Page 119 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 119

TYDZIEŃ 11  •  Mój zwierzak  •  117



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Kto się ukrył?”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa rozwijająca percepcję słuchową    f   zna rówieśników ze swojej grupy przedszkolnej
                    I 5, 6; III 2, 6; IV 2, 7,   „Co to za dźwięk?”       (III 2, 6)
                    11, 18, 19        y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   określa źródło dźwięku (IV 2, 7)
                                      y  oglądanie atlasów zwierząt     f   interesuje się zwierzętami (IV 18, 19)
                                      y  zabawy z masą solną            f   lepi z masy solnej (I 6; IV 11)
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Korale”  f   zna pojęcie przyjaźń (III 6; IV 2)
                                                                        f   wie, że zwierzę może być przyjacielem człowie-
                    Zajęcia główne    y  utrwalanie pojęcia przyjaźń      ka (II 10; IV 18)
                    I 5, 9; II 10; III 6, 8;   y  nawiązanie do przyjaźni pomiędzy człowie-  f   opowiada, w jaki sposób opiekujemy się zwie-
                                        kiem a zwierzęciem
                    IV 2, 3, 7, 10, 18, 20  y  „Rysowane masażyki” – ćwiczenie relaksa-  f   słucha uważnie recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          rzętami (IV 2; IV 18)
                MÓJ PRZYJACIEL PIES   y y y  wysłuchanie i omówienie wiersza Iwony   f   zna rolę i znaczenia psa w życiu człowieka
                                        cyjne
                                                                          (IV 18, 20)
                                        Rup Pomocne psy
                                                                           wykazuje koordynację wzorkowo-słuchową
                                                                        f
                                        oglądanie albumu ras psów
                                                                          potrzebną do pisania i rysowania (I 9)
                                        zabawy ruchowe: „Pieski na spacer, pieski
                                        do budy”, „Po śladach”
                                                                           rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 2, 7, 18)
                                                                        f
                                      y  „Jak troszczymy się o pupila” – wspólne   f   mówi wyraźnie i płynnie (IV 2)
                                                                           słucha przyśpiewki ludowej (IV 7, 10)
                                                                        f
                Środa                   wykonanie plakatu z wykorzystaniem róż-  f   próbuje wymyślać i śpiewać zwrotki piosenki
                                        nych materiałów plastycznych
                                                                          (IV 7)
                                      y  zabawa wprowadzająca „Samochody”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      y  zabawa dykcyjna „Zwierzęta”
                                      y  zabawa słuchowa „Jakie to zwierzę?”
                                      y  nauka piosenki ludowej Miała baba koguta
                                      y  zabawa „Wymyślamy własną wersję przy-
                                        śpiewki”
                                      y  zabawa „Powrót do przedszkola”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  wyścigi z omijaniem przeszkód
                    I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa rzutna „Trafiam, wygrywam – punkty
                                        zdobywam”
                    Aktywność poranna   y  zabawa skoczna „Do środka i na zewnątrz”  f   bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa utrwalająca „Gdzie ukryły się litery?”  f   rozpoznaje litery (IV 4)
                    I 5, 7; IV 4, 8   y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   kreśli linie zgodnie z podanym kierunkiem (I 7;
                                      y  zabawa ruchowa umuzykalniająca „Ósemki”  IV 8)
                                      y  zabawa ruchowa „Wirująca serpentyna”  f   udziela odpowiedzi na pytania (IV 2)
                                      y  ćwiczenie grafomotoryczne „Do góry i na   f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                        dół” – rysowanie linii
                                                                           rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku (IV 13)
                                                                        f
                ZWIERZĘTA I ICH MŁODE  I 5, 6, 8; IV 2, 5, 7, 8,   y y y y  zabawa „Co nie pasuje?”  f   dopasowuje obrazki (IV 12)
                                                                           określa, które obrazki pasują, a które nie (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa sensoryczna „Magiczne pudełko”
                    Zajęcia główne
                                                                           naśladuje odgłosy zwierząt (IV 2, 7, 18)
                                                                        f
                                        zabawa „Dzieci zwierząt”
                    11, 12, 13, 18
                                                                           dostrzega różnice widoczne na ilustracjach (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Kura
                                                                           jest sprawne ruchowo, utrzymuje równowagę
                                                                        f
                                        i kogut”
                                                                          (I 5, 8)
                                        wagi „Biegnące jajka”
                                                                          różnych materiałów (I 6; IV 8, 11)
                                        ćwiczenie logopedyczne „Odgłosy zwierząt”
                                      y y y  zabawa ruchowa rozwijająca zmysł równo-  f   wykonuje pracę plastyczno-techniczną, używając
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                Czwartek              y  przygotowanie materiałów do pracy pla-  f   bierze udział w rywalizacji (II 8)
                                        zabawa pantomimiczna „Jakie to zwierzę?”
                                        styczno-technicznej – gotowanie jajek, prze-
                                        cinanie rolek, wycinanie pasków z papieru
                                      y  rozdzielenie materiałów i wykonanie kogucika
                                      y  wspólne stworzenie trawnika z bibuły
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy ruchowe: „Kto najdalej?”, „Jestem
                    I 2, 5; II 8; III 5;    pierwszy”
                    IV 18
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124