Page 173 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 173
TYDZIEŃ 16 • Świąteczne drzewko • 171
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wysłuchanie historii o gwieździe f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
y zabawa matematyczna „Małe, mniejsze, naj- nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
mniejsze” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
zabawa w skojarzenia
rysuje patykiem na śniegu (IV 8, 18)
GWIAZDY I GWIAZDECZKI y y zabawa „Gwiazdozbiory” – układanie kom-
y
f
pozycji z gwiazdek
j
abłkowy poczęstunek – oglądanie przekroju
owocu
Wtorek y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
Zajęcia w ogrodzie
rzeźbą jesteś ty”
I 2, 5; III 5; IV 8, 18 y zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – lodową
y „Śniegowe gwiazdy” – rysowanie gwiazd
patykiem na śniegu
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Lis i kury” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa badawcza „Kolorowe mleko” f obserwuje i wyjaśnia eksperyment (III 8; IV 5, 19)
I 5, 9; III 8; IV 5, 8, 19 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f dysponuje sprawnością rąk (I 5, 9; IV 8)
y zabawa plastyczna „Paluszkowe stworki” f wycina kształty z papieru (I 7)
y zabawa „Co na zimę?” f zauważa rytm i go kontynuuje (IV 12)
y y zabawa sensoryczna „Ubranka dla lalki i misia” f rozpoznaje różnice i podobieństwa (IV 12)
UKŁADAMY WZORY I 5, 7; IV 1, 7, 12, 15 y y układanie sekwencji 2- i 3-elementowych f reaguje na dźwięk (IV 1, 7)
przelicza i wykonuje tyle samo określonych ruchów
f
wycinanie kształtów z papieru
Zajęcia główne
(I 5; IV 15)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 32) –
słucha kolęd i śpiewa (IV 7)
f
uzupełnianie nalepkami łańcucha zgodnie
lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
f
z zauważoną sekwencją
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
zabawa „Kropki w kopercie” – przeliczanie
y y zabawa ruchowa „Paluszkowe rysunki” f wskazuje elementy zimowej pogody (IV 2, 18)
Środa y y zabawa wstępna „Samochodem po choinkę”
zabawa słuchowa „Wybieramy choinkę”
y zabawa „Ozdoby choinkowe” – reagowanie
na ustalone dźwięki
y słuchanie melodii kolęd (CD)
Zajęcia w ogrodzie y lepienie bałwana
I 2, 6; III 5; IV 2, 18 y obserwacja pogody zimowej
Aktywność poranna y zabawa usprawniająca pracę półkul mózgo- f bierze udział we wspólnej zabawie (I 6; III 2, 5)
wych „Koralikowy wąż”
i popołudniowa y y ćwiczenie ksztatujące małą motorykę f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
rozpoznaje i dopasowuje figury geometryczne
I 5, 6; III 2, 5; IV 11, 12
f
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT Zajęcia główne y y y y y y zabawa „Figury w pudełkach” f integruje się z grupą przedszkolną (III 2)
(IV 12)
„Kolorowe zawieszki”
ćwiczenia poranne – Zestaw VI
wykonuje ozdoby choinkowe według instrukcji
f
i własnego pomysłu (I 6; IV 11)
zabawa ruchowa „Pajacyki”
wykonanie ozdób z KA (k. 14)
współtworzy nastrój do wspólnej zabawy (III 2)
f
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
przygotowanie stanowisk pracy
czerpie radość ze wspólnego ubierania choinki
f
„Błyszczące szyszki” – malowanie szyszek
I 5, 6, 8, 9; II 3; III 2;
(II 3; III 2)
IV 7, 11
złotą i srebrną farbą
słucha świątecznej muzyki (IV 7)
f
„Białe okiennice” – spryskiwanie sztucznym
buduje ze śniegu (I 6; IV 18)
f
śniegiem
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
wych śnieżynek
Czwartek y y „Wiszące śnieżynki” – ozdabianie kartono- f jeździ na sankach w parach (I 5; IV 18)
„Łańcuch choinkowy” – tworzenie łańcucha
z papieru kolorowego
wprowadzenie w nastrój poprzez słuchanie
y y wykonanie ozdoby z KA (k. 13)
świątecznej muzyki