Page 113 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 113

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                            LISTOPAD









            tydzień 9: JESIENNY DESZCZ


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Listki”      f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa muzyczno-ruchowa „Deszczowe   f   uczestniczy chętnie w zabawach muzycznych
                    I 5, 7, 9; IV 5, 8, 18   dźwięki”                     (IV 7)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                                      y  zabawa ruchowa „Spacer po deszczu”  f   słucha w skupieniu dźwięków (IV 7)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 57) –   f   uczestniczy w zabawach grupowych (III 5, 7)
                                        rysowanie schronienia przed deszczem  f   podaje sposoby na schronienie przed deszczem
                                        zabawa tropiąca ,,Gdzie jest liść?”
                                                                          (IV 5, 18)
                                      y
                W DESZCZOWYM RYTMIE  I 5, 7, 8, 9; II 3; III 1, 8,   y y y  wysłuchanie wiersza Doroty Gellner    f   potrafi prowadzić dialog (III 9)
                                                                           słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                        zabawa muzyczno-ruchowa „Srebrny
                                      y
                                        deszczyk”
                                                                           stosuje różne techniki plastyczne (IV 8, 11)
                                                                        f
                     9; IV 2, 3, 5, 7, 8, 11
                                                                           dba o ład i porządek w miejscu pracy (I 7)
                                                                        f
                                        Deszcz
                                                                           porusza się zgodnie z instrukcją (I 5)
                                                                        f
                                        omówienie treści utworu
                                                                           jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                        opisywanie krajobrazu w trakcie i po deszczu
                                                                           wypowiada się na podany temat (IV 2, 5)
                                         przedstawienie graficzne bohaterki wiersza
                                      y
                                                                        f
                                        na kartkach papieru za pomocą wydzieranki
                                                                          III 1; IV 8)
                                        i kolorowych wstążek            f   odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (II 3;
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                Poniedziałek          y y  opowieść ruchowa „W deszczowe popołudnie”  f   obserwuje i opisuje przyrodę IV 2, 18
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa z użyciem wstążki
                                      y
                                        słuchanie odgłosu deszczu i  ponownej
                                        recytacji wiersza Doroty Gellner Deszcz
                                      y  rozmowa o  tym, co dzieci lubią robić,
                                        gdy pada deszcz
                                      y  praca plastyczna z wykorzystaniem folii
                                        „Magiczne kalosze”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa skoczna „Kałuże”
                    I 2, 5; II 11; III 5;    y  pacer po przedszkolnym ogrodzie połą-
                                        s
                    IV 2, 18            czony z obserwacją przyrody
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Uwaga, deszcz”       f   rozróżnia kolory (IV 12)
                    i popołudniowa    y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość     f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 7, 8, 12  „Kolorowe listki”        f   dokonuje analizy słuchowej wyrazów (IV 2)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   gra na instrumencie (IV 7)
                                      y y  zabawa muzyczna „Kap, kap”   f   wie, jak zachować się w  teatrze i  podczas
                U JAK UFOLUDEK        y  zabawa ruchowa na czworakach „Żuczek   f   słucha uważnie tekstu literackiego (III 8; IV 3)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,
                                                                          występu (III 5, 7; IV 1)
                                        s. 60) – doskonalenie sprawności grafomoto-
                                                                           zadaje pytania (IV 2)
                                        rycznej i analizy słuchowej wyrazów
                                                                        f
                                                                           mówi płynnie i  poprawnie pod względem
                                                                        f
                                        tragarz”
                                                                          artykulacyjnym (IV 2)
                    Zajęcia główne    y  obejrzenie inscenizacji wiersza Ufoludek   f   przelicza głoski w słowie (IV 2, 15)
                                                                           interesuje się pisaniem (IV 4)
                Wtorek   I 5, 8, 7, 9; III 5, 7, 8;   y  zabawa „Gdzie słyszymy u?”  f   zna literę drukowaną U (IV 4)
                                                                        f
                                        i zapasy; omówienie treści
                    IV 1, 2, 3, 4, 8, 15
                                                                           kreśli literę palcem (I 7, 9; IV 8)
                                      y  zabawa „Ile głosek słowo ma?”  f   wymienia słowa rozpoczynające się głoską u
                                                                        f
                                      y  poznanie kształtu litery U       (IV 2)
                                      y  zagadki słowne                 f   usprawnia aparat mowy (IV 2)
                                      y  układanie kształtu litery z kamyków
                                      y  ćwiczenie logopedyczne „Językowa litera”
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118