Page 114 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 114
112 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 58 f wykleja szablon, korzystając z kleju i np. bibuły
i ćw. 2, s. 59) – kolorowanie lub wyklejanie (I 7; IV 8)
szablonu litery, wskazywanie elementów f podaje nazwy zaczynające się na wskazaną głoskę
zaczynających się na głoskę u
(IV 2)
Wtorek U JAK UFOLUDEK Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
obserwacja przyrody
y
I 2, 5; II 8, 11; III 5;
zauważa piękno przyrody (II 11; IV 18)
f
IV 18 y zabawa bieżna „Kto pierwszy?” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f bierze udział w rywalizacji (II 8)
Aktywność poranna y zabawa usprawniająca mięśnie twarzy f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa „Lusterko” f usprawnia aparat mowy (IV 2)
I 5; III 5, 8; IV 1, 2, y zabawa kształtująca orientację przestrzenną f odwzorowuje ruchy innej osoby (IV 1)
15, 19 „Powiedz mi, gdzie mam iść” f współpracuje w parze (III 5, 8)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
s
y znurowanie butów – przewlekanie sznu- f przelicza (IV 15)
rówki przez dziurki w szablonie f szacuje odległość (IV 13)
y zabawa słowna „Co ma u?” f jest zaangażowane podczas zdobywania nowych
doświadczeń (IV 19)
y zabawa ruchowa z elementem równowagi f stara się zawiązać sznurówkę (I 7)
POMYSŁ NA DESZCZOWE DNI I 5, 7; II 3; III 1; y zabawa ruchowa „Moja chusteczka” f wypowiada się swobodnie na dany temat (IV 2, 5)
„Jesienna kałuża”
podaje nazwy zaczynające się na wskazaną głoskę
f
pogadanka „Kiedy za oknem mokro i szaro…”
Zajęcia główne
y
(IV 2)
zabawa plastyczna „Kolorowe liście” (KA,
IV 1, 2, 5, 7, 8, 11
y
odczuwa zadowolenie z wykonanej pracy (II 3;
f
k. 8) – wycinanie i ozdabianie szablonów
III 1)
dekorowanie sali i wspólne sprzątanie
y
wycina i ozdabia szablon (I 7; IV 8, 11)
f
gra „Jesienne memory”
y
naśladuje dźwięki (IV 2, 7)
f
zabawa muzyczna „Szeleszczące liście...”
y
śpiewa piosenkę (IV 7)
f
nauka piosenki Spacer po dywanie (CD)
y
miotów (IV 1, 7)
ćwiczenia dykcyjne – naśladowanie odgłosów
y
wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
Środa y zabawa rytmiczno-ruchowa „Taniec liści” f wywołuje dźwięki za pomocą dostępnych przed-
f
związanych z wodą
ma poczucie rytmu (IV 7)
f
zabawa „Dookoła stołu” – układ ruchowy
y
do piosenki f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
wie, jak porządkować ogród jesienią (IV 18)
f
y zabawa „Muzykalne kalosze” – sprawdzanie f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas za-
sposobów wywoływania dźwięków za po- baw w ogrodzie (III 5; IV 18)
mocą kaloszy
y zabawa „Kaloszowe granie” – interpretacja
dźwiękowo-ruchowa piosenki
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
I 2, 5; III 5; IV 18 y „Jesienne porządki” – grabienie liści
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Na raz, na dwa” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y układanie z patyczków domków –liczenie f tworzy kompozycje z patyczków (IV 11)
I 5, 7, 8, 9; IV 5, 8, 11, y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f przelicza elementy (IV 15)
patyczków w jednym kolorze
JESIENNY WIETRZYK y zabawa słuchowa „Gdzie to jest?” f jest sprawne ruchowo (I 5, 8, 9)
rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
15, 18
f
określa źródło dźwięku (IV 7, 14)
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 61) –
y
f
rozwiązywanie zagadek
rozwiązuje zagadki związane z jesienią (IV 5, 18)
f
słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
y
f
„Wędrówka”
wie, czym jest wiatr (IV 18)
f
Zajęcia główne y zabawa muzyczno-ruchowa „My jesteśmy f pokazuje ruchem wiatr (IV 1, 18)
wypowiada się w różnych technikach plastycznych
f
krasnoludki”
I 5; II 3; III 1, 8; IV 1,
Czwartek 3, 8, 7, 11, 18 y opowieść ruchowa „Jesienny wietrzyk” f odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (II 3; III 1)
(IV 8, 11)
wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty
y
wykonuje samodzielnie grzechotkę (IV 7, 11)
f
Gellner Wiatr
y wyjaśnienie, czym jest wiatr f aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych
(I 5; IV 7)
y zabawa ruchowa „Wietrzne materiały” ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f