Page 175 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 175

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                           GRUDZIEŃ










            TYDZIEŃ 13    Listy do Mikołaja




            Poniedziałek    temat:  Czekamy na Ciebie, Mikołaju!



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Cieszę się, że jesteś”. Zabawa ruchowa „Gazetowe kule”.
            Ćwicze nia poranne – Zestaw III. Zabawa ruchowa „Pracowite elfy”. Wykonanie ćwiczeń w KP2 – doskonalenie sprawności
            grafomotorycznej, utrwalenie znajomości liczb 1–3. Zabawa z elementem skoku „Skakanka”.
              obszary z podstawy programowej: I 7, 9; II 1, 2, 5; III 2; IV 8, 12, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczno-plastyczne – czekamy na Mikołaja! Zabawa słowna „Jak wygląda Mikołaj?”.
            Wysłuchanie i omówienie wiersza Iwony Rup Mikołaj. Praca plastyczna „Siwa głowa Mikołaja”. Zabawa ruchowa „Czapki
            na głowę”.   ▶  2. Zajęcia matematyczne – trzy życzenia. Zabawa ruchowa „Kółeczka”. Chodzenie po wstążce ułożonej
            na kształt cyfry 3. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry 3. Wysłuchanie wiersza Trzy
            prezenty. Rozmowa na temat treści utworu. Praca plastyczna „List do Mikołaja”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; IV 1, 2, 3, 5, 8, 11

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka?”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18

            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Cieszę się, że jesteś”. Dzieci siedzą w kole i kolejno mówią swojemu sąsiadowi coś miłego na po-
              czątek dnia, np.: Lubię twój uśmiech. Podoba mi się twoja sukienka.
              x Zabawa ruchowa „Gazetowe kule”. Dzieci zgniatają gazetę, tworząc z niej kulę. Na sygnał wszyscy obrzucają się papie-
              rowymi kulami, wyobrażając sobie, że są to kule śnieżne.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa „Pracowite elfy”. Dzieci zamieniają się w pomocników Mikołaja. Chodzą po obwodzie koła. Gdy N.
              zadzwoni dzwoneczkiem, elfy rozpraszają się, biegnąc w różne strony sali. Gdy ponownie usłyszą dźwięk dzwonka, po-
              wracają na środek sali, formując koło.
              x Wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3, s. 13). Dzieci rysują szlaczki po śladzie. Następnie prowadzą linie w labiryncie,
              łącząc cyfry z odpowiednią liczbą kropek.
              x Zabawa ruchowa z elementem skoku „Skakanka”. Dzieci dobierają się w pary i naprzemiennie próbują skakać obunóż
              przez skakankę.


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczno-plastyczne.
            Temat: Czekamy na Mikołaja!
            Cele:
              p
              oznanie postaci Mikołaja
              trwalanie umiejętności uważnego słuchania wiersza
              u
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180