Page 155 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 155
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 153
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Pada deszczyk”. Dzieci biegają swobodnie po ogrodzie. Na hasło: Pada deszczyk! przykucają i zakrywają
głowę dłońmi.
x Obserwacja późnojesiennej przyrody.
N. prosi dzieci, aby na następne zajęcia przyniosły swoje pluszowe misie lub inne ulubione przytulanki.
TYDZIEŃ 12 Dzień Pluszowego Misia
Poniedziałek temat: Przedszkolaki i pluszaki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa w kręgu „Oto mój miś”. Zabawa „Coś na m dla misia”. Ćwiczenia poranne –
Zestaw II. Zabawa z misiami. Zabawa popularna ze śpiewem „Moja Ulijanko”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – rozwijanie
logicznego myślenia i słuchu fonematycznego. Zabawa ruchowa „Berek ogonek”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 2, 5; IV 2
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – poznajcie misia! Zabawa integrująca
„Misiowanka-przywitanka”. Wysłuchanie wierszyka i podawanie słów rozpoczynających się na m. Chodzenie po wstążce
w kształcie litery M. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu i rysowanie palcem. Zabawa naśla-
dowcza „Sałatka owocowa dla mojego misia”. Praca plastyczna „Mój Miś” – malowanie farbami. ▶ 2. Zajęcia społecz-
ne – rysujemy mapę. Opowieść naśladowcza „Mała Marysia”. Zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryty miś?”. „Mapy” – rozmo-
wa kierowana. Praca plastyczna „Rysujemy mapę”. Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – miś patrzy”.
obszary z podstawy programowej: I 7; III 2, 5, 8; IV 1, 2, 3, 4, 8, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Przeskakiwanie przez skakankę.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 8; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa w kręgu „Oto mój miś”. Dzieci siedzą w kręgu. Każda osoba prezentuje swoją pluszową maskotkę: opowiada,
od kogo ją dostała i jak nazywa przytulankę.
x Zabawa „Coś na m dla misia”. Dzieci starają się wymienić jak najwięcej nazw produktów do jedzenia zaczynających się
na głoskę m (np.: miód, mleko, masło, mandarynka, malina, melon). Następnie rysują wybrany produkt na kartce,
a N. wywiesza rysunki w sali.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa z misiami – dzieci przemieszczają się z pluszakami po sali. Na znak dźwiękowy N. (klaśnięcie) każde dziecko
z maskotką kuca. Gdy N. klaśnie dwa razy, dzieci chwytają misie za łapki i obracają się w kołeczku.
x Zabawa popularna ze śpiewem „Moja Ulijanko”. N. wybiera ochotnika, który ustawia się w środku koła i prezentuje ruchy,
o których śpiewają uczestnicy zabawy. Gdy dziecko w środku wykona wszystkie czynności, zaprasza wybraną osobę z koła.
Moja Ulijanko, klęknij na kolanko,
ujmij się pod boczki,
złap się za warkoczki.
Umyj się, uczesz się i wybieraj kogo chcesz.
Umyj się, uczesz się i wybieraj kogo chcesz.
x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 7). Dzieci zaznaczają na ilustracji zwierzęta, które nie powinny znaleźć się w wodzie
(małpa, motyl, mucha, mewa, mysz). Wskazują te, których nazwy rozpoczynają się na: MA, MO, MU, ME, MY.
x Zabawa ruchowa „Berek ogonek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).