Page 130 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 130

128  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



               x refren – na słowach:
               Idą parami…     – schylają się i rytmicznie stawiają na podłodze na przemian kalosz prawy i lewy
               depczą dywan…     – tupią, również na przemian, kaloszem lewym i prawym, zgodnie z rytmem
               a gumowe piłki dwie  – wystukują piętą jednego kalosza o piętę drugiego kalosza
               po podłodze toczą się!  – wystukują noskiem o nosek kaloszy.
               x 2. zwrotka – dzieci chodzą w kole
               x refren – jak poprzedni refren.
            Wersja trudniejsza: dzieci dobierają się w pary i wystukują rytmy według własnego uznania lub propozycji N.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
             x „Jesienne porządki” – grabienie liści w przedszkolnym ogrodzie.




          Czwartek    temat:  Jesienny wietrzyk.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „Na raz, na dwa”. Układanie z patyczków domków. Ćwiczenia
          poranne – Zestaw IX. Zabawa słuchowa „Gdzie to jest?”. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – rozwiązywanie zagadek. Zabawa
          ruchowa orientacyjno-porządkowa „Wędrówka”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; IV 5, 8, 11, 15, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – wiej, wietrzyku, wiej. Zabawa muzyczno-ruchowa „My jesteśmy
          krasnoludki”. Opowieść ruchowa „Jesienny wietrzyk”. Wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty Gellner Wiatr. Wyjaśnienie,
          czym jest wiatr. Zabawa ruchowa „Wietrzne materiały”. Praca plastyczna „Wietrzyk” – naklejanie torebek plastikowych na
          kartki.   ▶  2. Zajęcia techniczno-plastyczne – jesienne grzechotki. Zabawa ruchowa „Powtarzamy dźwięki”. Praca
          plastyczno-techniczna „Grzechotka z żołędzi”. Granie na instrumentach do piosenki Spacer po dywanie.

            obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 1, 8; IV 1, 3, 8, 7, 11, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Budowanie dowolnych konstrukcji z piasku. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Obser-
          wacja przyrody.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; II 11; III 5; IV 11, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ruchowa „Na raz, na dwa”. Dzieci przemieszczają się rytmicznie po sali. Gdy N. klaśnie w dłonie raz, dzieci mają
            położyć się na plecach. Natomiast gdy klaśnie dwa razy, mają kucnąć.
             x Układanie z patyczków domków – przeliczanie patyczków w jednym kolorze.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa słuchowa „Gdzie to jest?”. Dzieci siedzą w kręgu. Chętne dziecko staje w środku, a N. zawiązuje mu oczy. Wybranej
            osobie z koła wręcza instrument. Osoba ta gra, a ochotnik ze środka koła wskazuje miejsce, skąd dochodzi dźwięk.
             x Wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 61) – rozwiązywanie zagadek czytanych przez N., nalepianie rozwiązań.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Wędrówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia przyrodnicze.
          Temat: Wiej, wietrzyku, wiej!
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135