Page 159 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 159

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  157



              Lubię miodek, kocham miodek,   masowanie brzucha
              podkradam go pszczółkom    machanie rękami
              jedną łapką, drugą łapką    pokazywanie rąk
              lub podbieram rurką.      przykładanie zaokrąglonych dłoni do ust
            8.  Zabawa na spostrzegawczość „Co zniknęło?”. Dzieci siedzą w półkolu. N. prezentuje pięć przedmiotów, np.: małego
              pluszaka, samochód, lalkę, klocek i papierowe serce. Zakrywa je chustą, zabiera jedną rzecz i odsłania. Dzieci mówią,
              co zniknęło.
            9.  Zabawa paluszkowa „Małpki na drzewach”. Dzieci wyciągają rękę na wysokości oczu i naśladują czynności N.

              Po drzewach małpki skakały
              i tak się zachowywały.
              Pierwsza małpka taka mała.   ruszanie najmniejszym palcem
              Druga wciąż się chichotała.    poruszanie palcem obok i naśladowanie śmiechu
              Trzecia mocno ziewała.    zginanie palca środkowego i ziewanie
              Czwarta małpka wciąż płakała.   poruszanie palcem wskazującym, robienie smutnej minki i udawanie płaczu
              Piąta małpka tak cmokała.    pokazywanie kciuka i cmokanie .

            10.  Zabawa „Ułóż w całość”. Dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje w jednej kopercie trzy sylwetki misiów
               pocięte na pięć elementów. Dzieci układają sylwetki i przyklejają je na kartkę papieru.
            11.  Podziękowanie za wspólną zabawę. Dzieci siadają w kole wraz ze swoimi misiami. Kolejno każde z dzieci w imieniu
               swoim i swojego misia dziękuje za mile spędzony czas, np.: Mój miś Tuliś i ja dziękujemy.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Gdzie jesteś?”. Dzieci ustawiają się w kole. Jedna osoba ma zasłonięte oczy. Dzieci
              prowadzą osobę z zasłoniętymi oczami. Gdy przejdzie wyznaczoną odległość, bez zdejmowania chustki mówi, gdzie się
              znajduje.




            Środa    temat:  Gramy dla naszych misiów.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Zapamiętaj imię misia”. Zabawa skoczna „Hop, hopsasa”.
            Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa na spostrzegawczość „Jaka to kolejność?”. Przewlekanie sznurówki i zawiązywanie
            kokardki. Zabawa ruchowa „Fala wody”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 8; IV 2, 12, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczno-plastyczne – sen Misia. Zabawa ruchowa „Płyniemy po morzu”. Opowieść
            ruchowa „Sen Misia”. Zabawa konstrukcyjna „Statek Misia” – projektowanie konstrukcji statku. Praca plastyczna „Czapka
            kapitana”. Zabawa ruchowa „Porządki na statku”. Wykonanie ćwiczeń KP1 – doskonalenie sprawności grafomotorycznej
            oraz analizy i syntezy głoskowej wyrazów.   ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – koncert dla pluszaków. Ćwiczenia głoso-
            we – wysłuchanie i naśladowanie odgłosu niedźwiedzia. Ćwiczenia emisyjne „Misiowa mruczanka”. Ćwiczenia dykcyjne
            – wyraźne śpiewanie piosenki Spacer po dywanie. Instrumentacja piosenki Spacer po dywanie.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 7, 8; IV 2, 7, 8, 11, 14, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Mocna lina”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164