Page 165 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
GRUDZIEŃ
tydzień 13: LISTY DO MIKOŁAJA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Cieszę się, że jesteś” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa ruchowa „Gazetowe kule” f odczuwa radość z bycia członkiem grupy (II 1, 2;
III 2)
I 7, 9; II 1, 2, 5; III 2; y y y ćwiczenia poranne – Zestaw III f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
zabawa ruchowa „Pracowite elfy”
IV 8, 12, 15
CZEKAMY NA CIEBIE, MIKOŁAJU! Zajęcia główne y y y zabawa z elementem skoku „Skakanka” f dopasowuje cyfrę (1–3) do liczby elementów
wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3,
rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
odnajduje drogę w labiryncie i ją rysuje (IV 8, 12)
s. 13) – doskonalenie sprawności grafomoto-
f
rycznej, utrwalenie znajomości liczb 1–3
(IV 15)
(łączenie cyfr z kropkami)
rysuje określoną liczbę elementów (IV 8, 15)
f
wypowiada się chętnie na dany temat (IV 2, 5)
f
zabawa słowna „Jak wygląda Mikołaj?”
rozwija zdolności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
f
wysłuchanie wiersza Iwony Rup Mikołaj
I 5, 7, 9; II 4; IV 1, 2,
dba o porządek (I 7)
f
praca plastyczna „Siwa głowa Mikołaja”
3, 5, 8, 11
zna kształt cyfry 3 (IV 15)
f
zabawa ruchowa „Kółeczka”
liczy obiekty (IV 15)
f
chodzenie po wstążce w kształcie cyfry 3
y y y y y zabawa ruchowa „Czapki na głowę” f potrafi wcielić się w rolę (IV 1)
wykleja, używając kleju i różnych materiałów
Poniedziałek y y wysłuchanie wiersza Trzy prezenty f koloruje (I 7; IV 8)
f
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 12) –
(I 7, 9; IV 8, 11)
kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry 3
słucha uważnie wiersza (IV 3)
f
r
ozmowa na temat treści utworu
wypowiada się za pomocą technik plastycznych
f
praca plastyczna „List do Mikołaja”
y
(II 4; IV 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka?” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
I 2, 5; III 5; IV 18 IV 18)
Aktywność poranna y zabawa bieżna z obręczami „Liski w norce” f rozwija sprawność ręki (I 7, 9; IV 8)
i popołudniowa y y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 14) – f rozwija spostrzegawczość (IV 12)
rozumie następstwo czasu (IV 16)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 7;
kształtowanie sprawności grafomotorycznej
f
KALENDARZ ADWENTOWY Zajęcia główne y y y y y zabawa „Co gdzie leżało?” f współdziała w grupie (III 5, 7)
ćwiczenia poranne – Zestaw III
IV 8, 12
rozwija zdolności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
f
zabawa tropiąca „Gdzie jesteście elfy?”
rozpoznaje pory roku (IV 16, 18)
f
zabawa ruchowa na czworakach „Wyścig”
wznosi konstrukcje z pudełek (I 6; IV 11)
f
wycina gwiazdki z papieru (I 7)
f
zabawa ruchowa „Zajączki”
zna tradycję obchodzenia świąt Bożego Naro-
f
I 5, 6, 7, 8; III 2;
„Nadchodzi zimowy czas” – przystrojenie
dzenia (III 2)
sali zimową dekoracją
IV 11, 16, 18
dba o porządek (I 7)
f
i ozdabianie gwiazdek z KA (k. 11)
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
praca plastyczno-techniczna „Kalendarz
Wtorek y y y „Śnieżynki przedszkolaków” – wycinanie f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
adwentowy”
ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Berek mikołajowy”
I 2, 5; III 5; IV 18
CZEGO JEST WIĘCEJ? y y y ćwiczenia poranne – Zestaw III f przelicza i dopełnia do wskazanej liczby (IV 15)
liczy i określa liczebność zbioru (IV 15)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 15) –
i popołudniowa
f
Aktywność poranna y y zabawa ruchowa „Razem jest wesoło” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 5; IV 1, 2, 7, 15
przeliczanie elementów i porównywanie
porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f
Środa liczebności zbiorów naśladuje ruchy i odgłosy (IV 1, 2, 7)
f
układa przedmioty według wielkości rosnącej
zabawa naśladowcza „Mikołajkowa orkiestra”
f
zabawa ruchowa w parach „Śmieszne minki”
i malejącej (IV 12)