Page 121 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 119
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y lepienie misia z masy solnej f lepi z masy solnej (I 6)
i popołudniowa y zabawa z szarfą „Kolorowe misie” f dzieli wyraz na sylaby (IV 2)
I 5, 6, 8; IV 2, 7 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
y zabawa rytmiczna „Powtarzamy” f dostrzega zmianę tempa dźwięków (IV 7)
y zabawa rozwijająca analizę sylabową wyrazów f odtwarza rytm (IV 7)
„Imiona misiów” f rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
y zabawa na czworakach „Jak niedźwiadki” f odczuwa przynależność do grupy poprzez
wspólne obchodzenie święta w przedszkolu (III 2)
Zajęcia główne y praca plastyczna usprawniająca sprawności f integruje się z grupą podczas zabawy (III 2, 5)
BAL DLA MISIÓW IV 1, 7 y y y ozmowa kierowana o święcie obchodzo- f przygotowuje wspólnie poczęstunek (I 3; III 2, 5)
słucha recytacji wierszyka (IV 3)
manualne „Barwne misie”
I 3, 7, 9; II 3; III 2, 5;
f
r
dba o porządek (I 7)
nym w przedszkolu
f
czerpie radość z zabawy (II 3; III 2)
wysłuchanie rymowanki Dzień Misia
f
bierze udział w zabawie tanecznej (IV 1, 7)
zabawa kulinarna „Kanapeczki dla misia”
f
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
wspólne spożywanie słodkich kanapek
f
Wtorek y y y y zabawa taneczna f określa strony i kierunki (IV 8, 14)
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
zabawa naśladowcza „Niedźwiadek”
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
zabawa na spostrzegawczość „Co zniknęło?”
f
y zabawa paluszkowa „Małpki na drzewach”
y zabawa „Ułóż w całość”
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
I 2, 5, 8; III 5; IV 18 terenowego
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Gdzie
jesteś?”
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Zapamiętaj imię misia” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa skoczna „Hop, hopsasa” f doskonali pamięć poprzez powtarzanie imion
I 2, 5, 7, 8; IV 2, 12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw II misiów (IV 2)
y zabawa na spostrzegawczość „Jaka to kolej- f określa kolejność obiektów (IV 12, 15)
ność?” f potrafi zasznurować but (I 2, 7)
y przewlekanie sznurówki i zawiązywanie f jest sprawne fizycznie (I 5, 8)
kokardki f uważnie słucha (III 8)
y y zabawa ruchowa „Fala wody” f odtwarza ruchy N. (IV 1)
wykazuje wyobraźnię przestrzenną podczas
GRAMY DLA NASZYCH MISIÓW IV 2, 7, 8, 11, 14, 18 y y y y y zabawa konstrukcyjna „Statek Misia” – f rozwija zdolności manualne (I 7, 9)
f
konstruowania pracy (IV 11, 14)
zabawa ruchowa „Płyniemy po morzu”
Zajęcia główne
dba o porządek (I 7)
opowieść ruchowa „Sen Misia”
I 5, 7, 9; III 5, 7, 8;
f
rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
projektowanie konstrukcji statku
f
dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
praca plastyczna „Czapka kapitana”
f
(IV 2)
zabawa ruchowa „Porządki na statku”
koloruje (I 7; IV 8)
wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2,
f
przestrzega ustalonych reguł zabawy (III 5, 7)
s. 8) – doskonalenie sprawności grafomoto-
f
rycznej oraz analizy i syntezy głoskowej
(IV 2, 7, 18)
wyrazów
śpiewa wyraźnie piosenkę (IV 7)
f
y ćwiczenia głosowe – wysłuchanie i naśla- f rozpoznaje i naśladuje odgłos niedźwiedzia
Środa y ćwiczenia emisyjne „Misiowa mruczanka” f wykonuje instrumentację piosenki (IV 7)
dowanie odgłosu niedźwiedzia
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
y ćwiczenia dykcyjne – wyraźne śpiewanie
piosenki Spacer po dywanie (CD)
y instrumentacja piosenki Spacer po dywanie
(CD)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Mocna lina”
I 2, 5; III 5; IV 18