Page 172 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 172

170  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  zabawa badawcza „Co pływa na wodzie?”
                                    y  doświadczenie „Solne kryształy”
                                      zwrócenie uwagi na rolę wody w środowisku
               Piątek               y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X
                                    y
                  Zajęcia w ogrodzie  y  „Śnieg z bliska” – oglądanie śniegu pod lupą
                  I 2, 5; III 5; IV 18, 19




          tydzień 16: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa taneczna „Krakowiaczek” – nauka   f   zna podstawowe kroki i figury krakowiaka
                  i popołudniowa      podstawowych kroków i figur       (IV 1, 7)
                  I 5, 7, 9; IV 1, 2, 7,   y  zabawa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”  f   potrafi regulować swój oddech (IV 2)
                  8, 15             y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  zabawa ruchowa „Tor przeszkód”  f   przelicza i dodaje (IV 15)
                                    y  zabawa oddechowa „Płynące barwy”  f   pokonuje sprawnie tor przeszkód (I 5)
               CHOINKO, ZOSTAŃ WŚRÓD NAS  Zajęcia główne  y  wysłuchanie wiersza Marii Konopnickiej   f   wypowiada się na temat tradycji ubierania choinki
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 30) –
                                                                          rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                      f
                                    y
                                                                          słucha z uwagą wiersza (III 8; IV 3)
                                      ćwiczenie grafomotoryczne, przeliczanie
                                                                      f
                                                                          udziela odpowiedzi na pytania (IV 2)
                                      i dodawanie
                                                                      f
                                                                          porównuje kształty różnych liści (IV 12, 18)
                                                                          wskazuje różnice między drzewem liściastym
                                                                      f
                  I 5; III 2; III 8;
                                      Choinka w lesie; omówienie treści utworu
                                                                        a drzewem iglastym (IV 12, 18)
                                      ustalenie odpowiedzi na pytanie, czy cho-
                  IV 3, 8, 12, 18
                                    y
                                                                          rozpoznaje figury geometryczne (IV 12)
                                                                      f
                                      inka ma liście
                                                                          zna budowę drzewa (IV 18)
                                                                      f
                                      zabawa „Trójkątna choinka” – układanie
                                    y
                                                                      f
                                      choinki z figur
                                                                        w swoim domu (III 2)
                                      części drzewa
                                                                          tworzy wzory na śniegu (I 6; IV 18)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Zimowa choinka”
                                    y
               Poniedziałek         y  „Z czego składa się drzewo?” – wyróżnienie   f   wykonuje wspólnie pracę plastyczną (III 2; IV 8)
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      „Choinka w moim domu” – rozmowy dzie-
                                    y
                                      ci na temat ubierania choinki
                                      ozwiązywanie zagadki
                                      r
                                    y
                                      obrysowywanie dłoni na zielonych kartkach,
                                    y
                                      wycinanie
                                    y  układanie kształtu choinki
                                    y  własnoręczne ozdabianie powstałej choinki
                                      s
                  Zajęcia w ogrodzie  y  pacer po ogrodzie – wydeptywanie wzorów
                  I 2, 6; III 5; IV 18  na śniegu
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Wędrówka marszem”  f   integruje się z rówieśnikami (III 2, 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa matematyczna „Ile kredek?”  f   jest sprawne ruchowo (I 5, 8)
                  I 5, 7, 8; III 2, 5; IV 1,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   przelicza elementy (IV 15)
             GWIAZDY   I GWIAZDECZKI  y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 31) –   f   rysuje po śladzie, nie odrywając ręki (I 7; IV 8)
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Krasnale
                                                                          porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                  8, 11, 15
                                      i wielkoludy”
                                                                      f
                                                                          wyraża swoje wyobrażenia w formie rysunku
                                    y
                                                                      f
                                      ćwiczenie grafomotoryczne, rozwijanie
                                                                        (IV 1, 11)
                                      wyobraźni i inwencji twórczej
             Wtorek                 y  zabawa równoważna „Ptaszki na gałęzi”  f   słucha uważnie i rozwiązuje zagadkę (III 8; IV 5)
                                                                          układa elementy pod względem wielkości (IV 12)
                                                                      f
                  Zajęcia główne    y  powitanie różnymi częściami ciała  f   układa kompozycję według swojego pomysłu
                                                                        (IV 8)
                  I 5; III 8; IV 5, 12  y  zabawa integrująca „Gwiazdeczka przyjaźni”  f   zauważa określony kształt w otoczeniu (IV 12, 18)
                                      r
                                    y  ozwiązywanie zagadki
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177