Page 120 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 120

118  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa skoczna „Wysoko na linie”  f   myśli logicznie (IV 12)
                  i popołudniowa    y  zabawa logorytmiczna „Zwierzęta na farmie”  f   układa pytania (IV 2)
                  I 2, 5; II 4; III 1;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 7, 18)
                  IV 1, 7, 18       y  zabawy twórcze: „To, o czym teraz myślę...”,   f   wykonuje ekspresję ruchową (II 4; III 1; IV 1, 7)
               SPOTKANIE Z DOGOTERAPEUTĄ  Zajęcia główne  y  zaproszenie na salę gościa – dogoterapeuty   f   zna budowę ciała psa (IV 18)
                                      „O co zapytasz panią Jesień?”
                                                                          poznaje specyfikę zawodu dogoterapeuty (IV 20)
                                                                      f
                                                                          nawiązuje kontakt ze zwierzęciem (III 5; IV 18)
                                      ekspresja ruchowa „Tańczące liście”
                                                                      f
                                    y
                                                                          wie, jak zachować się w kontakcie z psem (III 5;
                                      r
                                      ozpoznawanie odgłosów zwierząt
                                                                        IV 18)
                                    y
                                                                      f
                                      z psem
                  I 2, 5, 8; II 10; III 5;
                                                                          wie, czego potrzebuje pies do zdrowego funk-
                                                                      f
                  IV 18, 19; 20
                                      przywitanie z psem
                                    y
                                                                        cjonowania (II 10; IV 18)
                                      „Jak wygląda pies?” – opisywanie budowy psa
                                    y
                                                                          opisuje czynności pielęgnacyjne wobec psa
                                                                      f
                                      „Dbam o swojego psa” – czynności związane
                                    y
                                                                        (I 2, 18)
                                      z pielęgnowaniem zwierzęcia
                                                                          interesuje się techniką, potrafi zrobić zdjęcie
                                                                      f
                                      s
                                      pacer z psem po przedszkolu
                                    y
                                                                        (IV 19)
                                      zabawy z psem w ogrodzie
                                    y
               Piątek               y  „Pyszne smakołyki” – karmienie  f   wie, czym zajmuje się weterynarz (IV 20)
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                      poznanie specyfiki zawodu weterynarza
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      zrobienie wspólnego zdjęcia
                                    y
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f   wskazuje oznaki późnej jesieni (IV 2, 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Pada deszczyk”
                  I 2, 5; III 5; IV 2, 18  y  obserwacja późnojesiennej przyrody
          tydzień 12: DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa w kręgu „Oto mój miś”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa „Coś na m dla misia”    f   przedstawia innym swoją zabawkę (III 1, 2; IV 2)
                  I 5; III 1, 2, 5; IV 2  y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   dostosowuje ton głosu do sytuacji (IV 2)
                                    y  zabawa z misiami               f   podaje wyrazy rozpoczynające się wskazaną
                                    y  zabawa popularna ze śpiewem „Moja    głoską (IV 2)
                                      Ulijanko”                       f   współdziała w zabawie (III 5)
                                                                          rozpoznaje głoski na początku wyrazów (IV 2)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 7) –
                                    y
                                                                      f
               PRZEDSZKOLAKI I PLUSZAKI  Zajęcia główne  y  zabawa integrująca „Misiowanka-przywitanka”  f   słucha recytacji wierszyka (III 8; IV 3)
                                      rozwijanie logicznego myślenia i słuchu fone-
                                                                          odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                                                      f
                                                                        (III 2)
                                      matycznego
                                      zabawa ruchowa „Berek ogonek”
                                                                          rozróżnia fikcję od rzeczywistości w treści tekstu
                                                                      f
                                    y
                                                                        (IV 3)
                  I 7; III 2, 5, 8; IV 1, 2,
                                      wysłuchanie wierszyka Miś na plaży
                                    y
                                                                          zna kształt wielkiej litery drukowanej M (IV 4)
                                                                      f
                                      poda wanie słów na m
                  3, 4, 8, 14
                                    y
                                                                          wykleja szablon, używając kleju (IV 8)
                                                                      f
                                      chodzenie po wstążce w kształcie litery M
                                    y
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 6) –
                                    y
                                                                          rysuje literę palcem (IV 8)
                                                                      f
                                      kolorowanie lub wyklejanie szablonu, ryso-
                                                                          rozumie sens uproszczonych rysunków (IV 9)
                                                                      f
                                      wanie palcem                    f   koloruje (I 7; IV 8)
                                                                          maluje farbami (IV 8)
               Poniedziałek         y  praca plastyczna „Mój Miś” – malowanie  f   przedstawia ruchem słyszaną opowieść (IV 1, 3)
                                                                      f
                                      zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa dla
                                    y
                                      mojego misia”
                                                                          rysuje mapę – orientuje się na kartce papieru
                                                                      f
                                                                        (IV 8, 14)
                                    y
                                      zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryty miś?”
                                    y  opowieść naśladowcza „Mała Marysia”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                          jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
                                    y  „Mapy” – rozmowa kierowana     f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                                                      f
                                    y  praca plastyczna „Rysujemy mapę”  w ogrodzie (III 5; IV 18)
                                    y  zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – miś patrzy”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                  I 2, 5, 8; III 5; IV 18  y  przeskakiwanie przez skakankę
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125