Page 114 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 114

112  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 58   f   wykleja szablon, korzystając z kleju i np. bibuły
                                      i ćw. 2, s. 59) – kolorowanie lub wyklejanie   (I 7; IV 8)
                                      szablonu litery, wskazywanie elementów   f   podaje nazwy zaczynające się na wskazaną głoskę
                                      zaczynających się na głoskę u
                                                                        (IV 2)
             Wtorek   U JAK UFOLUDEK  Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      obserwacja przyrody
                                    y
                  I 2, 5; II 8, 11; III 5;
                                                                          zauważa piękno przyrody (II 11; IV 18)
                                                                      f
                  IV 18             y  zabawa bieżna „Kto pierwszy?”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f    bierze udział w rywalizacji (II 8)
                  Aktywność poranna   y  zabawa usprawniająca mięśnie twarzy     f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      „Lusterko”                      f   usprawnia aparat mowy (IV 2)
                  I 5; III 5, 8; IV 1, 2,   y  zabawa kształtująca orientację przestrzenną   f   odwzorowuje ruchy innej osoby (IV 1)
                  15, 19              „Powiedz mi, gdzie mam iść”     f   współpracuje w parze (III 5, 8)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                      s
                                    y  znurowanie butów – przewlekanie sznu-  f   przelicza (IV 15)
                                      rówki przez dziurki w szablonie  f   szacuje odległość (IV 13)
                                    y  zabawa słowna „Co ma u?”       f   jest zaangażowane podczas zdobywania nowych
                                                                        doświadczeń (IV 19)
                                    y  zabawa ruchowa z elementem równowagi   f   stara się zawiązać sznurówkę (I 7)
               POMYSŁ NA DESZCZOWE DNI  I 5, 7; II 3; III 1;    y  zabawa ruchowa „Moja chusteczka”  f   wypowiada się swobodnie na dany temat (IV 2, 5)
                                      „Jesienna kałuża”
                                                                          podaje nazwy zaczynające się na wskazaną głoskę
                                                                      f
                                      pogadanka „Kiedy za oknem mokro i szaro…”
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                        (IV 2)
                                      zabawa plastyczna „Kolorowe liście” (KA,
                  IV 1, 2, 5, 7, 8, 11
                                    y
                                                                          odczuwa zadowolenie z wykonanej pracy (II 3;
                                                                      f
                                      k. 8) – wycinanie i ozdabianie szablonów
                                                                        III 1)
                                      dekorowanie sali i wspólne sprzątanie
                                    y
                                                                          wycina i ozdabia szablon (I 7; IV 8, 11)
                                                                      f
                                      gra „Jesienne memory”
                                    y
                                                                          naśladuje dźwięki (IV 2, 7)
                                                                      f
                                      zabawa muzyczna „Szeleszczące liście...”
                                    y
                                                                          śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                                      f
                                      nauka piosenki Spacer po dywanie (CD)
                                    y
                                                                        miotów (IV 1, 7)
                                      ćwiczenia dykcyjne – naśladowanie odgłosów
                                    y
                                                                          wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
               Środa                y  zabawa rytmiczno-ruchowa „Taniec liści”  f   wywołuje dźwięki za pomocą dostępnych przed-
                                                                      f
                                      związanych z wodą
                                                                          ma poczucie rytmu (IV 7)
                                                                      f
                                      zabawa „Dookoła stołu” – układ ruchowy
                                    y
                                      do piosenki                     f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                          wie, jak porządkować ogród jesienią (IV 18)
                                                                      f
                                    y  zabawa „Muzykalne kalosze” – sprawdzanie   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas za-
                                      sposobów wywoływania dźwięków za po-  baw w ogrodzie (III 5; IV 18)
                                      mocą kaloszy
                                    y  zabawa „Kaloszowe granie” – interpretacja
                                      dźwiękowo-ruchowa piosenki
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  „Jesienne porządki” – grabienie liści
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Na raz, na dwa”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  układanie z patyczków domków –liczenie   f   tworzy kompozycje z patyczków (IV 11)
                  I 5, 7, 8, 9; IV 5, 8, 11,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   przelicza elementy (IV 15)
                                      patyczków w jednym kolorze
               JESIENNY WIETRZYK    y  zabawa słuchowa „Gdzie to jest?”  f   jest sprawne ruchowo (I 5, 8, 9)
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                  15, 18
                                                                      f
                                                                          określa źródło dźwięku (IV 7, 14)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 61) –
                                    y
                                                                      f
                                      rozwiązywanie zagadek
                                                                          rozwiązuje zagadki związane z jesienią (IV 5, 18)
                                                                      f
                                                                          słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                    y
                                                                      f
                                      „Wędrówka”
                                                                          wie, czym jest wiatr (IV 18)
                                                                      f
                  Zajęcia główne    y  zabawa muzyczno-ruchowa „My jesteśmy   f   pokazuje ruchem wiatr (IV 1, 18)
                                                                          wypowiada się w różnych technikach plastycznych
                                                                      f
                                      krasnoludki”
                  I 5; II 3; III 1, 8; IV 1,
               Czwartek   3, 8, 7, 11, 18  y  opowieść ruchowa „Jesienny wietrzyk”  f   odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (II 3; III 1)
                                                                        (IV 8, 11)
                                      wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty
                                    y
                                                                          wykonuje samodzielnie grzechotkę (IV 7, 11)
                                                                      f
                                      Gellner Wiatr
                                    y  wyjaśnienie, czym jest wiatr   f   aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych
                                                                        (I 5; IV 7)
                                    y  zabawa ruchowa „Wietrzne materiały”    ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119