Page 171 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 171

TYDZIEŃ 15  •  Ślady na śniegu  •  169



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa skoczna „Po kole”     f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Co nie pasuje?”        f   wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy
                    I 5, 7, 9; IV 2, 8, 12  y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  (IV 12)
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Gram w kolory”  f   wskazuje niepasujące przedmioty (IV 12)
                                      y  ćwiczenie usprawniające narządy mowy   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                        „Jak bańka mydlana”             f   koloruje (I 7; IV 8)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   rozwija analizę i syntezę słuchową (IV 2)
                                        s. 26) – doskonalenie sprawności grafomoto-  f   słucha z uwagą opowieści (III 8; IV 3)
                                        rycznej, rozwijanie analizy i syntezy głosko-  f   udziela odpowiedzi na pytania (IV 2)
                                        wej wyrazów                     f   odnajduje dwa takie same obrazki (IV 12)
                                                                        f   zna wielką drukowaną literę P (IV 4)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie historyjki Pluszowy pajac    przelicza litery (IV 4, 15)
                    I 5, 8, 9; III 3; IV 2, 3,   y  odpowiadanie na pytania do treści historyjki  f   rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                    4, 5, 15, 11      y y  zabawa „Dokończ wyraz”       f   wykonuje pracę techniczną według instrukcji
                                                                        f
                P JAK PAJAC           y  „Jak wygląda litera P?” – ukazanie wyglądu   f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                        zabawa typu memory „Pary”
                                                                          i pokazu (IV 11)
                                        litery układem ciała
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                        ćwiczenie usprawniające narządy artykula-
                                      y
                                        cyjne
                Czwartek              y y  układanie litery P z kawałków włóczki
                                        zabawa matematyczna „Ile liter się ukrywa?”
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 24
                                      y
                                        i ćw. 2, s. 25) – kolorowanie lub wyklejanie,
                                        rysowanie palcem; wskazywanie i łączenie
                                        obrazków, których nazwy rozpoczynają się
                                        tak samo
                                        r
                                      y  ozwiązywanie zagadki
                                      y  zabawa ruchowa sprawdzająca szybkość
                                        reakcji „Pająki na pajęczynę”
                                      y  praca plastyczno-techniczna „Włóczkowe
                                        pajączki”
                                      y  zawieszenie wykonanych pajączków
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Kolorowy śnieg” – malowanie
                    I 2, 5; III 5; IV 18  na śniegu kolorowymi barwnikami
                                      y  zabawy na sankach
                    Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Czer-  f   zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                    i popołudniowa      wone, zielone, czerwone”        f   zna figury geometryczne (IV 12)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 8, 12,   y  zabawa „Figurowe puzzle” – układanie figur  f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                    13, 19            y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 27) –   f   nazywa kolory i tworzy nowe barwy (IV 2, 12, 13)
                                        doskonalenie sprawności grafomotorycznej  f   zna różne stany skupienia wody (IV 18)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw V
                                                                           słucha z uwagą wiersza (III 8; IV 3)
                CO SIĘ STAŁO Z WODĄ?  y y  zabawa badawcza „Żółty i niebieski daje   f   wykonuje proste doświadczenia (IV 13, 19)
                                      y
                                                                        f
                                                                           wypowiada się, mówi płynnie (IV 2)
                                        zabawa ruchowa skoczna „Najdalej”
                                      y
                                                                        f
                                                                           odczytuje temperaturę (IV 4, 9)
                                        zielony”
                                                                        f
                                                                           kojarzy pogodę z porą roku (IV 16, 18)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 28
                                                                        f
                                        i ćw. 2, s. 29) – wyjaśnianie, co dzieje się
                                                                           przewiduje skutki swoich działań (IV 5)
                                                                        f
                                                                           sprawdza właściwości przedmiotów (IV 12, 13, 19)
                                        z wodą w różnych temperaturach
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        r
                    III 8; IV 2, 3, 4, 5, 9,   y y  wysłuchanie wiersza Co się stało z wodą?  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                        ozmowa na temat treści wiersza – zapo-
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                Piątek   12, 13, 16, 18, 19  y  odczytywanie temperatury na termometrach
                                                                        f
                                        znanie z różnymi postaciami wody
                                      y  „Zabawy z wodą” – przelewanie wody, obser-
                                        wowanie kostek lodu
                                      y  „Ciepło, zimno” – dopasowywanie pogody
                                        do pór roku
                                      y  zabawa ruchowa „4 pory roku”
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176