Page 155 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 155

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  153



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa „Pada deszczyk”. Dzieci biegają swobodnie po ogrodzie. Na hasło: Pada deszczyk! przykucają i zakrywają
              głowę dłońmi.
              x Obserwacja późnojesiennej przyrody.

            N. prosi dzieci, aby na następne zajęcia przyniosły swoje pluszowe misie lub inne ulubione przytulanki.



            TYDZIEŃ 12    Dzień Pluszowego Misia




            Poniedziałek    temat:  Przedszkolaki i pluszaki.



            Zapis w dzienniku:
            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa w kręgu „Oto mój miś”. Zabawa „Coś na m dla misia”. Ćwiczenia poranne –
            Zestaw II. Zabawa z misiami. Zabawa popularna ze śpiewem „Moja Ulijanko”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – rozwijanie
            logicznego myślenia i słuchu fonematycznego. Zabawa ruchowa „Berek ogonek”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 2, 5; IV 2

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – poznajcie misia! Zabawa integrująca
            „Misiowanka-przywitanka”. Wysłuchanie wierszyka i podawanie słów rozpoczynających się na m. Chodzenie po wstążce
            w kształcie litery M. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu i rysowanie palcem. Zabawa naśla-
            dowcza „Sałatka owocowa dla mojego misia”. Praca plastyczna „Mój Miś” – malowanie farbami.   ▶  2. Zajęcia społecz-
            ne – rysujemy mapę. Opowieść naśladowcza „Mała Marysia”. Zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryty miś?”. „Mapy” – rozmo-
            wa kierowana. Praca plastyczna „Rysujemy mapę”. Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – miś patrzy”.
              obszary z podstawy programowej: I 7; III 2, 5, 8; IV 1, 2, 3, 4, 8, 14

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Przeskakiwanie przez skakankę.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 8; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa w kręgu „Oto mój miś”. Dzieci siedzą w kręgu. Każda osoba prezentuje swoją pluszową maskotkę: opowiada,
              od kogo ją dostała i jak nazywa przytulankę.
              x Zabawa „Coś na m dla misia”. Dzieci starają się wymienić jak najwięcej nazw produktów do jedzenia zaczynających się
              na głoskę m (np.: miód, mleko, masło, mandarynka, malina, melon). Następnie rysują wybrany produkt na kartce,
              a N. wywiesza rysunki w sali.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
            Zadania popołudniowe
              x Zabawa z misiami – dzieci przemieszczają się z pluszakami po sali. Na znak dźwiękowy N. (klaśnięcie) każde dziecko
              z maskotką kuca. Gdy N. klaśnie dwa razy, dzieci chwytają misie za łapki i obracają się w kołeczku.
              x Zabawa popularna ze śpiewem „Moja Ulijanko”. N. wybiera ochotnika, który ustawia się w środku koła i prezentuje ruchy,
              o których śpiewają uczestnicy zabawy. Gdy dziecko w środku wykona wszystkie czynności, zaprasza wybraną osobę z koła.

              Moja Ulijanko, klęknij na kolanko,
              ujmij się pod boczki,
              złap się za warkoczki.
              Umyj się, uczesz się i wybieraj kogo chcesz.
              Umyj się, uczesz się i wybieraj kogo chcesz.

              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 7). Dzieci zaznaczają na ilustracji zwierzęta, które nie powinny znaleźć się w wodzie
              (małpa, motyl, mucha, mewa, mysz). Wskazują te, których nazwy rozpoczynają się na: MA, MO, MU, ME, MY.
              x Zabawa ruchowa „Berek ogonek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160