Page 170 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 170

168  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                      r
                                    y  ozwiązywanie zagadek
                                      zwrócenie uwagi na warunki i czas snu
                                    y
             Poniedziałek   TROPEM ZWIERZĄT  Zajęcia w ogrodzie  y  praca plastyczna „Borsuk”
                                      zimo wego
                                      zabawa „Śniegowa zagroda”
                                    y
                                      zabawa „Bitwa na śnieżki”
                  I 2, 5; III 2, 5; IV 18
                  Aktywność poranna   y  zabawa równoważna „Z ciężarem na głowie”  f   zauważa regularności w układzie elementów
                                    y
                  i popołudniowa    y  indyjskie kompozycje „Rangoli”   (IV 12)
                  I 5; IV 12        y  ćwiczenia poranne – Zestaw V   f   wskazuje takie same obrazki (IV 12)
                                    y  zabawa integrująca „Wszyscy, którzy...”  f   wie, czym żywią się zwierzęta leśne (IV 18)
                                      zabawa ruchowa „Slalom z przysiadem”
                                                                          rozpoznaje pożywienie dla zwierząt i nazywa je
                                    y
                                                                      f
               JAK DOKARMIAMY ZWIERZĘTA ZIMĄ?  12, 13, 18  y  wysłuchanie i omówienie wiersza Iwony   f   układa obrazek pocięty na części (IV 12)
                                                                        (IV 2, 18)
                  Zajęcia główne
                                      wprowadzenie w tematykę zajęć – prezen-
                                    y
                                                                          rozpoznaje materiał przyrodniczy za pomocą
                                                                      f
                                      tacja koszyka z warzywami, sianem i owo-
                  I 5, 8; III 5, 8; IV 3,
                                                                        zmysłów (IV 13, 18)
                                      cami
                                                                          słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                                                      f
                                      Rup Dokarmiamy zwierzęta
                                                                          wie, co to jest paśnik (IV 18)
                                                                      f
                                      wyjaśnienie pojęcia paśnik
                                    y
                                                                          zna zagrożenia ze świata przyrody (III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      zabawa rozwijająca zmysły dotyku i węchu
                                    y
                                                                          wie, jak zachować się w lesie (III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      „Co jest w środku”
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                      „Zimowe układanki” – układanie ilustracji
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      przedstawiających zwierzęta
                                    y
                                      jaki spożywa
                                      „Czy w lesie jest bezpiecznie?” – zwrócenie
                                    y  dopasowywanie zwierzęcia do pokarmu,   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               Wtorek                 uwagi na zagrożenia podczas spacerów
                                      w lesie
                                    y  zabawa ruchowa „Zwierzęta do norek”
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy: „Po moich śladach”, „Śniegowa
                  I 2, 5; III 5; IV 18  trasa”
                  Aktywność poranna   y  zabawa z elementami toczenia „Śniegowa   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      kula”                           f   sprawdza właściwości plasteliny (I 6; IV 13)
                  I 5, 6; IV 11, 15  y  zabawa badawcza „Jak twarda jest plastelina?”  f   liczy i wskazuje przedmiot zgodnie z poleceniem
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw V     (IV 15)
                                    y  zabawa matematyczna „Co drugi”  f   uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych (I 6;
                                    y  zabawa konstrukcyjna „Tory kolejowe”  IV 11)
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem „W sali     f   słucha z uwagą opowiadania (III 8; IV 3)
                                                                          odpowiada na pytania (IV 2)
                                      na sankach”
               LEPIMY BAŁWANA  Zajęcia główne  y  wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-  f   mówi płynnie, pyta o niezrozumiałe fakty (IV 2)
                                                                      f
                                                                          wypowiada się w różnych technikach plastycznych
                                                                      f
                  I 8, 9; II 4; III 8;
                                      skiej Jak Trampolinek lepił Bałwolinka
                                                                        (II 4; IV 8)
                                      omówienie treści utworu
                  IV 2, 3, 7, 8, 9
                                    y
                                                                          śpiewa nowo poznaną piosenkę (IV 7)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Lepienie bałwana”
                                    y
                                                                          wie, że znaki są umowne i niosą za sobą treść
                                                                      f
                                                                        (IV 9)
                                      zabawa dykcyjna „Zimowy spacer”
                                    y
               Środa                y  praca plastyczna „Bałwolinek”  f   rozpoznaje zapis nutowy (IV 7, 9)
                                      zabawa słuchowo-ruchowa „Dróżką i polem”
                                    y
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      wysłuchanie i nauka piosenki Ślady na śniegu
                                    y
                                      (CD); omówienie treści utworu   f   jest sprawne ruchowo (I 5, 8, 9)
                                                                          lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
                                                                      f
                                    y  „Muzyczne ślady” – zaznajomienie z zapi-
                                      sem nutowym, odczytywanie i odgrywanie
                                      rytmów
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy: „Śniegowe korytarze”, „Nasz bałwan”
                  I 2, 5, 6; III 5; IV 18
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175