Page 183 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 183
TYDZIEŃ 13 • Listy do Mikołaja • 181
6. Wykładanie ciasteczek na talerz.
7. Poczęstunek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
x Obserwacja przyrody. N. zachęca dzieci do sprawdzenia, co się zmieniło w ciągu ostatniego czasu w ogrodzie przedszkol-
nym. Dzieci dzielą się z innymi swoimi obserwacjami. N. słucha, weryfikuje i podsumowuje wypowiedzi wychowanków.
Piątek temat: Spotkanie z Mikołajem.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowo-muzyczna „Dzwonki”. „Smakołyki dla Mikołaja” – wyklejanie
szablonów plasteliną. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Dokończ rytm”. Zabawa słuchowa
„Z lewej lub z prawej strony”. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczna przesyłka”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8, 9; IV 7, 8, 11, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – witaj, Mikołaju! Praca plastyczna „Laurka dla Mikołaja”. Wysłuchanie
opowia dania Urszuli Piotrowskiej Serduszko z życzeniem. Omówienie treści opowiadania. Przywitanie gościa i wspólne
opowieści o jego krainie. Rozdanie podarunków. Wręczenie Mikołajowi ciasteczek. Pożegnanie gościa. ▶ 2. Zajęcia
ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 1; IV 2, 3, 5
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa z użyciem obręczy „Skaczące obręcze”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa ruchowo-muzyczna „Dzwonki”. Dzieci energicznie przemieszczają się po sali. N. porusza się wraz z nimi. Gdy
zadzwoni dzwonkiem, dzieci mają za zadanie podbiec do miejsca źródła dźwięku.
x „Smakołyki dla Mikołaja” – wyklejanie szablonów plasteliną (przygotowanie projektów różnych słodkości dla Mikołaja).
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Dokończ rytm”. N. przygotowuje dla każdego dziecka elementy wycięte z papieru.
Powoli prezentuje kształty, kolejno przyklejając je magnesami na tablicy, np. czerwony nos renifera (czerwone kółeczko),
czapka Mikołaja (trójkąt z białym pomponem u góry), czerwony nos renifera i okulary Mikołaja (dwa kółka obok siebie).
Każda osoba otrzymuje kartkę i wycięte kształty, które przykleja w podanym rytmie.
x Zabawa słuchowa „Z lewej lub z prawej strony”. Dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko ma zasłonięte oczy chustką,
drugie wybiera przedmiot, którym potrząsa lub w który uderza. Zadaniem dziecka mającego zasłonięte oczy jest wskaza nie,
z której strony dochodzi dźwięk.
x Zabawa ruchowa skoczna „Skoczna przesyłka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne – spotkanie z gościem.
Temat: Witaj, Mikołaju!
Cele:
zapoznanie z osobą Mikołaja
p
ielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
warzanie okazji do wyrażania pozytywnych uczuć
t
s