o porządek (I 7)
                                        opowieść ruchowa „Sen Misia”
                    I 5, 7, 9; III 5, 7, 8;
                                                                        f
                                                                           rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                        projektowanie konstrukcji statku
                                                                        f
                                                                           dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
                                        praca plastyczna „Czapka kapitana”
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                        zabawa ruchowa „Porządki na statku”
                                                                           koloruje (I 7; IV 8)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2,
                                                                        f
                                                                           przestrzega ustalonych reguł zabawy (III 5, 7)
                                        s. 8) – doskonalenie sprawności grafomoto-
                                                                        f
                                        rycznej oraz analizy i syntezy głoskowej
                                                                          (IV 2, 7, 18)
                                        wyrazów
                                                                           śpiewa wyraźnie piosenkę (IV 7)
                                                                        f
                                      y  ćwiczenia głosowe – wysłuchanie i naśla-  f   rozpoznaje i naśladuje odgłos niedźwiedzia
                Środa                 y  ćwiczenia emisyjne „Misiowa mruczanka”  f   wykonuje instrumentację piosenki (IV 7)
                                        dowanie odgłosu niedźwiedzia
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                      y  ćwiczenia dykcyjne – wyraźne śpiewanie
                                        piosenki Spacer po dywanie (CD)
                                      y  instrumentacja piosenki Spacer po dywanie
                                        (CD)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Mocna lina”
                    I 2, 5; III 5; IV 18
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126