Page 177 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 177

TYDZIEŃ 13  •  Listy do Mikołaja  •  175



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka?”. N. ukrywa w ogrodzie przedszkolnym czerwoną czapkę. Zadaniem dzieci jest jej
              odnalezienie.




            Wtorek    temat:  Kalendarz adwentowy.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa bieżna z obręczami „Liski w norce”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – kształto-
            wanie sprawności grafomotorycznej. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa na spostrzegawczość „Co gdzie leżało?”.
            Zabawa tropiąca „Gdzie jesteście elfy?”. Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścig”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV 8, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia plastyczno-techniczne – kalendarz adwentowy. Zabawa ruchowa „Zajączki”. „Nadchodzi
            zimowy czas” – przystrojenie sali zimową dekoracją. „Śnieżynki przedszkolaków” – wycinanie i ozdabianie gwiazdek z KA.
            Praca plastyczno-techniczna „Kalendarz adwentowy”.   ▶  2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8; III 2; IV 11, 16, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Berek mikołajowy”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa bieżna z obręczami „Liski w norce”. N. układa obręcze, które są norkami lisków. Do każdej norki wchodzi jeden
              lisek (jedno dziecko). Gdy N. wydaje komendę: Liski uciekają z norki, dzieci biegają swobodnie z dala od miejsca schronie-
              nia. Gdy woła: Liski do norki, każda osoba wchodzi do swojej obręczy.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 14) – kształtowanie sprawności grafomotorycznej (rysowanie po śladzie Mikołaja
              i rysowanie prezentów – dla kolegi i dla siebie).
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa na spostrzegawczość „Co gdzie leżało?”. N. rozkłada na dywanie cztery zabawki (np.: klocek, lalkę, samochód
              i przytulankę). Wskazuje palcem i kolejno głośno je nazywa. Dzieci zapamiętują układ. Na chwilę się odwracają. W tym
              czasie N. zamienia zabawki miejscami. Zadaniem dzieci jest określenie zmiany ułożenia przedmiotów.
              x Zabawa tropiąca „Gdzie jesteście elfy?”. N. wyjmuje z koperty wycięte wcześniej sylwety elfów. Pokazuje je dzieciom,
              po czym prosi o zamknięcie oczu. N. rozkłada sylwety w różnych zakątkach sali. Na sygnał uczestnicy zabawy otwiera-
              ją oczy i ruszają na poszukiwanie elfów.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścig”. N. dzieli dzieci na dwie drużyny, które ustawiają się w jednym końcu sali
              w wyznaczonych miejscach. W drugim końcu sali są ustawione dwie chorągiewki. Na dźwięk dzwonka uczestnicy
              zabawy rozpoczynają wyścig: przechodzą na czworakach do chorągiewki, omijają ją i wracają na miejsce. Wygrywa
              ta drużyna, która jako pierwsza ukończy wyścig.


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: plastyczno-techniczne.
            Temat: Kalendarz adwentowy.
            Cele:
              r
              ozwijanie kreatywnej postawy
              w
              drażanie do odczuwania wrażeń estetycznych
              kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182