Page 173 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 173

TYDZIEŃ 16  •  Świąteczne drzewko  •  171



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  wysłuchanie historii o gwieździe  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                      y  zabawa matematyczna „Małe, mniejsze, naj-  nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        mniejsze”                       f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        zabawa w skojarzenia
                                                                           rysuje patykiem na śniegu (IV 8, 18)
               GWIAZDY    I GWIAZDECZKI  y y  zabawa „Gwiazdozbiory” – układanie kom-
                                      y
                                                                        f
                                        pozycji z gwiazdek
                                        j
                                        abłkowy poczęstunek – oglądanie przekroju
                                        owocu
               Wtorek                 y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        rzeźbą jesteś ty”
                    I 2, 5; III 5; IV 8, 18  y  zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – lodową
                                      y  „Śniegowe gwiazdy” – rysowanie gwiazd
                                        patykiem na śniegu
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Lis i kury”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa badawcza „Kolorowe mleko”  f   obserwuje i wyjaśnia eksperyment (III 8; IV 5, 19)
                    I 5, 9; III 8; IV 5, 8, 19  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   dysponuje sprawnością rąk (I 5, 9; IV 8)
                                      y  zabawa plastyczna „Paluszkowe stworki”  f   wycina kształty z papieru (I 7)
                                      y  zabawa „Co na zimę?”           f   zauważa rytm i go kontynuuje (IV 12)
                                      y y  zabawa sensoryczna „Ubranka dla lalki i misia”  f   rozpoznaje różnice i podobieństwa (IV 12)
                UKŁADAMY WZORY  I 5, 7; IV 1, 7, 12, 15  y y  układanie sekwencji 2- i 3-elementowych  f   reaguje na dźwięk (IV 1, 7)
                                                                           przelicza i wykonuje tyle samo określonych ruchów
                                                                        f
                                        wycinanie kształtów z papieru
                    Zajęcia główne
                                                                          (I 5; IV 15)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 32) –
                                                                           słucha kolęd i śpiewa (IV 7)
                                                                        f
                                        uzupełnianie nalepkami łańcucha zgodnie
                                                                           lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
                                                                        f
                                        z zauważoną sekwencją
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                        zabawa „Kropki w kopercie” – przeliczanie
                                      y y  zabawa ruchowa „Paluszkowe rysunki”  f   wskazuje elementy zimowej pogody (IV 2, 18)
                Środa                 y y  zabawa wstępna „Samochodem po choinkę”
                                        zabawa słuchowa „Wybieramy choinkę”
                                      y  zabawa „Ozdoby choinkowe” – reagowanie
                                        na ustalone dźwięki
                                      y  słuchanie melodii kolęd (CD)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  lepienie bałwana
                    I 2, 6; III 5; IV 2, 18  y  obserwacja pogody zimowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa usprawniająca pracę półkul mózgo-  f   bierze udział we wspólnej zabawie (I 6; III 2, 5)
                                        wych „Koralikowy wąż”
                    i popołudniowa    y y  ćwiczenie ksztatujące małą motorykę     f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                           rozpoznaje i dopasowuje figury geometryczne
                    I 5, 6; III 2, 5; IV 11, 12
                                                                        f
                PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT  Zajęcia główne  y y y y y y  zabawa „Figury w pudełkach”  f   integruje się z grupą przedszkolną (III 2)
                                                                          (IV 12)
                                        „Kolorowe zawieszki”
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw VI
                                                                           wykonuje ozdoby choinkowe według instrukcji
                                                                        f
                                                                          i własnego pomysłu (I 6; IV 11)
                                        zabawa ruchowa „Pajacyki”
                                        wykonanie ozdób z KA (k. 14)
                                                                           współtworzy nastrój do wspólnej zabawy (III 2)
                                                                        f
                                                                           jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                        przygotowanie stanowisk pracy
                                                                           czerpie radość ze wspólnego ubierania choinki
                                                                        f
                                        „Błyszczące szyszki” – malowanie szyszek
                    I 5, 6, 8, 9; II 3; III 2;
                                                                          (II 3; III 2)
                    IV 7, 11
                                        złotą i srebrną farbą
                                                                           słucha świątecznej muzyki (IV 7)
                                                                        f
                                        „Białe okiennice” – spryskiwanie sztucznym
                                                                           buduje ze śniegu (I 6; IV 18)
                                                                        f
                                        śniegiem
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                        wych śnieżynek
                Czwartek              y y  „Wiszące śnieżynki” – ozdabianie kartono-  f   jeździ na sankach w parach (I 5; IV 18)
                                        „Łańcuch choinkowy” – tworzenie łańcucha
                                        z papieru kolorowego
                                        wprowadzenie w nastrój poprzez słuchanie
                                      y y  wykonanie ozdoby z KA (k. 13)
                                        świątecznej muzyki
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178