Page 165 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           GRUDZIEŃ









            tydzień 13: LISTY DO MIKOŁAJA


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Cieszę się, że jesteś”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa „Gazetowe kule”  f   odczuwa radość z bycia członkiem grupy (II 1, 2;
                                                                          III 2)
                    I 7, 9; II 1, 2, 5; III 2;   y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                        zabawa ruchowa „Pracowite elfy”
                    IV 8, 12, 15
                CZEKAMY NA CIEBIE, MIKOŁAJU!  Zajęcia główne  y y y  zabawa z elementem skoku „Skakanka”  f   dopasowuje cyfrę (1–3) do liczby elementów
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3,
                                                                           rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                        f
                                                                           odnajduje drogę w labiryncie i ją rysuje (IV 8, 12)
                                        s. 13) – doskonalenie sprawności grafomoto-
                                                                        f
                                        rycznej, utrwalenie znajomości liczb 1–3
                                                                          (IV 15)
                                        (łączenie cyfr z kropkami)
                                                                           rysuje określoną liczbę elementów (IV 8, 15)
                                                                        f
                                                                           wypowiada się chętnie na dany temat (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        zabawa słowna „Jak wygląda Mikołaj?”
                                                                           rozwija zdolności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
                                                                        f
                                        wysłuchanie wiersza Iwony Rup Mikołaj
                    I 5, 7, 9; II 4; IV 1, 2,
                                                                           dba o porządek (I 7)
                                                                        f
                                        praca plastyczna „Siwa głowa Mikołaja”
                    3, 5, 8, 11
                                                                           zna kształt cyfry 3 (IV 15)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Kółeczka”
                                                                           liczy obiekty (IV 15)
                                                                        f
                                        chodzenie po wstążce w kształcie cyfry 3
                                      y y y y y  zabawa ruchowa „Czapki na głowę”  f   potrafi wcielić się w rolę (IV 1)
                                                                           wykleja, używając kleju i różnych materiałów
                Poniedziałek          y y  wysłuchanie wiersza Trzy prezenty  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 12) –
                                                                          (I 7, 9; IV 8, 11)
                                        kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry 3
                                                                           słucha uważnie wiersza (IV 3)
                                                                        f
                                        r
                                        ozmowa na temat treści utworu
                                                                           wypowiada się za pomocą technik plastycznych
                                                                        f
                                        praca plastyczna „List do Mikołaja”
                                      y
                                                                          (II 4; IV 8)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka?”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
                    I 2, 5; III 5; IV 18                                  IV 18)
                    Aktywność poranna   y  zabawa bieżna z obręczami „Liski w norce”  f   rozwija sprawność ręki (I 7, 9; IV 8)
                    i popołudniowa    y y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 14) –   f   rozwija spostrzegawczość (IV 12)
                                                                           rozumie następstwo czasu (IV 16)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5, 7;
                                        kształtowanie sprawności grafomotorycznej
                                                                        f
                KALENDARZ ADWENTOWY  Zajęcia główne  y y y y y  zabawa „Co gdzie leżało?”  f   współdziała w grupie (III 5, 7)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw III
                    IV 8, 12
                                                                           rozwija zdolności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
                                                                        f
                                        zabawa tropiąca „Gdzie jesteście elfy?”
                                                                           rozpoznaje pory roku (IV 16, 18)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Wyścig”
                                                                           wznosi konstrukcje z pudełek (I 6; IV 11)
                                                                        f
                                                                           wycina gwiazdki z papieru (I 7)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Zajączki”
                                                                           zna tradycję obchodzenia świąt Bożego Naro-
                                                                        f
                    I 5, 6, 7, 8; III 2;
                                        „Nadchodzi zimowy czas” – przystrojenie
                                                                          dzenia (III 2)
                                        sali zimową dekoracją
                    IV 11, 16, 18
                                                                           dba o porządek (I 7)
                                                                        f
                                        i ozdabianie gwiazdek z KA (k. 11)
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        praca plastyczno-techniczna „Kalendarz
                Wtorek                y y y  „Śnieżynki przedszkolaków” – wycinanie   f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                        adwentowy”
                                        ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Berek mikołajowy”
                    I 2, 5; III 5; IV 18
                 CZEGO JEST WIĘCEJ?   y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   przelicza i dopełnia do wskazanej liczby (IV 15)
                                                                           liczy i określa liczebność zbioru (IV 15)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 15) –
                    i popołudniowa
                                                                        f
                    Aktywność poranna   y y  zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    I 5; IV 1, 2, 7, 15
                                        przeliczanie elementów i porównywanie
                                                                           porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                        f
               Środa                    liczebności zbiorów                naśladuje ruchy i odgłosy (IV 1, 2, 7)
                                                                        f
                                                                           układa przedmioty według wielkości rosnącej
                                        zabawa naśladowcza „Mikołajkowa orkiestra”
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa w parach „Śmieszne minki”
                                                                          i malejącej (IV 12)
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170