Page 171 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 171
TYDZIEŃ 15 • Ślady na śniegu • 169
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa skoczna „Po kole” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa „Co nie pasuje?” f wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy
I 5, 7, 9; IV 2, 8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw V (IV 12)
y zabawa ruchowa rzutna „Gram w kolory” f wskazuje niepasujące przedmioty (IV 12)
y ćwiczenie usprawniające narządy mowy f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
„Jak bańka mydlana” f koloruje (I 7; IV 8)
y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2, f rozwija analizę i syntezę słuchową (IV 2)
s. 26) – doskonalenie sprawności grafomoto- f słucha z uwagą opowieści (III 8; IV 3)
rycznej, rozwijanie analizy i syntezy głosko- f udziela odpowiedzi na pytania (IV 2)
wej wyrazów f odnajduje dwa takie same obrazki (IV 12)
f zna wielką drukowaną literę P (IV 4)
Zajęcia główne y wysłuchanie historyjki Pluszowy pajac przelicza litery (IV 4, 15)
I 5, 8, 9; III 3; IV 2, 3, y odpowiadanie na pytania do treści historyjki f rozwiązuje zagadkę (IV 5)
4, 5, 15, 11 y y zabawa „Dokończ wyraz” f wykonuje pracę techniczną według instrukcji
f
P JAK PAJAC y „Jak wygląda litera P?” – ukazanie wyglądu f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
zabawa typu memory „Pary”
i pokazu (IV 11)
litery układem ciała
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
ćwiczenie usprawniające narządy artykula-
y
cyjne
Czwartek y y układanie litery P z kawałków włóczki
zabawa matematyczna „Ile liter się ukrywa?”
wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 24
y
i ćw. 2, s. 25) – kolorowanie lub wyklejanie,
rysowanie palcem; wskazywanie i łączenie
obrazków, których nazwy rozpoczynają się
tak samo
r
y ozwiązywanie zagadki
y zabawa ruchowa sprawdzająca szybkość
reakcji „Pająki na pajęczynę”
y praca plastyczno-techniczna „Włóczkowe
pajączki”
y zawieszenie wykonanych pajączków
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Kolorowy śnieg” – malowanie
I 2, 5; III 5; IV 18 na śniegu kolorowymi barwnikami
y zabawy na sankach
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Czer- f zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
i popołudniowa wone, zielone, czerwone” f zna figury geometryczne (IV 12)
I 5, 7, 9; IV 2, 8, 12, y zabawa „Figurowe puzzle” – układanie figur f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
13, 19 y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 27) – f nazywa kolory i tworzy nowe barwy (IV 2, 12, 13)
doskonalenie sprawności grafomotorycznej f zna różne stany skupienia wody (IV 18)
ćwiczenia poranne – Zestaw V
słucha z uwagą wiersza (III 8; IV 3)
CO SIĘ STAŁO Z WODĄ? y y zabawa badawcza „Żółty i niebieski daje f wykonuje proste doświadczenia (IV 13, 19)
y
f
wypowiada się, mówi płynnie (IV 2)
zabawa ruchowa skoczna „Najdalej”
y
f
odczytuje temperaturę (IV 4, 9)
zielony”
f
kojarzy pogodę z porą roku (IV 16, 18)
wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 28
f
i ćw. 2, s. 29) – wyjaśnianie, co dzieje się
przewiduje skutki swoich działań (IV 5)
f
sprawdza właściwości przedmiotów (IV 12, 13, 19)
z wodą w różnych temperaturach
f
Zajęcia główne
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
r
III 8; IV 2, 3, 4, 5, 9, y y wysłuchanie wiersza Co się stało z wodą? f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
ozmowa na temat treści wiersza – zapo-
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Piątek 12, 13, 16, 18, 19 y odczytywanie temperatury na termometrach
f
znanie z różnymi postaciami wody
y „Zabawy z wodą” – przelewanie wody, obser-
wowanie kostek lodu
y „Ciepło, zimno” – dopasowywanie pogody
do pór roku
y zabawa ruchowa „4 pory roku”