Page 120 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 120
118 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa skoczna „Wysoko na linie” f myśli logicznie (IV 12)
i popołudniowa y zabawa logorytmiczna „Zwierzęta na farmie” f układa pytania (IV 2)
I 2, 5; II 4; III 1; y ćwiczenia poranne – Zestaw I f rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 7, 18)
IV 1, 7, 18 y zabawy twórcze: „To, o czym teraz myślę...”, f wykonuje ekspresję ruchową (II 4; III 1; IV 1, 7)
SPOTKANIE Z DOGOTERAPEUTĄ Zajęcia główne y zaproszenie na salę gościa – dogoterapeuty f zna budowę ciała psa (IV 18)
„O co zapytasz panią Jesień?”
poznaje specyfikę zawodu dogoterapeuty (IV 20)
f
nawiązuje kontakt ze zwierzęciem (III 5; IV 18)
ekspresja ruchowa „Tańczące liście”
f
y
wie, jak zachować się w kontakcie z psem (III 5;
r
ozpoznawanie odgłosów zwierząt
IV 18)
y
f
z psem
I 2, 5, 8; II 10; III 5;
wie, czego potrzebuje pies do zdrowego funk-
f
IV 18, 19; 20
przywitanie z psem
y
cjonowania (II 10; IV 18)
„Jak wygląda pies?” – opisywanie budowy psa
y
opisuje czynności pielęgnacyjne wobec psa
f
„Dbam o swojego psa” – czynności związane
y
(I 2, 18)
z pielęgnowaniem zwierzęcia
interesuje się techniką, potrafi zrobić zdjęcie
f
s
pacer z psem po przedszkolu
y
(IV 19)
zabawy z psem w ogrodzie
y
Piątek y „Pyszne smakołyki” – karmienie f wie, czym zajmuje się weterynarz (IV 20)
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
poznanie specyfiki zawodu weterynarza
y
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
zrobienie wspólnego zdjęcia
y
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f wskazuje oznaki późnej jesieni (IV 2, 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Pada deszczyk”
I 2, 5; III 5; IV 2, 18 y obserwacja późnojesiennej przyrody
tydzień 12: DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa w kręgu „Oto mój miś” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa „Coś na m dla misia” f przedstawia innym swoją zabawkę (III 1, 2; IV 2)
I 5; III 1, 2, 5; IV 2 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f dostosowuje ton głosu do sytuacji (IV 2)
y zabawa z misiami f podaje wyrazy rozpoczynające się wskazaną
y zabawa popularna ze śpiewem „Moja głoską (IV 2)
Ulijanko” f współdziała w zabawie (III 5)
rozpoznaje głoski na początku wyrazów (IV 2)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 7) –
y
f
PRZEDSZKOLAKI I PLUSZAKI Zajęcia główne y zabawa integrująca „Misiowanka-przywitanka” f słucha recytacji wierszyka (III 8; IV 3)
rozwijanie logicznego myślenia i słuchu fone-
odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
f
(III 2)
matycznego
zabawa ruchowa „Berek ogonek”
rozróżnia fikcję od rzeczywistości w treści tekstu
f
y
(IV 3)
I 7; III 2, 5, 8; IV 1, 2,
wysłuchanie wierszyka Miś na plaży
y
zna kształt wielkiej litery drukowanej M (IV 4)
f
poda wanie słów na m
3, 4, 8, 14
y
wykleja szablon, używając kleju (IV 8)
f
chodzenie po wstążce w kształcie litery M
y
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 6) –
y
rysuje literę palcem (IV 8)
f
kolorowanie lub wyklejanie szablonu, ryso-
rozumie sens uproszczonych rysunków (IV 9)
f
wanie palcem f koloruje (I 7; IV 8)
maluje farbami (IV 8)
Poniedziałek y praca plastyczna „Mój Miś” – malowanie f przedstawia ruchem słyszaną opowieść (IV 1, 3)
f
zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa dla
y
mojego misia”
rysuje mapę – orientuje się na kartce papieru
f
(IV 8, 14)
y
zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryty miś?”
y opowieść naśladowcza „Mała Marysia” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
y „Mapy” – rozmowa kierowana f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
f
y praca plastyczna „Rysujemy mapę” w ogrodzie (III 5; IV 18)
y zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – miś patrzy”
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
I 2, 5, 8; III 5; IV 18 y przeskakiwanie przez skakankę