Page 167 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 167

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na teatrzyk  •  165



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                               do podstawy programowej
              dnia  Zajęcia główne    y y  praca plastyczna „Laurka dla Mikołaja”  f   wypowiada się swobodnie na dany temat (IV 2, 5)
                SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM  y y y  omówienie treści opowiadania  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                    I 5, 8, 9; II 1; IV 2, 3, 5
                                        wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                                                        f
                                        skiej Serduszko z życzeniem
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        przywitanie gościa i wspólne opowieści
                                        o jego krainie
                                        r
                                        ozdanie podarunków
                                        pożegnanie gościa
                                        ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI
                                      y y y  wręczenie Mikołajowi ciasteczek
                Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z użyciem obręczy „Skaczące obręcze”
                    I 2, 5; III 5; IV 18




            tydzień 14: ZAPRASZAMY NA TEATRZYK


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa rozbudzająca wyobraźnię „Jajko na   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa      łyżce”                          f   wykonuje pracę przestrzenną (IV 11)
                    I 5; IV 11, 12    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Pajacyki”  f   zna figury geometryczne (IV 12)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  f   potrafi zachować się odpowiednio podczas przed-
                                      y  wykonanie liska z KA (k. 12)     stawienia teatralnego (III 5; IV 1)
                                      y y  zabawa integrująca „Śmiech”  f   zna specyfikę zawodu aktora (IV 20)
                                                                           wypowiada się na temat swojego ulubionego
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                        f
                BAJKOWE MASKI  Zajęcia główne  y y y y  ,,Kim jest aktor?” – pogadanka  f   orientuje się, jakie mogą być lalki teatralne
                                        „Geometryczna wirówka”
                                                                          bohatera bajkowego (IV 3, 5, 19)
                                                                          (IV 1, 19)
                                        oglądanie strojów (przebrań)
                    II 4; III 5, 8; IV 1, 3,
                                                                           tworzy rekwizyty teatralne (IV 11)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Rozgrzewka”
                    5, 8, 11, 19, 20
                                                                           potrafi odegrać scenkę, wykorzystując pacynki
                                                                        f
                                        zabawy logopedyczne „Dykcja dla przed-
                                                                          (IV 1)
                                        szkolaków”
                Poniedziałek          y y y  „Moja ulubiona postać z bajki” – rozmowy  f   słucha uważnie czytanego tekstu literackiego
                                                                          (III 8; IV 3)
                                        praca plastyczno-techniczna „Maska”
                                                                           wypowiada się w różnych technikach plastyczno-
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Rzeźby w maskach”
                                                                          -technicznych (II 4; IV 8, 11)
                                        wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Stworki;
                                      y
                                        omówienie treści wiersza        f   wykazuje orientację w przestrzeni podczas zabaw
                                                                          (IV 14)
                                      y  „Skarpetkowe stworki” – wykonanie pacynki  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      y  zabawy z wykorzystaniem pacynki „Teatrzyk
                                        skarpetkowy”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Co schował kolega?”
                    I 2, 5; III 5; IV 14, 18
                    Aktywność poranna   y  zabawa parateatralna „Co jest na obrazku?”  f   przekazuje ruchem, gestem i mimiką, co przed-
                    i popołudniowa    y  zabawa integrująca „Zaczarowany koc”    współpracuje w parze podczas zabaw rucho-
                                                                          stawia obrazek (IV 1)
               ŚMIECH                 y y y  zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy”  f   słucha uważnie tekstu czytanego (III 8; IV 3)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw IV
                    I 5; III 5; IV 1
                                                                          wych (I 5; III 5)
                                        zabawa integrująca „Mam do ciebie zaufanie”
                                                                        f
               Wtorek   TO ZDROWIE!  Zajęcia główne  y y  zabawa ruchowa „Utrudnione skoki w parach”  f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                                           wciela się w wybrane role i odgrywa scenki
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Koniki”
                                                                          (IV 1)
                                        wysłuchanie opowiadania Koń by się uśmiał
                    I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11
                                      y
                                        Agnieszki Frączek               f   wykonuje kukiełkę (IV 11)
                                                                           wzbogaca słownictwo (IV 2)
                                      y  omówienie treści opowiadania   f
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172