Page 169 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 169
TYDZIEŃ 15 • Ślady na śniegu • 167
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y zabawa badawcza „Co przepuszcza światło?”
y wykonanie lalek cieniowych
Czwartek KUKIEŁKI I PACYNKI y y „Teatrzyk cieni” – próby odgrywania scenek
zabawa z chustą animacyjną „Kolory”
Zajęcia w ogrodzie
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa „Rzuć do celu!”
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Stonoga” f uczestniczy chętnie w zabawach grupowych
i popołudniowa y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 21) (III 2, 5, 7)
I 5; III 2, 5, 7; – usprawnianie narządów artykulacyjnych f ćwiczy aparat mowy (IV 2)
IV 1, 2, 12 (gra logopedyczna) f odtwarza ruchem opowieść (IV 1)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f wykonuje rysunek i wycina nożyczkami (I 7;
IV 8)
y y zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa” f układa puzzle (IV 12)
HISTORIA KACZKI Zajęcia główne y y zabawa ruchowa „Gorący ziemniak” f słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
zabawa „Owocowe zagadki” – rozwijanie
małej motoryki
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
f
ćwiczy aparat mowy (IV 2)
f
wysłuchanie opowiadania Kwa, kwa, kwa!
Agnieszki Frączek
I 5, 6, 7, 8; IV 2, 3, 7,
wykonuje kukiełki z drewnianych łyżek (I 6;
f
8, 11 y omówienie treści utworu f naśladuje odgłosy (IV 2, 7)
IV 11)
Piątek y y zabawy dykcyjne „Rozgrzewamy buzie” f odgrywa scenki (IV 1)
naśladowanie odgłosów
nazywa elementy pogody (IV 2, 18)
y praca plastyczno-techniczna „Zwierzątka” f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
y zabawy w teatr „Historia kaczki” nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII
f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja pogody f rysuje patykiem (IV 8)
I 2, 5; III 5; IV 2, 8, 18 y ysowanie patykiem
r
tydzień 15: ŚLADY NA ŚNIEGU
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa skoczna „Kamienie i lawa” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa matematyczna „Ile oczek ma f przelicza i podaje wynik liczenia (IV 15)
I 5, 7, 9; IV 2, 8, 15, 18 kostka?” f wie, jakie zwierzęta i dlaczego zapadają w sen
zimowy (IV 18)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw V f tańczy swobodnie do muzyki (IV 1, 7)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 22–23)
TROPEM ZWIERZĄT Zajęcia główne y y y zabawa konstrukcyjna „Mój dom” f nazywa zwierzęta leśne (IV 2, 18)
ćwiczy sprawność ręki (I 7, 9; IV 8)
– ćwiczenie grafomotoryczne, poznanie
f
zwierząt zapadających w sen zimowych
dopasowuje ślady do zwierząt (IV 12)
f
rozwiązuje zagadki słowne i dźwiękowe (IV 5, 7)
zabawa ruchowa „Taniec przedszkolaka”
f
wykonuje pracę techniką stemplowania (IV 8)
f
przedstawienie na obrazkach zwierząt
wykonuje wizerunek zwierzęcia z różnych ma-
f
zamie szkujących las
teriałów plastycznych (I 7; IV 8)
Poniedziałek I 7; IV 5, 7, 8, 11, 12, 18 y y y zabawa naśladowcza „Jakie to zwierzę?” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
obejrzenie zdjęć przedstawiających ślady
czerpie radość ze wspólnej zabawy na śniegu
f
zwierząt na śniegu
(I 5; III 2)
„Moje ślady” – obrysowywanie na dużych
kartonach własnych dłoni i stóp
y zabawa ruchowa „Lis i kury”
y praca plastyczna „Ślady na śniegu” – wy-
kona nie pieczątek z ziemniaków, stemplo-
wanie