Page 191 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 191
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na teatrzyk • 189
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa skoczna ,,Zaspy”. Dzieci spacerują w wyznaczonym miejscu. Gdy N. wypowie komendę: Uwaga: zaspa!,
wykonują skok w przód. Gdy klaśnie w dłonie, kontynuują spacer.
x Zabawa z elementem celowania ,,Zimowa tarcza”. N. umieszcza tarczę na ogrodzeniu w odległości 3 m od wyznaczonej
linii, z której będą rzucać uczestnicy zabaw. Każde dziecko ma za zadanie uformować kulkę ze śniegu i oddać po jednym
rzucie.
Czwartek temat: Kukiełki i pacynki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa ze śpiewem „Kółko graniaste”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 –
wskazywanie niepasującego elementu i wyjaśnianie swojego wyboru. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa utrwalająca
schemat własnego ciała „Klaun”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – wykonanie wizerunków pacynek. Zabawa ruchowa
na czworakach „Spacer żółwi”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 1; IV 2, 5, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczno-przyrodnicze – tworzymy cienie. Zabawa „Powitanka”. Wysłuchanie wier-
szyka i obejrze nie prezentacji powstawania cienia. Zabawa badawcza „Taniec dłoni”. Praca plastyczna „Cień” – rysowanie
węglem drzewnym. Zabawa ruchowa „Nasz cień”. ▶ 2. Zajęcia teatralne – nasze przedstawienie cieni. Zabawa z chustą
animacyjną „Gwiazdeczka z przedszkolaków”. Zabawa badawcza „Co przepuszcza światło?”. Wykonanie lalek
cieniowych. „Teatrzyk cieni” – próby odgrywania scenek. Zabawa z chustą animacyjną „Kolory”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8, 9; IV 1, 8, 11, 12, 13, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Rzuć do celu!”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa ruchowa ze śpiewem „Kółko graniaste”. Dzieci poruszają się po kole, trzymając się za ręce i śpiewając
piosenkę.
Kółko graniaste
czworokanciaste,
kółko nam się połamało,
cztery grosze kosztowało,
a my wszyscy BĘC!
Na słowo Bęc! dzieci upadają na podłogę. Zabawę powtarzamy.
x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 19). Dzieci wskazują jedną z lalek teatralnych, która nie pasuje do pozostałych,
i skreślają ją. Następnie wyjaśniają, dlaczego dokonały takiego wyboru.
Uwaga: Każda odpowiedź dziecka jest dobra, jeżeli wyjaśnienie, dlaczego właśnie ta lalka nie pasuje, będzie logiczne.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa utrwalająca schemat własnego ciała „Klaun”. Dzieci ustawiają się w kole i reagują na komendy wydawane
przez N.: Teraz przenosimy się do cyrku, w którym jesteśmy klaunami z bardzo dużymi brzuchami. Chodzimy w śmieszny
sposób, na początku na bardzo sztywnych nogach, a następnie na miękkich. Poruszamy rękami uniesionymi do góry, teraz
na bok itp.
x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 20) – wykonanie wizerunków pacynek z wykorzystaniem różnych materiałów
plastycznych; wymyślanie dialogów między bohaterem dobrym a bohaterem złym.
x Zabawa ruchowa na czworakach „Spacer żółwi” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).