Page 177 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 177
TYDZIEŃ 13 • Listy do Mikołaja • 175
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka?”. N. ukrywa w ogrodzie przedszkolnym czerwoną czapkę. Zadaniem dzieci jest jej
odnalezienie.
Wtorek temat: Kalendarz adwentowy.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa bieżna z obręczami „Liski w norce”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – kształto-
wanie sprawności grafomotorycznej. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa na spostrzegawczość „Co gdzie leżało?”.
Zabawa tropiąca „Gdzie jesteście elfy?”. Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścig”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV 8, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia plastyczno-techniczne – kalendarz adwentowy. Zabawa ruchowa „Zajączki”. „Nadchodzi
zimowy czas” – przystrojenie sali zimową dekoracją. „Śnieżynki przedszkolaków” – wycinanie i ozdabianie gwiazdek z KA.
Praca plastyczno-techniczna „Kalendarz adwentowy”. ▶ 2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8; III 2; IV 11, 16, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Berek mikołajowy”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa bieżna z obręczami „Liski w norce”. N. układa obręcze, które są norkami lisków. Do każdej norki wchodzi jeden
lisek (jedno dziecko). Gdy N. wydaje komendę: Liski uciekają z norki, dzieci biegają swobodnie z dala od miejsca schronie-
nia. Gdy woła: Liski do norki, każda osoba wchodzi do swojej obręczy.
x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 14) – kształtowanie sprawności grafomotorycznej (rysowanie po śladzie Mikołaja
i rysowanie prezentów – dla kolegi i dla siebie).
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa na spostrzegawczość „Co gdzie leżało?”. N. rozkłada na dywanie cztery zabawki (np.: klocek, lalkę, samochód
i przytulankę). Wskazuje palcem i kolejno głośno je nazywa. Dzieci zapamiętują układ. Na chwilę się odwracają. W tym
czasie N. zamienia zabawki miejscami. Zadaniem dzieci jest określenie zmiany ułożenia przedmiotów.
x Zabawa tropiąca „Gdzie jesteście elfy?”. N. wyjmuje z koperty wycięte wcześniej sylwety elfów. Pokazuje je dzieciom,
po czym prosi o zamknięcie oczu. N. rozkłada sylwety w różnych zakątkach sali. Na sygnał uczestnicy zabawy otwiera-
ją oczy i ruszają na poszukiwanie elfów.
x Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścig”. N. dzieli dzieci na dwie drużyny, które ustawiają się w jednym końcu sali
w wyznaczonych miejscach. W drugim końcu sali są ustawione dwie chorągiewki. Na dźwięk dzwonka uczestnicy
zabawy rozpoczynają wyścig: przechodzą na czworakach do chorągiewki, omijają ją i wracają na miejsce. Wygrywa
ta drużyna, która jako pierwsza ukończy wyścig.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: plastyczno-techniczne.
Temat: Kalendarz adwentowy.
Cele:
r
ozwijanie kreatywnej postawy
w
drażanie do odczuwania wrażeń estetycznych
kształtowanie umiejętności pracy w grupie.