Page 169 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 169

TYDZIEŃ 15  •  Ślady na śniegu  •  167



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  zabawa badawcza „Co przepuszcza światło?”
                                      y  wykonanie lalek cieniowych
              Czwartek   KUKIEŁKI    I PACYNKI  y y  „Teatrzyk cieni” – próby odgrywania scenek
                                        zabawa z chustą animacyjną „Kolory”

                    Zajęcia w ogrodzie
                    I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa „Rzuć do celu!”
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Stonoga”  f   uczestniczy chętnie w zabawach grupowych
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 21)   (III 2, 5, 7)
                    I 5; III 2, 5, 7;    – usprawnianie narządów artykulacyjnych   f   ćwiczy aparat mowy (IV 2)
                    IV 1, 2, 12         (gra logopedyczna)              f   odtwarza ruchem opowieść (IV 1)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   wykonuje rysunek i wycina nożyczkami (I 7;
                                                                          IV 8)
                                      y y  zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa”  f   układa puzzle (IV 12)
                HISTORIA KACZKI  Zajęcia główne  y y  zabawa ruchowa „Gorący ziemniak”  f   słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                        zabawa „Owocowe zagadki” – rozwijanie
                                        małej motoryki
                                                                           formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                                        f
                                                                           ćwiczy aparat mowy (IV 2)
                                                                        f
                                        wysłuchanie opowiadania Kwa, kwa, kwa!
                                        Agnieszki Frączek
                    I 5, 6, 7, 8; IV 2, 3, 7,
                                                                           wykonuje kukiełki z drewnianych łyżek (I 6;
                                                                        f
                    8, 11             y  omówienie treści utworu        f   naśladuje odgłosy (IV 2, 7)
                                                                          IV 11)
                Piątek                y y  zabawy dykcyjne „Rozgrzewamy buzie”  f   odgrywa scenki (IV 1)
                                        naśladowanie odgłosów
                                                                           nazywa elementy pogody (IV 2, 18)
                                      y  praca plastyczno-techniczna „Zwierzątka”  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                      y  zabawy w teatr „Historia kaczki”  nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII
                                                                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja pogody            f   rysuje patykiem (IV 8)
                    I 2, 5; III 5; IV 2, 8, 18  y  ysowanie patykiem
                                        r
            tydzień 15: ŚLADY NA ŚNIEGU

            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa skoczna „Kamienie i lawa”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa matematyczna „Ile oczek ma     f   przelicza i podaje wynik liczenia (IV 15)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 8, 15, 18  kostka?”                f   wie, jakie zwierzęta i dlaczego zapadają w sen
                                                                          zimowy (IV 18)
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   tańczy swobodnie do muzyki (IV 1, 7)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 22–23)
                TROPEM ZWIERZĄT  Zajęcia główne  y y y  zabawa konstrukcyjna „Mój dom”  f   nazywa zwierzęta leśne (IV 2, 18)
                                                                           ćwiczy sprawność ręki (I 7, 9; IV 8)
                                        – ćwiczenie grafomotoryczne, poznanie
                                                                        f
                                        zwierząt zapadających w sen zimowych
                                                                           dopasowuje ślady do zwierząt (IV 12)
                                                                        f
                                                                           rozwiązuje zagadki słowne i dźwiękowe (IV 5, 7)
                                        zabawa ruchowa „Taniec przedszkolaka”
                                                                        f
                                                                           wykonuje pracę techniką stemplowania (IV 8)
                                                                        f
                                        przedstawienie na obrazkach zwierząt
                                                                           wykonuje wizerunek zwierzęcia z różnych ma-
                                                                        f
                                        zamie szkujących las
                                                                          teriałów plastycznych (I 7; IV 8)
                Poniedziałek   I 7; IV 5, 7, 8, 11, 12, 18  y y y  zabawa naśladowcza „Jakie to zwierzę?”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        obejrzenie zdjęć przedstawiających ślady
                                                                           czerpie radość ze wspólnej zabawy na śniegu
                                                                        f
                                        zwierząt na śniegu
                                                                          (I 5; III 2)
                                        „Moje ślady” – obrysowywanie na dużych
                                        kartonach własnych dłoni i stóp
                                      y  zabawa ruchowa „Lis i kury”
                                      y  praca plastyczna „Ślady na śniegu” – wy-
                                        kona nie pieczątek z ziemniaków, stemplo-
                                        wanie
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174