Page 191 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 191

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na teatrzyk  •  189



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa skoczna ,,Zaspy”. Dzieci spacerują w wyznaczonym miejscu. Gdy N. wypowie komendę: Uwaga: zaspa!,
              wykonują skok w przód. Gdy klaśnie w dłonie, kontynuują spacer.
              x Zabawa z elementem celowania ,,Zimowa tarcza”. N. umieszcza tarczę na ogrodzeniu w odległości 3 m od wyznaczonej
              linii, z której będą rzucać uczestnicy zabaw. Każde dziecko ma za zadanie uformować kulkę ze śniegu i oddać po jednym
              rzucie.



            Czwartek    temat:  Kukiełki i pacynki.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa ze śpiewem „Kółko graniaste”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 –
            wskazywanie niepasującego elementu i wyjaśnianie swojego wyboru. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa utrwalająca
            schemat własnego ciała „Klaun”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – wykonanie wizerunków pacynek. Zabawa ruchowa
            na czworakach „Spacer żółwi”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1; IV 2, 5, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczno-przyrodnicze – tworzymy cienie. Zabawa „Powitanka”. Wysłuchanie wier-
            szyka i obejrze nie prezentacji powstawania cienia. Zabawa badawcza „Taniec dłoni”. Praca plastyczna „Cień” – rysowanie
            węglem drzewnym. Zabawa ruchowa „Nasz cień”.   ▶  2. Zajęcia teatralne – nasze przedstawienie cieni. Zabawa z chustą
            animacyjną „Gwiazdeczka z  przedszkolaków”. Zabawa badawcza „Co przepuszcza światło?”. Wykonanie lalek
            cieniowych. „Teatrzyk cieni” – próby odgrywania scenek. Zabawa z chustą animacyjną „Kolory”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8, 9; IV 1, 8, 11, 12, 13, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Rzuć do celu!”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa ruchowa ze śpiewem „Kółko graniaste”. Dzieci poruszają się po kole, trzymając się za ręce i śpiewając
              piosenkę.

              Kółko graniaste
              czworokanciaste,
              kółko nam się połamało,
              cztery grosze kosztowało,
              a my wszyscy BĘC!

              Na słowo Bęc! dzieci upadają na podłogę. Zabawę powtarzamy.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 19). Dzieci wskazują jedną z lalek teatralnych, która nie pasuje do pozostałych,
              i skreślają ją. Następnie wyjaśniają, dlaczego dokonały takiego wyboru.
              Uwaga: Każda odpowiedź dziecka jest dobra, jeżeli wyjaśnienie, dlaczego właśnie ta lalka nie pasuje, będzie logiczne.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa utrwalająca schemat własnego ciała „Klaun”. Dzieci ustawiają się w kole i reagują na komendy wydawane
              przez N.: Teraz przenosimy się do cyrku, w którym jesteśmy klaunami z bardzo dużymi brzuchami. Chodzimy w śmieszny
              sposób, na początku na bardzo sztywnych nogach, a następnie na miękkich. Poruszamy rękami uniesionymi do góry, teraz
              na bok itp.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 20) – wykonanie wizerunków pacynek z wykorzystaniem różnych materiałów
              plastycznych; wymyślanie dialogów między bohaterem dobrym a bohaterem złym.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Spacer żółwi” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196