Page 113 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 113
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
tydzień 9: JESIENNY DESZCZ
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Listki” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa muzyczno-ruchowa „Deszczowe f uczestniczy chętnie w zabawach muzycznych
I 5, 7, 9; IV 5, 8, 18 dźwięki” (IV 7)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
y zabawa ruchowa „Spacer po deszczu” f słucha w skupieniu dźwięków (IV 7)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 57) – f uczestniczy w zabawach grupowych (III 5, 7)
rysowanie schronienia przed deszczem f podaje sposoby na schronienie przed deszczem
zabawa tropiąca ,,Gdzie jest liść?”
(IV 5, 18)
y
W DESZCZOWYM RYTMIE I 5, 7, 8, 9; II 3; III 1, 8, y y y wysłuchanie wiersza Doroty Gellner f potrafi prowadzić dialog (III 9)
słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
f
Zajęcia główne
zabawa muzyczno-ruchowa „Srebrny
y
deszczyk”
stosuje różne techniki plastyczne (IV 8, 11)
f
9; IV 2, 3, 5, 7, 8, 11
dba o ład i porządek w miejscu pracy (I 7)
f
Deszcz
porusza się zgodnie z instrukcją (I 5)
f
omówienie treści utworu
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
opisywanie krajobrazu w trakcie i po deszczu
wypowiada się na podany temat (IV 2, 5)
przedstawienie graficzne bohaterki wiersza
y
f
na kartkach papieru za pomocą wydzieranki
III 1; IV 8)
i kolorowych wstążek f odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (II 3;
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Poniedziałek y y opowieść ruchowa „W deszczowe popołudnie” f obserwuje i opisuje przyrodę IV 2, 18
f
zabawa ruchowa z użyciem wstążki
y
słuchanie odgłosu deszczu i ponownej
recytacji wiersza Doroty Gellner Deszcz
y rozmowa o tym, co dzieci lubią robić,
gdy pada deszcz
y praca plastyczna z wykorzystaniem folii
„Magiczne kalosze”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa skoczna „Kałuże”
I 2, 5; II 11; III 5; y pacer po przedszkolnym ogrodzie połą-
s
IV 2, 18 czony z obserwacją przyrody
Aktywność poranna y zabawa „Uwaga, deszcz” f rozróżnia kolory (IV 12)
i popołudniowa y zabawa rozwijająca spostrzegawczość f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
I 5, 7, 9; IV 2, 7, 8, 12 „Kolorowe listki” f dokonuje analizy słuchowej wyrazów (IV 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f gra na instrumencie (IV 7)
y y zabawa muzyczna „Kap, kap” f wie, jak zachować się w teatrze i podczas
U JAK UFOLUDEK y zabawa ruchowa na czworakach „Żuczek f słucha uważnie tekstu literackiego (III 8; IV 3)
wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,
występu (III 5, 7; IV 1)
s. 60) – doskonalenie sprawności grafomoto-
zadaje pytania (IV 2)
rycznej i analizy słuchowej wyrazów
f
mówi płynnie i poprawnie pod względem
f
tragarz”
artykulacyjnym (IV 2)
Zajęcia główne y obejrzenie inscenizacji wiersza Ufoludek f przelicza głoski w słowie (IV 2, 15)
interesuje się pisaniem (IV 4)
Wtorek I 5, 8, 7, 9; III 5, 7, 8; y zabawa „Gdzie słyszymy u?” f zna literę drukowaną U (IV 4)
f
i zapasy; omówienie treści
IV 1, 2, 3, 4, 8, 15
kreśli literę palcem (I 7, 9; IV 8)
y zabawa „Ile głosek słowo ma?” f wymienia słowa rozpoczynające się głoską u
f
y poznanie kształtu litery U (IV 2)
y zagadki słowne f usprawnia aparat mowy (IV 2)
y układanie kształtu litery z kamyków
y ćwiczenie logopedyczne „Językowa litera”