Page 174 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 174
172 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wniesienie drzewka do sali, zapoznanie z jego
wyglądem i zapachem
Czwartek y ozdabianie choinki i sali przedszkolnej
Zajęcia w ogrodzie
zabawa „Wyścigi saneczkowe”
I 2, 5, 6; III 5; IV 18 y „Śniegowe wieże” – budowanie wież ze śniegu
y
Aktywność poranna y zabawa słuchowa „Co jest w pudełku?” f rozpoznaje dźwięk i kojarzy je z przedmiotem
i popołudniowa y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 33) – (IV 7, 12)
I 5, 8, 9; IV 7, 12, 17 rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej f łączy w pary obrazki (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
y zabawa ruchowa skoczna „Piłka w prawo – f rozpoznaje monety i banknoty (IV 17)
WSPÓLNE KOLĘDOWANIE Zajęcia główne y zabawa w sklep f pomaga w dekorowaniu stołu (I 3, 7)
wie, do czego służą pieniądze (IV 17)
raz, dwa, trzy!”
f
śpiewa kolędę (IV 7)
„Monety z różnych krajów” – oglądanie
y
f
monet
spożywa świąteczny posiłek w grupie przed-
f
szkolnej (I 3; III 2)
powitanie – odpowiadanie na pytania zwią-
y
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
zane z tematem tygodnia
I 3, 5, 7, 8; III 2; IV 7
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
y
Betlejem
zabawa utrwalająca „Kto był w stajence?” –
y nauka fragmentu kolędy Przybieżeli do f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Piątek y przygotowanie stołu do wigilijnego posiłku
dopasowywanie obrazków
y wspólne kolędowanie
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II
Zajęcia w ogrodzie y „Największa kula” – konkurs
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa ruchowa „Figury lodowe”