Page 167 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 167
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na teatrzyk • 165
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
dnia Zajęcia główne y y praca plastyczna „Laurka dla Mikołaja” f wypowiada się swobodnie na dany temat (IV 2, 5)
SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM y y y omówienie treści opowiadania f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
I 5, 8, 9; II 1; IV 2, 3, 5
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
f
skiej Serduszko z życzeniem
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
przywitanie gościa i wspólne opowieści
o jego krainie
r
ozdanie podarunków
pożegnanie gościa
ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI
y y y wręczenie Mikołajowi ciasteczek
Piątek Zajęcia w ogrodzie y zabawa z użyciem obręczy „Skaczące obręcze”
I 2, 5; III 5; IV 18
tydzień 14: ZAPRASZAMY NA TEATRZYK
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa rozbudzająca wyobraźnię „Jajko na f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa łyżce” f wykonuje pracę przestrzenną (IV 11)
I 5; IV 11, 12 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Pajacyki” f zna figury geometryczne (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV f potrafi zachować się odpowiednio podczas przed-
y wykonanie liska z KA (k. 12) stawienia teatralnego (III 5; IV 1)
y y zabawa integrująca „Śmiech” f zna specyfikę zawodu aktora (IV 20)
wypowiada się na temat swojego ulubionego
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
f
BAJKOWE MASKI Zajęcia główne y y y y ,,Kim jest aktor?” – pogadanka f orientuje się, jakie mogą być lalki teatralne
„Geometryczna wirówka”
bohatera bajkowego (IV 3, 5, 19)
(IV 1, 19)
oglądanie strojów (przebrań)
II 4; III 5, 8; IV 1, 3,
tworzy rekwizyty teatralne (IV 11)
f
zabawa ruchowa „Rozgrzewka”
5, 8, 11, 19, 20
potrafi odegrać scenkę, wykorzystując pacynki
f
zabawy logopedyczne „Dykcja dla przed-
(IV 1)
szkolaków”
Poniedziałek y y y „Moja ulubiona postać z bajki” – rozmowy f słucha uważnie czytanego tekstu literackiego
(III 8; IV 3)
praca plastyczno-techniczna „Maska”
wypowiada się w różnych technikach plastyczno-
f
zabawa ruchowa „Rzeźby w maskach”
-technicznych (II 4; IV 8, 11)
wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Stworki;
y
omówienie treści wiersza f wykazuje orientację w przestrzeni podczas zabaw
(IV 14)
y „Skarpetkowe stworki” – wykonanie pacynki f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y zabawy z wykorzystaniem pacynki „Teatrzyk
skarpetkowy”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Co schował kolega?”
I 2, 5; III 5; IV 14, 18
Aktywność poranna y zabawa parateatralna „Co jest na obrazku?” f przekazuje ruchem, gestem i mimiką, co przed-
i popołudniowa y zabawa integrująca „Zaczarowany koc” współpracuje w parze podczas zabaw rucho-
stawia obrazek (IV 1)
ŚMIECH y y y zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy” f słucha uważnie tekstu czytanego (III 8; IV 3)
ćwiczenia poranne – Zestaw IV
I 5; III 5; IV 1
wych (I 5; III 5)
zabawa integrująca „Mam do ciebie zaufanie”
f
Wtorek TO ZDROWIE! Zajęcia główne y y zabawa ruchowa „Utrudnione skoki w parach” f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
wciela się w wybrane role i odgrywa scenki
f
zabawa ruchowa „Koniki”
(IV 1)
wysłuchanie opowiadania Koń by się uśmiał
I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11
y
Agnieszki Frączek f wykonuje kukiełkę (IV 11)
wzbogaca słownictwo (IV 2)
y omówienie treści opowiadania f