Page 187 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 187

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na teatrzyk  •  185



            2.  Omówienie treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania N.: Jak wyglądały Stworki? Jak zachowywały się na przyjęciu?
              Gdzie zniknęli gospodarze? Jak myślicie, z jakiego powodu się ukryli?
            3.  „Skarpetkowe stworki” – wykonanie pacynki ze skarpety. Przyklejenie lub przywiązanie do skarpety materiałów według
              własnego pomysłu. N. przyszywa guziki we wskazanym przez dziecko miejscu (jako oczy, nos itp.).
            4.  Wspólne sprzątanie i prezentacja skarpetkowych pacynek.
            5.  Zabawy z wykorzystaniem pacynki „Teatrzyk skarpetkowy”. Dzieci dobierają się w pary i odgrywają scenki, posługując
              się stworzonymi przez siebie pacynkami.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa tropiąca „Co schował kolega?”. Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba ukrywa przedmiot w ogrodzie, druga
              ma za zadanie go odszukać.



            Wtorek    temat:  Śmiech to zdrowie!



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa parateatralna „Co jest na obrazku?”. Zabawa integrująca „Zaczarowany
            koc”. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy”. Zabawa integrująca „Mam do ciebie zaufanie”.
            Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki w parach”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – przygoda na łące. Zabawa ruchowa „Koniki”.
            Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek Koń by się uśmiał. Omówienie treści opowiadania. Praca plastyczno-tech-
            niczna „Kukiełki zwierzątka”. Zabawa dramowa z użyciem kukiełek „Przygoda na łące”.   ▶  2. Zajęcia ruchowe.
            Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa orientacyjno-porządkowa „Tygrysy na spacerze”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa parateatralna „Co jest na obrazku?”. N. przynosi koszyk, w którym ma ilustracje przedstawiające różne czynności,
              np.: czesanie włosów, mycie zębów, zakładanie czapki. Każde dziecko losuje jeden obrazek i pokazuje czynność. Pozostałe
              dzieci odgadują i naśladują ruchy.
              x Zabawa integrująca „Zaczarowany koc”. Dzieci stoją w kręgu i zamykają oczy. N. przykrywa jedną osobę kocem. Po otwarciu
              oczu dzieci szybko podają jej imię.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy”. Dzieci przemieszają się swobodnie po sali. Gdy N. wyda komendę: Jeden!, Dwa!
              lub Trzy!, uczestnicy zabawy zatrzymują się i wykonują odpowiednią liczbę skoków.
              x Zabawa integrująca „Mam do ciebie zaufanie”. Dzieci dobierają się w pary, jedna z osób zamyka oczy, druga ją prowadzi.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki w parach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego.
            Temat: Przygoda na łące.
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192