Page 185 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 185

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na teatrzyk  •  183



            4.  Przywitanie gościa i wspólne opowieści o jego krainie: Gdzie mieszka? Czym przyjechał do przedszkola? Jak wyglądają
              sanie? Dlaczego renifer ma czerwony nos?
            5.  Rozdanie podarunków wszystkim dzieciom.
            6.  Wręczenie ciasteczek Mikołajowi.
            7.  Pożegnanie gościa i zaproszenie go na wizytę za rok.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa skoczna z użyciem obręczy „Skaczące obręcze”. Dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje obręcz,
              za którą dzieci chwytają, stojąc naprzeciwko siebie. Na znak dźwiękowy N. skaczą w wyznaczonym kierunku.



            TYDZIEŃ 14    Zapraszamy na teatrzyk




            Poniedziałek    temat:  Bajkowe maski.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa rozbudzająca wyobraźnię „Jajko na łyżce”. Zabawa orientacyjno-porządko wa
            „Pajacyki”. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonanie liska z KA. Zabawa integrująca „Śmiech”. Zabawa ruchowa
            orientacyjno-porządkowa „Geometryczna wirówka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 11, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – bajkowe maski. Oglądanie strojów (przebrań). Zabawa ruchowa „Rozgrzewka”.
            Zabawy logopedyczne „Dykcja dla przedszkolaków”. „Moja ulubiona postać z bajki” – rozmowy. Praca plastyczno-techniczna
            „Maska”. Zabawa ruchowa „Rzeźby w maskach”.   ▶  2. Zajęcia plastyczno-techniczne – stworki. Wysłuchanie wiersza
            Stworki autorstwa Doroty Gellner. Omówienie treści wiersza. „Skarpetkowe stworki” – wykonanie pacynki. Zabawy
            z wykorzystaniem pacynki „Teatrzyk skarpetkowy”.
              obszary z podstawy programowej: II 4; III 5, 8; IV 1, 3, 5, 8, 11, 19, 20

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Co schował kolega?”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 14, 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa rozbudzająca wyobraźnię „Jajko na łyżce”. Dzieci stają w szeregu (obok siebie) na jednej linii. Wyobrażają sobie,
              że trzymają łyżkę, na której jest jajko. Dzieci starają się donieść jajko do wyznaczonego miejsca.
              x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pajacyki”. Zabawa polega na swobodnych podskokach do rytmu tamburynu.
              Gdy N. przestanie grać, dzieci stają nieruchomo, przybierając postać pajacyka – nogi w rozkroku, ręce rozłożone
              na wysokości klatki piersiowej.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Wykonanie k. 12 z KA. Dzieci przygotowują materiały i składają liska według instrukcji. Zabawkę wykorzystują podczas
              odgrywania dowolnych scenek dramowych.
              x Zabawa integrująca „Śmiech”. N. wybiera ochotnika, który ustawia się w środku koła i zaczyna się głośno śmiać. Osoby
              będące w kole mają za zadanie naśladować śmiech kolegi.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Geometryczna wirówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190