Page 168 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 168

166  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                             do podstawy programowej
            dnia                      praca plastyczno-techniczna „Kukiełki     uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
             ŚMIECH                 y  zabawa dramowa z użyciem kukiełek „Przy-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      zwierzątka”
                                                                      f
                                    y
                                      goda na łące”
             Wtorek   TO ZDROWIE!  Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Tygrysy
                                    y
                  I 2, 5; III 5; IV 18  na spacerze”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Mój nastrój”         f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa słowna „Byczek”         f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
                  I 5; II 3; III 2, 5; IV 12  y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  kami (II 3; III 2, 5)
                                    y  zabawa bieżna „Gąski”          f   zna nazwy warzyw i owoców (IV 2, 18)
                                    y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 18–19   f   wskazuje różnice i podobieństwa między obraz-
                                      i ćw. 2, s. 18) – rozwijanie spostrzegawczości   kami (IV 12)
                                      wzrokowej                       f   zna pomieszczenia w teatrze (IV 1, 20)
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Duża piłka”  f   wie, czym zajmują się osoby pracujące w teatrze
                                                                        (IV 20)
               JAK WYGLĄDA TEATR?   y  „Kto pracuje w teatrze?” – poznawanie nazw   f   wie, co to jest pantomima (IV 1)
                  Zajęcia główne
                                      zabawa „Powitanie”
                                    y
                                                                          ogrywa scenki (IV 1)
                                                                      f
                                      „Zwiedzamy teatr” – poznawanie pomiesz-
                  II 3; III 2, 5; IV 1, 7, 20
                                    y
                                      czeń i przedmiotów znajdujących się w teatrze
                                                                          pokazuje wskazane emocje ruchem, gestem
                                                                      f
                                                                        i mimiką (IV 1)
                                      zawodów związanych z teatrem
                                                                          zauważa zmiany w muzyce (IV 7)
                                                                      f
                                      „Przedstawienie czas zacząć!” – rozdzielenie
                                    y
                                      funkcji i odgrywanie ról
                                    y  zabawa dramowa „Na-na-na!” – odgrywanie   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      scenek
               Środa                y  wyjaśnienie pojęcia pantomima
                                    y  zabawa „Jaka to mina?”
                                    y  zabawa „Pokaż to miną”
                                    y  zabawa „Muzyką malowane” – wymyślanie
                                      tytułów pasujących do nagrania
                                    y  ćwiczenie relaksacyjne „Moja wyobraźnia”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa skoczna ,,Zaspy”
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa z elementem celowania ,,Zimowa
                                      tarcza”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa ze śpiewem „Kółko gra-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      niaste”                         f   klasyfikuje obiekty według zauważonego
                  I 5; III 1; IV 2, 5, 12  y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 19)   kryterium (IV 12)
                                      – wskazywanie niepasującego elementu   f   wyjaśnia swój wybór (IV 2, 5)
                                      i wyjaśnianie swojego wyboru    f   zna schemat własnego ciała (III 1)
               KUKIEŁKI I PACYNKI   y  zabawa utrwalająca schemat ciała „Klaun”  f   rysuje pacynki według określonego kryterium
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw VI
                                                                          wie, jak powstaje cień (IV 13, 19)
                                    y
                                                                      f
                                                                          dopasowuje cienie do obiektów (IV 12)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 20)
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 8)
                                      – zrobienie pacynek z różnych materiałów
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Spacer
                                                                          sprawdza i określa właściwości przedmiotów
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 12, 13)
                                      żółwi”
                  Zajęcia główne    y  zabawa „Powitanka”             f   wykonuje lalki cieniowe (I 6; IV 11)
                                                                          odgrywa scenki w teatrze cieni (IV 1)
                                                                      f
               Czwartek   I 5, 6, 8, 9; IV 1, 8, 11,  y  wysłuchanie wierszyka i obejrzenie prezen-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                  12, 13, 19
                                      tacji powstawania cienia
                                                                          jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                      f
                                      zabawa badawcza „Taniec dłoni”
                                    y
                                    y  praca plastyczna „Cień” – rysowanie węglem
                                      drzewnym
                                    y  zabawa ruchowa „Nasz cień”
                                    y  zabawa z chustą animacyjną „Gwiazdeczka
                                      z przedszkolaków”
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173