Page 118 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 118
116 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
tydzień 1 1: MÓJ ZWIERZAK
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y ćwiczenie plastyczne „To, co lubię najbar- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa dziej” f wykonuje pracę plastyczną według własnego
I 5; III 1; IV 2, 7, 8, y zabawa rozwijająca percepcję słuchową pomysłu (III 1; IV 8)
12, 15, 18 „Bicie mojego serca” f słucha bicia serca i opisuje tempo uderzeń
y ćwiczenia poranne – Zestaw I (IV 2, 7, 18)
y gra matematyczna „Kostka” f przelicza obiekty (IV 15)
NA WIEJSKIM PODWÓRKU Zajęcia główne y ćwiczenie spostrzegawczości „Czego bra- f jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
odtwarza rytm na instrumencie (IV 7)
zabawa umuzykalniająca „Bim-bom-bam
y
f
zauważa brakujące elementy (IV 12)
– tak samo gram”
f
przedstawia treść opowiadania ruchem (IV 1)
kuje?”
f
naśladuje odgłosy zwierząt (IV 2, 18)
f
powitanie grupy rymowanką
rozwiązuje zagadki (IV 5)
y
f
I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 5,
opowieść ruchowo-dźwiękonaśladowcza
rozpoznaje i nazywa zwierzęta (IV 2, 18)
y
f
8, 11, 12, 18
„Odwiedziny Zosi na farmie”
IV 8, 11)
y
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 3) –
tworzy postaci zwierząt z figur geometrycznych
y zagadki dotyczące zwierząt f wykonuje wspólną pracę techniczną (III 5;
f
Poniedziałek y wspólne ułożenie ogrodzenia z zapałek na f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
określanie nazw zwierząt i miejsca ich
(IV 8, 12)
występowania
odczuwa potrzebę i chęć ruchu (I 4)
f
brystolu
y wykonanie sylwet zwierząt z figur geome-
trycznych
y nazwanie zwierząt i wspólnej pracy
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Hop, hop, do góry!”
I 2, 4, 5; III 5; IV 18 y zabawa dowolna z piłką
Aktywność poranna y zabawa pantomimiczna „Zrób tak jak ja” f naśladuje ruchy innej osoby (IV 1)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 4) – f wykonuje pacynki paluszkowe (I 6; IV 8)
I 5, 6, 7; IV 1, 8, 18 rysowanie f rysuje zwierzę (I 7; IV 8)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f maluje farbami (IV 8)
y „Jak opiekuję się zwierzęciem” – malowanie f zna pojęcie zwierzęta domowe (IV 2, 18)
farbami f zna potrzeby zwierzęcia i wie, jak się nim
y zabawa ruchowa z kijkami „Płyń, łódko, opiekować (II 10; IV 18)
płyń” f odszukuje pary obrazków (IV 12)
y „Paluszkowa rodzina” – wykonywanie f rozwiązuje i układa zagadki (IV 2, 5)
POTRZEBY ZWIERZĄT Zajęcia główne y wyjaśnienie pojęcia zwierzęta domowe f wykazuje sprawność fizyczną (I 5, 8, 9)
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
pacynek na palce
f
zabawa równoważna „Podnosimy ciężar”
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y
f
I 5, 8, 9; II 10;
zabawa ćwicząca pamięć „Mój zwierzak
y
domowy”
IV 2, 5, 12, 18
rozmowa kierowana „Czego potrzebuje
y
zwierzę?”
Wtorek y odszukiwanie par „Zwierzęta w naszych
domach”
r
y ozwiązywanie zagadek dotyczących zwie-
rząt domowych
y zabawa ruchowa „Miska z niespodzianką”
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 5) –
układanie zagadek
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Jedzie pociąg”
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa z piłką „Brązowa małpka”