Page 185 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 185
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na teatrzyk • 183
4. Przywitanie gościa i wspólne opowieści o jego krainie: Gdzie mieszka? Czym przyjechał do przedszkola? Jak wyglądają
sanie? Dlaczego renifer ma czerwony nos?
5. Rozdanie podarunków wszystkim dzieciom.
6. Wręczenie ciasteczek Mikołajowi.
7. Pożegnanie gościa i zaproszenie go na wizytę za rok.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa skoczna z użyciem obręczy „Skaczące obręcze”. Dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje obręcz,
za którą dzieci chwytają, stojąc naprzeciwko siebie. Na znak dźwiękowy N. skaczą w wyznaczonym kierunku.
TYDZIEŃ 14 Zapraszamy na teatrzyk
Poniedziałek temat: Bajkowe maski.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa rozbudzająca wyobraźnię „Jajko na łyżce”. Zabawa orientacyjno-porządko wa
„Pajacyki”. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonanie liska z KA. Zabawa integrująca „Śmiech”. Zabawa ruchowa
orientacyjno-porządkowa „Geometryczna wirówka”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 11, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – bajkowe maski. Oglądanie strojów (przebrań). Zabawa ruchowa „Rozgrzewka”.
Zabawy logopedyczne „Dykcja dla przedszkolaków”. „Moja ulubiona postać z bajki” – rozmowy. Praca plastyczno-techniczna
„Maska”. Zabawa ruchowa „Rzeźby w maskach”. ▶ 2. Zajęcia plastyczno-techniczne – stworki. Wysłuchanie wiersza
Stworki autorstwa Doroty Gellner. Omówienie treści wiersza. „Skarpetkowe stworki” – wykonanie pacynki. Zabawy
z wykorzystaniem pacynki „Teatrzyk skarpetkowy”.
obszary z podstawy programowej: II 4; III 5, 8; IV 1, 3, 5, 8, 11, 19, 20
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Co schował kolega?”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 14, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa rozbudzająca wyobraźnię „Jajko na łyżce”. Dzieci stają w szeregu (obok siebie) na jednej linii. Wyobrażają sobie,
że trzymają łyżkę, na której jest jajko. Dzieci starają się donieść jajko do wyznaczonego miejsca.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pajacyki”. Zabawa polega na swobodnych podskokach do rytmu tamburynu.
Gdy N. przestanie grać, dzieci stają nieruchomo, przybierając postać pajacyka – nogi w rozkroku, ręce rozłożone
na wysokości klatki piersiowej.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie k. 12 z KA. Dzieci przygotowują materiały i składają liska według instrukcji. Zabawkę wykorzystują podczas
odgrywania dowolnych scenek dramowych.
x Zabawa integrująca „Śmiech”. N. wybiera ochotnika, który ustawia się w środku koła i zaczyna się głośno śmiać. Osoby
będące w kole mają za zadanie naśladować śmiech kolegi.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Geometryczna wirówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).