Page 118 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 118

116  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad


          tydzień 1 1: MÓJ ZWIERZAK


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie plastyczne „To, co lubię najbar-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      dziej”                          f   wykonuje pracę plastyczną według własnego
                  I 5; III 1; IV 2, 7, 8,   y  zabawa rozwijająca percepcję słuchową    pomysłu (III 1; IV 8)
                  12, 15, 18          „Bicie mojego serca”            f   słucha bicia serca i opisuje tempo uderzeń
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw I     (IV 2, 7, 18)
                                    y  gra matematyczna „Kostka”      f   przelicza obiekty (IV 15)
               NA WIEJSKIM PODWÓRKU  Zajęcia główne  y  ćwiczenie spostrzegawczości „Czego bra-  f   jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
                                                                          odtwarza rytm na instrumencie (IV 7)
                                      zabawa umuzykalniająca „Bim-bom-bam
                                    y
                                                                      f
                                                                          zauważa brakujące elementy (IV 12)
                                      – tak samo gram”
                                                                      f
                                                                          przedstawia treść opowiadania ruchem (IV 1)
                                      kuje?”
                                                                      f
                                                                          naśladuje odgłosy zwierząt (IV 2, 18)
                                                                      f
                                      powitanie grupy rymowanką
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                    y
                                                                      f
                  I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 5,
                                      opowieść ruchowo-dźwiękonaśladowcza
                                                                          rozpoznaje i nazywa zwierzęta (IV 2, 18)
                                    y
                                                                      f
                  8, 11, 12, 18
                                      „Odwiedziny Zosi na farmie”
                                                                        IV 8, 11)
                                    y
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 3) –
                                                                          tworzy postaci zwierząt z figur geometrycznych
                                    y  zagadki dotyczące zwierząt       f   wykonuje wspólną pracę techniczną (III 5;
                                                                      f
               Poniedziałek         y  wspólne ułożenie ogrodzenia z zapałek na   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      określanie  nazw  zwierząt  i  miejsca  ich
                                                                        (IV 8, 12)
                                      występowania
                                                                          odczuwa potrzebę i chęć ruchu (I 4)
                                                                      f
                                      brystolu
                                    y  wykonanie sylwet zwierząt z figur geome-
                                      trycznych
                                    y  nazwanie zwierząt i wspólnej pracy
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Hop, hop, do góry!”
                  I 2, 4, 5; III 5; IV 18  y  zabawa dowolna z piłką
                  Aktywność poranna   y  zabawa pantomimiczna „Zrób tak jak ja”  f   naśladuje ruchy innej osoby (IV 1)
                  i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 4) –   f   wykonuje pacynki paluszkowe (I 6; IV 8)
                  I 5, 6, 7; IV 1, 8, 18  rysowanie                   f   rysuje zwierzę (I 7; IV 8)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   maluje farbami (IV 8)
                                    y  „Jak opiekuję się zwierzęciem” – malowanie   f   zna pojęcie zwierzęta domowe (IV 2, 18)
                                      farbami                         f   zna potrzeby zwierzęcia i  wie, jak się nim
                                    y  zabawa ruchowa z kijkami „Płyń, łódko,   opiekować (II 10; IV 18)
                                      płyń”                           f   odszukuje pary obrazków (IV 12)
                                    y  „Paluszkowa rodzina” – wykonywanie   f   rozwiązuje i układa zagadki (IV 2, 5)
               POTRZEBY ZWIERZĄT  Zajęcia główne  y  wyjaśnienie pojęcia zwierzęta domowe     f   wykazuje sprawność fizyczną (I 5, 8, 9)
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                       pacynek na palce
                                                                      f
                                      zabawa równoważna „Podnosimy ciężar”
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                    y
                                                                      f
                  I 5, 8, 9; II 10;
                                      zabawa ćwicząca pamięć „Mój zwierzak
                                    y
                                      domowy”
                  IV 2, 5, 12, 18
                                      rozmowa kierowana „Czego potrzebuje
                                    y
                                      zwierzę?”
               Wtorek               y  odszukiwanie par „Zwierzęta w naszych
                                      domach”
                                      r
                                    y  ozwiązywanie zagadek dotyczących zwie-
                                      rząt domowych
                                    y  zabawa ruchowa „Miska z niespodzianką”
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 5) –
                                      układanie zagadek
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Jedzie pociąg”
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa z piłką „Brązowa małpka”
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123