Page 168 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 168
166 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
dnia praca plastyczno-techniczna „Kukiełki uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
ŚMIECH y zabawa dramowa z użyciem kukiełek „Przy- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
zwierzątka”
f
y
goda na łące”
Wtorek TO ZDROWIE! Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII
zabawa orientacyjno-porządkowa „Tygrysy
y
I 2, 5; III 5; IV 18 na spacerze”
Aktywność poranna y zabawa „Mój nastrój” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa słowna „Byczek” f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
I 5; II 3; III 2, 5; IV 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV kami (II 3; III 2, 5)
y zabawa bieżna „Gąski” f zna nazwy warzyw i owoców (IV 2, 18)
y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 18–19 f wskazuje różnice i podobieństwa między obraz-
i ćw. 2, s. 18) – rozwijanie spostrzegawczości kami (IV 12)
wzrokowej f zna pomieszczenia w teatrze (IV 1, 20)
y zabawa ruchowa rzutna „Duża piłka” f wie, czym zajmują się osoby pracujące w teatrze
(IV 20)
JAK WYGLĄDA TEATR? y „Kto pracuje w teatrze?” – poznawanie nazw f wie, co to jest pantomima (IV 1)
Zajęcia główne
zabawa „Powitanie”
y
ogrywa scenki (IV 1)
f
„Zwiedzamy teatr” – poznawanie pomiesz-
II 3; III 2, 5; IV 1, 7, 20
y
czeń i przedmiotów znajdujących się w teatrze
pokazuje wskazane emocje ruchem, gestem
f
i mimiką (IV 1)
zawodów związanych z teatrem
zauważa zmiany w muzyce (IV 7)
f
„Przedstawienie czas zacząć!” – rozdzielenie
y
funkcji i odgrywanie ról
y zabawa dramowa „Na-na-na!” – odgrywanie f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
scenek
Środa y wyjaśnienie pojęcia pantomima
y zabawa „Jaka to mina?”
y zabawa „Pokaż to miną”
y zabawa „Muzyką malowane” – wymyślanie
tytułów pasujących do nagrania
y ćwiczenie relaksacyjne „Moja wyobraźnia”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa skoczna ,,Zaspy”
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa z elementem celowania ,,Zimowa
tarcza”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa ze śpiewem „Kółko gra- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa niaste” f klasyfikuje obiekty według zauważonego
I 5; III 1; IV 2, 5, 12 y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 19) kryterium (IV 12)
– wskazywanie niepasującego elementu f wyjaśnia swój wybór (IV 2, 5)
i wyjaśnianie swojego wyboru f zna schemat własnego ciała (III 1)
KUKIEŁKI I PACYNKI y zabawa utrwalająca schemat ciała „Klaun” f rysuje pacynki według określonego kryterium
ćwiczenia poranne – Zestaw VI
wie, jak powstaje cień (IV 13, 19)
y
f
dopasowuje cienie do obiektów (IV 12)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 20)
y
f
(IV 8)
– zrobienie pacynek z różnych materiałów
zabawa ruchowa na czworakach „Spacer
sprawdza i określa właściwości przedmiotów
y
f
(IV 12, 13)
żółwi”
Zajęcia główne y zabawa „Powitanka” f wykonuje lalki cieniowe (I 6; IV 11)
odgrywa scenki w teatrze cieni (IV 1)
f
Czwartek I 5, 6, 8, 9; IV 1, 8, 11, y wysłuchanie wierszyka i obejrzenie prezen- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
12, 13, 19
tacji powstawania cienia
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
zabawa badawcza „Taniec dłoni”
y
y praca plastyczna „Cień” – rysowanie węglem
drzewnym
y zabawa ruchowa „Nasz cień”
y zabawa z chustą animacyjną „Gwiazdeczka
z przedszkolaków”