Page 174 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 174

172  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  wniesienie drzewka do sali, zapoznanie z jego
                                      wyglądem i zapachem
               Czwartek             y  ozdabianie choinki i sali przedszkolnej
                  Zajęcia w ogrodzie
                                      zabawa „Wyścigi saneczkowe”
                  I 2, 5, 6; III 5; IV 18  y  „Śniegowe wieże” – budowanie wież ze śniegu
                                    y
                  Aktywność poranna   y  zabawa słuchowa „Co jest w pudełku?”  f   rozpoznaje dźwięk i kojarzy je z przedmiotem
                  i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 33) –   (IV 7, 12)
                  I 5, 8, 9; IV 7, 12, 17  rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej  f   łączy w pary obrazki (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Piłka w prawo –   f   rozpoznaje monety i banknoty (IV 17)
               WSPÓLNE KOLĘDOWANIE  Zajęcia główne  y  zabawa w sklep  f   pomaga w dekorowaniu stołu (I 3, 7)
                                                                          wie, do czego służą pieniądze (IV 17)
                                      raz, dwa, trzy!”
                                                                      f
                                                                          śpiewa kolędę (IV 7)
                                      „Monety z różnych krajów” – oglądanie
                                    y
                                                                      f
                                      monet
                                                                          spożywa świąteczny posiłek w grupie przed-
                                                                      f
                                                                        szkolnej (I 3; III 2)
                                      powitanie – odpowiadanie na pytania zwią-
                                    y
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                      zane z tematem tygodnia
                  I 3, 5, 7, 8; III 2; IV 7
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                    y
                                      Betlejem
                                      zabawa utrwalająca „Kto był w stajence?” –
                                    y  nauka fragmentu kolędy  Przybieżeli do     f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               Piątek               y  przygotowanie stołu do wigilijnego posiłku
                                      dopasowywanie obrazków
                                    y  wspólne kolędowanie
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II
                  Zajęcia w ogrodzie  y  „Największa kula” – konkurs
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa ruchowa „Figury lodowe”
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179