Page 172 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 172
170 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y zabawa badawcza „Co pływa na wodzie?”
y doświadczenie „Solne kryształy”
zwrócenie uwagi na rolę wody w środowisku
Piątek y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X
y
Zajęcia w ogrodzie y „Śnieg z bliska” – oglądanie śniegu pod lupą
I 2, 5; III 5; IV 18, 19
tydzień 16: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa taneczna „Krakowiaczek” – nauka f zna podstawowe kroki i figury krakowiaka
i popołudniowa podstawowych kroków i figur (IV 1, 7)
I 5, 7, 9; IV 1, 2, 7, y zabawa ze śpiewem „Stary niedźwiedź” f potrafi regulować swój oddech (IV 2)
8, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa ruchowa „Tor przeszkód” f przelicza i dodaje (IV 15)
y zabawa oddechowa „Płynące barwy” f pokonuje sprawnie tor przeszkód (I 5)
CHOINKO, ZOSTAŃ WŚRÓD NAS Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Marii Konopnickiej f wypowiada się na temat tradycji ubierania choinki
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 30) –
rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
y
słucha z uwagą wiersza (III 8; IV 3)
ćwiczenie grafomotoryczne, przeliczanie
f
udziela odpowiedzi na pytania (IV 2)
i dodawanie
f
porównuje kształty różnych liści (IV 12, 18)
wskazuje różnice między drzewem liściastym
f
I 5; III 2; III 8;
Choinka w lesie; omówienie treści utworu
a drzewem iglastym (IV 12, 18)
ustalenie odpowiedzi na pytanie, czy cho-
IV 3, 8, 12, 18
y
rozpoznaje figury geometryczne (IV 12)
f
inka ma liście
zna budowę drzewa (IV 18)
f
zabawa „Trójkątna choinka” – układanie
y
f
choinki z figur
w swoim domu (III 2)
części drzewa
tworzy wzory na śniegu (I 6; IV 18)
f
zabawa ruchowa „Zimowa choinka”
y
Poniedziałek y „Z czego składa się drzewo?” – wyróżnienie f wykonuje wspólnie pracę plastyczną (III 2; IV 8)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
„Choinka w moim domu” – rozmowy dzie-
y
ci na temat ubierania choinki
ozwiązywanie zagadki
r
y
obrysowywanie dłoni na zielonych kartkach,
y
wycinanie
y układanie kształtu choinki
y własnoręczne ozdabianie powstałej choinki
s
Zajęcia w ogrodzie y pacer po ogrodzie – wydeptywanie wzorów
I 2, 6; III 5; IV 18 na śniegu
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Wędrówka marszem” f integruje się z rówieśnikami (III 2, 5)
i popołudniowa y zabawa matematyczna „Ile kredek?” f jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
I 5, 7, 8; III 2, 5; IV 1, y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f przelicza elementy (IV 15)
GWIAZDY I GWIAZDECZKI y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 31) – f rysuje po śladzie, nie odrywając ręki (I 7; IV 8)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Krasnale
porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
8, 11, 15
i wielkoludy”
f
wyraża swoje wyobrażenia w formie rysunku
y
f
ćwiczenie grafomotoryczne, rozwijanie
(IV 1, 11)
wyobraźni i inwencji twórczej
Wtorek y zabawa równoważna „Ptaszki na gałęzi” f słucha uważnie i rozwiązuje zagadkę (III 8; IV 5)
układa elementy pod względem wielkości (IV 12)
f
Zajęcia główne y powitanie różnymi częściami ciała f układa kompozycję według swojego pomysłu
(IV 8)
I 5; III 8; IV 5, 12 y zabawa integrująca „Gwiazdeczka przyjaźni” f zauważa określony kształt w otoczeniu (IV 12, 18)
r
y ozwiązywanie zagadki