Page 127 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 127
TYDZIEŃ 9 • Jesienny deszcz • 125
Jest to miejsce, w którym mieszkają pszczoły. (ul)
Co robimy z pianą, żeby była bardziej puszysta? (ubijamy)
Wkładamy je na siebie codziennie przed wyjściem do przedszkola. (ubrania)
Jeżdżą po niej samochody. (ulica)
Prawe i lewe. Dzięki nim słyszymy. (uszy)
7. Ćwiczenie logopedyczne „Językowa litera”. Dzieci przejeżdżają językiem po zębach. Zaczynają od jednego końca szczeki
górnej, kończą na drugim końcu. To samo wykonują na zębach szczęki dolnej. Porównanie kształtu układu zębów
do litery U.
8. Wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 58 i ćw. 2, s. 59). Dzieci kolorują lub wyklejają szablon litery różnymi materiałami.
Prowadzą palcem po literze i rysują ją w powietrzu. Następnie przyglądają się ilustracji obok i wyszukują elementy
zaczynające się na głoskę u (ufoludek, ufo, ule, ulica, ucho, uśmiech, usta). Kolorują rysunki.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacja przyrody w ogrodzie przedszkolnym, zwrócenie uwagi na zmieniającą się przyrodę.
x Zabawa bieżna „Kto pierwszy?”. N. dzieli dzieci na dwie drużyny, które ustawiają się w dwóch rzędach. Każda grupa
ma za zadanie dobiec jak najszybciej z jednego końca ogrodu na drugi.
Środa temat: Pomysł na deszczowe dni.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa usprawniająca mięśnie twarzy „Lusterko”. Zabawa kształtująca orien -
tację przestrzenną „Powiedz mi, gdzie mam iść”. Ćwiczenia poranne – Zestaw IX. Sznurowanie butów – przewlekanie
sznurówki przez dziurki w szablonie. Zabawa słowna „Co ma u?”. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Jesienna
kałuża”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 8; IV 1, 2, 15, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia plastyczno-techniczne – my się wcale nie nudzimy! Pogadanka „Kiedy za oknem
mokro i szaro…”. Zabawa ruchowa „Moja chusteczka”. Zabawa plastyczna „Kolorowe liście” – wycinanie i ozdabianie liści
z KA. Dekorowanie sali liśćmi. Gra „Jesienne memory”. Zabawa muzyczna „Szeleszczące liście...”. Zabawa rytmiczno-ruchowa
„Taniec liści”. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – kalosze lubią deszcz, my też. Nauka piosenki Spacer po dywanie.
Ćwiczenia dykcyjne – naśladowanie odgłosów związanych z wodą. Zabawa „Dookoła stołu” – układ ruchowy do piosenki.
Zabawa „Muzykalne kalosze” – sprawdzanie sposobów wywoływania dźwięków za pomocą kaloszy. Zabawa „Kaloszowe
granie” – interpretacja dźwiękowo-ruchowa piosenki.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 1; IV 1, 2, 5, 7, 8, 11
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. „Jesienne porządki” – grabienie liści.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa usprawniająca mięśnie twarzy „Lusterko”. Każda osoba wyobraża sobie, że przed sobą ma lusterko. Mimiką twarzy
reagują na komunikaty N.: Robimy poważne miny... Niech każdy po kolei zaprezentuje taką minę... (N. demonstruje).
A teraz jesteśmy bardzo zmęczeni... Chyba czas pójść spać, bo wszystkie buźki zaczynają ziewać. Ziewają głośno i cicho.
x Zabawa kształtująca orientację przestrzenną „Powiedz mi, gdzie mam iść”. Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba
ma zawiązane oczy. Druga przeprowadza ją na wyznaczone miejsce w sali, podając komendy słowne: Dwa kroki do przodu,
trzy w lewo... itp.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).