Page 175 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 175
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
GRUDZIEŃ
TYDZIEŃ 13 Listy do Mikołaja
Poniedziałek temat: Czekamy na Ciebie, Mikołaju!
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Cieszę się, że jesteś”. Zabawa ruchowa „Gazetowe kule”.
Ćwicze nia poranne – Zestaw III. Zabawa ruchowa „Pracowite elfy”. Wykonanie ćwiczeń w KP2 – doskonalenie sprawności
grafomotorycznej, utrwalenie znajomości liczb 1–3. Zabawa z elementem skoku „Skakanka”.
obszary z podstawy programowej: I 7, 9; II 1, 2, 5; III 2; IV 8, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczno-plastyczne – czekamy na Mikołaja! Zabawa słowna „Jak wygląda Mikołaj?”.
Wysłuchanie i omówienie wiersza Iwony Rup Mikołaj. Praca plastyczna „Siwa głowa Mikołaja”. Zabawa ruchowa „Czapki
na głowę”. ▶ 2. Zajęcia matematyczne – trzy życzenia. Zabawa ruchowa „Kółeczka”. Chodzenie po wstążce ułożonej
na kształt cyfry 3. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry 3. Wysłuchanie wiersza Trzy
prezenty. Rozmowa na temat treści utworu. Praca plastyczna „List do Mikołaja”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; IV 1, 2, 3, 5, 8, 11
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka?”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integrująca „Cieszę się, że jesteś”. Dzieci siedzą w kole i kolejno mówią swojemu sąsiadowi coś miłego na po-
czątek dnia, np.: Lubię twój uśmiech. Podoba mi się twoja sukienka.
x Zabawa ruchowa „Gazetowe kule”. Dzieci zgniatają gazetę, tworząc z niej kulę. Na sygnał wszyscy obrzucają się papie-
rowymi kulami, wyobrażając sobie, że są to kule śnieżne.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa „Pracowite elfy”. Dzieci zamieniają się w pomocników Mikołaja. Chodzą po obwodzie koła. Gdy N.
zadzwoni dzwoneczkiem, elfy rozpraszają się, biegnąc w różne strony sali. Gdy ponownie usłyszą dźwięk dzwonka, po-
wracają na środek sali, formując koło.
x Wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3, s. 13). Dzieci rysują szlaczki po śladzie. Następnie prowadzą linie w labiryncie,
łącząc cyfry z odpowiednią liczbą kropek.
x Zabawa ruchowa z elementem skoku „Skakanka”. Dzieci dobierają się w pary i naprzemiennie próbują skakać obunóż
przez skakankę.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczno-plastyczne.
Temat: Czekamy na Mikołaja!
Cele:
p
oznanie postaci Mikołaja
trwalanie umiejętności uważnego słuchania wiersza
u