Page 119 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 119
TYDZIEŃ 11 • Mój zwierzak • 117
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Kto się ukrył?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa rozwijająca percepcję słuchową f zna rówieśników ze swojej grupy przedszkolnej
I 5, 6; III 2, 6; IV 2, 7, „Co to za dźwięk?” (III 2, 6)
11, 18, 19 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f określa źródło dźwięku (IV 2, 7)
y oglądanie atlasów zwierząt f interesuje się zwierzętami (IV 18, 19)
y zabawy z masą solną f lepi z masy solnej (I 6; IV 11)
y zabawa ruchowa bieżna „Korale” f zna pojęcie przyjaźń (III 6; IV 2)
f wie, że zwierzę może być przyjacielem człowie-
Zajęcia główne y utrwalanie pojęcia przyjaźń ka (II 10; IV 18)
I 5, 9; II 10; III 6, 8; y nawiązanie do przyjaźni pomiędzy człowie- f opowiada, w jaki sposób opiekujemy się zwie-
kiem a zwierzęciem
IV 2, 3, 7, 10, 18, 20 y „Rysowane masażyki” – ćwiczenie relaksa- f słucha uważnie recytacji wiersza (III 8; IV 3)
rzętami (IV 2; IV 18)
MÓJ PRZYJACIEL PIES y y y wysłuchanie i omówienie wiersza Iwony f zna rolę i znaczenia psa w życiu człowieka
cyjne
(IV 18, 20)
Rup Pomocne psy
wykazuje koordynację wzorkowo-słuchową
f
oglądanie albumu ras psów
potrzebną do pisania i rysowania (I 9)
zabawy ruchowe: „Pieski na spacer, pieski
do budy”, „Po śladach”
rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 2, 7, 18)
f
y „Jak troszczymy się o pupila” – wspólne f mówi wyraźnie i płynnie (IV 2)
słucha przyśpiewki ludowej (IV 7, 10)
f
Środa wykonanie plakatu z wykorzystaniem róż- f próbuje wymyślać i śpiewać zwrotki piosenki
nych materiałów plastycznych
(IV 7)
y zabawa wprowadzająca „Samochody” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y zabawa dykcyjna „Zwierzęta”
y zabawa słuchowa „Jakie to zwierzę?”
y nauka piosenki ludowej Miała baba koguta
y zabawa „Wymyślamy własną wersję przy-
śpiewki”
y zabawa „Powrót do przedszkola”
Zajęcia w ogrodzie y wyścigi z omijaniem przeszkód
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa rzutna „Trafiam, wygrywam – punkty
zdobywam”
Aktywność poranna y zabawa skoczna „Do środka i na zewnątrz” f bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa utrwalająca „Gdzie ukryły się litery?” f rozpoznaje litery (IV 4)
I 5, 7; IV 4, 8 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f kreśli linie zgodnie z podanym kierunkiem (I 7;
y zabawa ruchowa umuzykalniająca „Ósemki” IV 8)
y zabawa ruchowa „Wirująca serpentyna” f udziela odpowiedzi na pytania (IV 2)
y ćwiczenie grafomotoryczne „Do góry i na f rozwiązuje zagadki (IV 5)
dół” – rysowanie linii
rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku (IV 13)
f
ZWIERZĘTA I ICH MŁODE I 5, 6, 8; IV 2, 5, 7, 8, y y y y zabawa „Co nie pasuje?” f dopasowuje obrazki (IV 12)
określa, które obrazki pasują, a które nie (IV 12)
f
zabawa sensoryczna „Magiczne pudełko”
Zajęcia główne
naśladuje odgłosy zwierząt (IV 2, 7, 18)
f
zabawa „Dzieci zwierząt”
11, 12, 13, 18
dostrzega różnice widoczne na ilustracjach (IV 12)
f
zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Kura
jest sprawne ruchowo, utrzymuje równowagę
f
i kogut”
(I 5, 8)
wagi „Biegnące jajka”
różnych materiałów (I 6; IV 8, 11)
ćwiczenie logopedyczne „Odgłosy zwierząt”
y y y zabawa ruchowa rozwijająca zmysł równo- f wykonuje pracę plastyczno-techniczną, używając
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
Czwartek y przygotowanie materiałów do pracy pla- f bierze udział w rywalizacji (II 8)
zabawa pantomimiczna „Jakie to zwierzę?”
styczno-technicznej – gotowanie jajek, prze-
cinanie rolek, wycinanie pasków z papieru
y rozdzielenie materiałów i wykonanie kogucika
y wspólne stworzenie trawnika z bibuły
Zajęcia w ogrodzie y zabawy ruchowe: „Kto najdalej?”, „Jestem
I 2, 5; II 8; III 5; pierwszy”
IV 18