Page 166 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 166

164  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  wykonanie pajęczynek (KA, k. 33–35) –   f   wypowiada się na temat postaci świętego
                                      doskona lenie umiejętności liczenia  Mikołaja (IV 2, 5)
                  Zajęcia główne    y  zabawa integrująca „Powitanka”  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                  I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 7,   y  zabawa „Czego jest więcej?”  f   wykonuje zadania zgodnie z treścią utworu
                  12, 15            y  „Guziki” – układanie od najmniejszego do   (III 8; IV 3, 7)
                                      naj większego                   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               CZEGO JEST WIĘCEJ?   y  „Zrób tak jak ja” – odtwarzanie kompozycji
                                                                          nazywa i zauważa zmiany w przyrodzie (IV 2, 18)
                                                                      f
                                      praca plastyczna „Duży i mały prezent”
                                    y
                                      z kasztanów
                                      przypomnienie opowieści związanych ze
                                    y
                                      świętym Mikołajem
                                      ćwiczenie wstępne „Sanki” – zabawa muzycz-
                                    y
                                      no-ruchowa w parach
               Środa                y  nauka piosenki Drogi Mikołaju (CD)
                                      zabawa „Zgadnij, co teraz” – przyporząd-
                                    y
                                      kowywanie instrumentu do postaci
                                    y  zabawa z piosenką Drogi Mikołaju (CD)
                                    y  zabawa „Worek Mikołaja” – odgadywanie
                                      i liczenie zabawek
                                      s
                  Zajęcia w ogrodzie  y  pacer połączony z obserwacją zmieniającej
                  I 2; III 5; IV 2, 18  się przyrody
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Miłośnicy...”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  wznoszenie budowli z użyciem stolików  f   wznosi konstrukcje z wykorzystaniem przed-
                  I 5, 6; II 10; IV 11, 18  y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  miotów z otoczenia (I 6; IV 11)
                                    y  zabawa ruchowa „Tak jak Mikołaj”  f   buduje z klocków (I 6; IV 11)
                                    y  „Ogrodzenie dla zwierząt” – budowanie   f   wie, czego potrzebują zwierzęta zimą (II 10;
                                      ogrodzenia z klocków              IV 18)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 16–17)   f   orientuje się, co jedzą zwierzęta leśne (II 10;
               OPOWIEŚCI PANA LEŚNICZEGO  Zajęcia główne  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Uwaga:   f   zadaje pytania (IV 2)
                                      – rozwijanie sprawności manualnych, do-
                                                                        IV 18)
                                      skonalenie spostrzegawczości wzrokowej,
                                                                          obdarza uwagą dorosłych (III 8)
                                                                      f
                                                                          uważnie słucha i przyswaja wiedzę o lesie (III 8;
                                      utrwalenie wiadomości na temat dokarmia-
                                                                        IV 18)
                                      nia zwierząt
                                                                      f
                                                                          wie, czym zajmuje się leśnik (IV 18, 20)
                                                                      f
                                      zły zwierz!”
                  I 3, 5, 7; III 5, 7, 8;
                                                                          współpracuje podczas pieczenia pierniczków
                                                                      f
                  IV 1, 2, 18, 20
                                      r
                                      ozwiązywanie zagadki
                                    y
                                                                        (I 3; III 5, 7)
                                      powitanie gościa – leśniczego
                                    y
                                    y
                                                                          dba o porządek (I 7)
                                                                      f
                                      jego pracy w lesie
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      zabawa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”
                                    y  słuchanie wyjaśnień leśniczego na temat   f   prezentuje czynności za pomocą ruchu (IV 1)
                                                                          zauważa zmiany w przyrodzie (IV 18)
                                                                      f
                                      zabawa tropiąca „Ślady”
                                    y
               Czwartek             y  pożegnanie gościa
                                      zabawa ruchowa „Ciasteczko”
                                    y
                                    y
                                      „Pieczemy pierniczki” – wspólne pieczenie
                                    y  zabawa słowna „Moje ulubione smakołyki”
                                      ciasteczek
                                    y  zabawa ruchowa ze śpiewem „Mało nas…”
                                    y  wykładanie ciasteczek na talerz
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  obserwacja przyrody        f   określa źródło dźwięku (IV 7)
                                      zabawa ruchowo-muzyczna „Dzwonki”
                  Aktywność poranna
                                    y
             SPOTKANIE   Z MIKOŁAJEM  i popołudniowa  y  „Smakołyki dla Mikołaja” – wyklejanie szablo-    f   wykonuje prace z plasteliny (I 6)
                                                                          jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                  I 5, 6, 7, 8, 9; IV 7, 8,
                                      nów plasteliną
                                                                      f
                  11, 14
                                                                          rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw III
                                    y
                                                                      f
                                                                          rozwija zdolności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
                                      zabawa rozwijająca spostrzegawczość
                                      „Dokończ rytm”
                                                                      f
             Piątek                 y  zabawa słuchowa „Z lewej lub z prawej strony”  f   słucha uważnie tekstu czytanego (III 8; IV 3)
                                                                          obdarza uwagą dorosłych (III 8)
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa skoczna „Skoczna przesyłka”
                                                                          przeżywa radość z powodu wizyty Mikołaja (II 1)
                                    y
                                                                      f
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171