Page 187 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 187
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na teatrzyk • 185
2. Omówienie treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania N.: Jak wyglądały Stworki? Jak zachowywały się na przyjęciu?
Gdzie zniknęli gospodarze? Jak myślicie, z jakiego powodu się ukryli?
3. „Skarpetkowe stworki” – wykonanie pacynki ze skarpety. Przyklejenie lub przywiązanie do skarpety materiałów według
własnego pomysłu. N. przyszywa guziki we wskazanym przez dziecko miejscu (jako oczy, nos itp.).
4. Wspólne sprzątanie i prezentacja skarpetkowych pacynek.
5. Zabawy z wykorzystaniem pacynki „Teatrzyk skarpetkowy”. Dzieci dobierają się w pary i odgrywają scenki, posługując
się stworzonymi przez siebie pacynkami.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa tropiąca „Co schował kolega?”. Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba ukrywa przedmiot w ogrodzie, druga
ma za zadanie go odszukać.
Wtorek temat: Śmiech to zdrowie!
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa parateatralna „Co jest na obrazku?”. Zabawa integrująca „Zaczarowany
koc”. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy”. Zabawa integrująca „Mam do ciebie zaufanie”.
Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki w parach”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – przygoda na łące. Zabawa ruchowa „Koniki”.
Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek Koń by się uśmiał. Omówienie treści opowiadania. Praca plastyczno-tech-
niczna „Kukiełki zwierzątka”. Zabawa dramowa z użyciem kukiełek „Przygoda na łące”. ▶ 2. Zajęcia ruchowe.
Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa orientacyjno-porządkowa „Tygrysy na spacerze”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa parateatralna „Co jest na obrazku?”. N. przynosi koszyk, w którym ma ilustracje przedstawiające różne czynności,
np.: czesanie włosów, mycie zębów, zakładanie czapki. Każde dziecko losuje jeden obrazek i pokazuje czynność. Pozostałe
dzieci odgadują i naśladują ruchy.
x Zabawa integrująca „Zaczarowany koc”. Dzieci stoją w kręgu i zamykają oczy. N. przykrywa jedną osobę kocem. Po otwarciu
oczu dzieci szybko podają jej imię.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy”. Dzieci przemieszają się swobodnie po sali. Gdy N. wyda komendę: Jeden!, Dwa!
lub Trzy!, uczestnicy zabawy zatrzymują się i wykonują odpowiednią liczbę skoków.
x Zabawa integrująca „Mam do ciebie zaufanie”. Dzieci dobierają się w pary, jedna z osób zamyka oczy, druga ją prowadzi.
x Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki w parach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego.
Temat: Przygoda na łące.