Page 183 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 183

TYDZIEŃ 13  •  Listy do Mikołaja  •  181



            6.  Wykładanie ciasteczek na talerz.
            7.  Poczęstunek.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              x Obserwacja przyrody. N. zachęca dzieci do sprawdzenia, co się zmieniło w ciągu ostatniego czasu w ogrodzie przedszkol-
              nym. Dzieci dzielą się z innymi swoimi obserwacjami. N. słucha, weryfikuje i podsumowuje wypowiedzi wychowanków.




            Piątek    temat:  Spotkanie z Mikołajem.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowo-muzyczna „Dzwonki”. „Smakołyki dla Mikołaja” – wyklejanie
            szablonów plasteliną. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Dokończ rytm”. Zabawa słuchowa
            „Z lewej lub z prawej strony”. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczna przesyłka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8, 9; IV 7, 8, 11, 14

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – witaj, Mikołaju! Praca plastyczna „Laurka dla Mikołaja”. Wysłuchanie
            opowia dania Urszuli Piotrowskiej Serduszko z życzeniem. Omówienie treści opowiadania. Przywitanie gościa i wspólne
            opowieści o jego krainie. Rozdanie podarunków. Wręczenie Mikołajowi ciasteczek. Pożegnanie gościa.   ▶  2. Zajęcia
            ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 1; IV 2, 3, 5

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa z użyciem obręczy „Skaczące obręcze”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa ruchowo-muzyczna „Dzwonki”. Dzieci energicznie przemieszczają się po sali. N. porusza się wraz z nimi. Gdy
              zadzwoni dzwonkiem, dzieci mają za zadanie podbiec do miejsca źródła dźwięku.
              x „Smakołyki dla Mikołaja” – wyklejanie szablonów plasteliną (przygotowanie projektów różnych słodkości dla Mikołaja).
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Dokończ rytm”. N. przygotowuje dla każdego dziecka elementy wycięte z papieru.
              Powoli prezentuje kształty, kolejno przyklejając je magnesami na tablicy, np. czerwony nos renifera (czerwone kółeczko),
              czapka Mikołaja (trójkąt z białym pomponem u góry), czerwony nos renifera i okulary Mikołaja (dwa kółka obok siebie).
              Każda osoba otrzymuje kartkę i wycięte kształty, które przykleja w podanym rytmie.
              x Zabawa słuchowa „Z lewej lub z prawej strony”. Dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko ma zasłonięte oczy chustką,
              drugie wybiera przedmiot, którym potrząsa lub w który uderza. Zadaniem dziecka mającego zasłonięte oczy jest wskaza nie,
              z której strony dochodzi dźwięk.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Skoczna przesyłka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne – spotkanie z gościem.
            Temat: Witaj, Mikołaju!
            Cele:
              zapoznanie z osobą Mikołaja
              p
              ielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
              warzanie okazji do wyrażania pozytywnych uczuć
               t
              s
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188