Page 144 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 144

142  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



            u
            trwalenie wiedzy na temat segregowania śmieci
            integracja dzieci poprzez wspólną zabawę na świeżym powietrzu
            r
            ozwijanie sprawności ruchowej.
               Pomoce: rękawiczki, worki na śmieci.

          Przebieg zajęć:
          1.  Dzieci zbierają się przed przedszkolem wyposażone w gumowe rękawiczki i worki na śmieci.
          2.  Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren przedszkola.
          3.  Wycieczka do pobliskiego lasu (parku, skweru). Zbieranie śmieci i ich segregowanie.
          4.  Zabawy dowolne na wyznaczonym terenie.
          5.  Odszukanie pobliskich kontenerów i wrzucenie posegregowanych śmieci. Przypomnienie zasad segregacji i kolorów
            pojemników.
          6.  Powrót do przedszkola. Ewaluacja zajęć.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawy w piaskownicy „Głębokie tunele”. Przekopywanie, robienie korytarzy w piasku.
             x Zabawy ze skakanką. Przeskakiwanie z nogi na nogę i obunóż.




          TYDZIEŃ 11    Mój zwierzak




          Poniedziałek    temat:  Na wiejskim podwórku.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie plastyczne „To, co lubię najbardziej”. Zabawa rozwijająca percepcję
          słuchową „Bicie mojego serca”. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Gra matematyczna „Kostka”. Zabawa umuzykalniająca
          „Bim-bom-bam – tak samo gram”. Ćwiczenie spostrzegawczości „Czego brakuje?”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 1; IV 2, 7, 8, 12, 15, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – kto mieszka na wiejskim podwórku? Powitanie grupy rymowanką.
          Opowieść ruchowo-dźwiękonaśladowcza „Odwiedziny Zosi na farmie”. Zagadki dotyczące zwierząt. Wykonanie ćwiczenia
          w KP2 – określanie nazw zwierząt i miejsca ich występowania.   ▶  2. Zajęcia plastyczne z elementami zajęć matema-
          tycznych – w zagrodzie. Wspólne ułożenie ogrodzenia z zapałek na brystolu. Wykonanie sylwet zwierząt z figur geome-
          trycznych. Nazwanie zwierząt i wspólnej pracy.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 5, 8, 11, 12, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Hop, hop, do góry!”. Zabawa dowolna z piłką.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 4, 5; III 5; IV 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Ćwiczenie plastyczne „To, co lubię najbardziej”. Dzieci przy stolikach rysują na kartkach coś, co najbardziej lubią.
            Po zakończeniu pracy wypowiadają się na temat swojego rysunku.
             x Zabawa rozwijająca percepcję słuchową „Bicie mojego serca”. Jedna osoba – ochotnik – siada na krześle. Wybrane przez
            N. dziecko podchodzi, delikatnie przykłada ucho do klatki piersiowej ochotnika i słucha bicia serca. Określanie
            i opisywanie tempa uderzeń. Zabawę powtarzamy kilka razy.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149