Page 144 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 144
142 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
u
trwalenie wiedzy na temat segregowania śmieci
integracja dzieci poprzez wspólną zabawę na świeżym powietrzu
r
ozwijanie sprawności ruchowej.
Pomoce: rękawiczki, worki na śmieci.
Przebieg zajęć:
1. Dzieci zbierają się przed przedszkolem wyposażone w gumowe rękawiczki i worki na śmieci.
2. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren przedszkola.
3. Wycieczka do pobliskiego lasu (parku, skweru). Zbieranie śmieci i ich segregowanie.
4. Zabawy dowolne na wyznaczonym terenie.
5. Odszukanie pobliskich kontenerów i wrzucenie posegregowanych śmieci. Przypomnienie zasad segregacji i kolorów
pojemników.
6. Powrót do przedszkola. Ewaluacja zajęć.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy w piaskownicy „Głębokie tunele”. Przekopywanie, robienie korytarzy w piasku.
x Zabawy ze skakanką. Przeskakiwanie z nogi na nogę i obunóż.
TYDZIEŃ 11 Mój zwierzak
Poniedziałek temat: Na wiejskim podwórku.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie plastyczne „To, co lubię najbardziej”. Zabawa rozwijająca percepcję
słuchową „Bicie mojego serca”. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Gra matematyczna „Kostka”. Zabawa umuzykalniająca
„Bim-bom-bam – tak samo gram”. Ćwiczenie spostrzegawczości „Czego brakuje?”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 1; IV 2, 7, 8, 12, 15, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia przyrodnicze – kto mieszka na wiejskim podwórku? Powitanie grupy rymowanką.
Opowieść ruchowo-dźwiękonaśladowcza „Odwiedziny Zosi na farmie”. Zagadki dotyczące zwierząt. Wykonanie ćwiczenia
w KP2 – określanie nazw zwierząt i miejsca ich występowania. ▶ 2. Zajęcia plastyczne z elementami zajęć matema-
tycznych – w zagrodzie. Wspólne ułożenie ogrodzenia z zapałek na brystolu. Wykonanie sylwet zwierząt z figur geome-
trycznych. Nazwanie zwierząt i wspólnej pracy.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 5, 8, 11, 12, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Hop, hop, do góry!”. Zabawa dowolna z piłką.
obszary z podstawy programowej: I 2, 4, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenie plastyczne „To, co lubię najbardziej”. Dzieci przy stolikach rysują na kartkach coś, co najbardziej lubią.
Po zakończeniu pracy wypowiadają się na temat swojego rysunku.
x Zabawa rozwijająca percepcję słuchową „Bicie mojego serca”. Jedna osoba – ochotnik – siada na krześle. Wybrane przez
N. dziecko podchodzi, delikatnie przykłada ucho do klatki piersiowej ochotnika i słucha bicia serca. Określanie
i opisywanie tempa uderzeń. Zabawę powtarzamy kilka razy.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).