Page 193 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 193
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na teatrzyk • 191
3. N. rozkłada na stoliku wycięte z papieru sylwety ludzi i zwierząt. Dzieci dorysowują na nich brakujące elementy i kolorują
kredkami według własnego pomysłu. Następnie mocują sylwety na patyczkach.
4. „Teatrzyk cieni” – dzieci sprawdzają, jakie cienie dają sylwety; próbują odgrywać dowolne scenki tematyczne.
5. Zabawa z chustą animacyjną „Kolory”. N. włącza dowolne nagranie muzyczne. Dzieci swobodnie przemieszczają się
wokół chusty rozłożonej na podłodze. Na przerwę w muzyce N. podaje nazwę koloru, a dzieci wskakują na pole w tym
kolorze.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Rzuć do celu!”. Dzieci celują piłeczką do obręczy.
Piątek temat: Historia kaczki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Stonoga”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – usprawnianie
narządów artykulacyjnych (gra logopedyczna). Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa”.
Zabawa „Owocowe zagadki”. Zabawa ruchowa „Gorący ziemniak”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5, 7; IV 1, 2, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – historia kaczki. Wysłuchanie opowiadania
Kwa, kwa, kwa! Agnieszki Frączek. Omówienie treści utworu. Zabawy dykcyjne „Rozgrzewamy buzie”. Naśladowanie
odgłosów. Praca plastyczno-techniczna „Zwierzątka”. Zabawy w teatr „Historia kaczki”. ▶ 2. Zajęcia ruchowe.
Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8; IV 2, 3, 7, 8, 11
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja pogody. Rysowanie patykiem.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 2, 8, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integrująca „Stonoga”. Dzieci ustawiają się w rzędzie, jedno za drugim, i przemieszczają się w różnych kierun-
kach, mówiąc rymowankę:
Idzie stonoga,
długa stonoga,
której uciekła
jedna noga.
Następnie dzieci zatrzymują się, osoba będąca na końcu rzędu biegnie na początek i zabawa zaczyna się od nowa.
x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 21) – usprawnianie narządów artykulacyjnych, doskonalenie sprawności
grafomotorycznych. Dzieci skaczą palcem po polach chodniczka. Naśladują zaprezentowane na nim odgłosy. Następnie
rysują po śladzie brzegi chodniczka i ponownie wykonują ćwiczenia artykulacyjne.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa”. Dzieci siedzą w kole i powtarzają ruchy prezentowane przez N., który mówi:
Dzisiaj zrobimy sałatkę owocową. Potrzebujemy ostrego noża, którym pokroimy banana, następnie ananasa i kiwi. Teraz,
gdy wszystko jest pokrojone, czas posypać sałatkę cynamonem i nałożyć do miseczek. Brawo! Deser gotowy!
x Zabawa „Owocowe zagadki” – dzieci rysują owoce na dużych kartkach papieru. Następnie przecinają je na kilka części
i mieszają. Zapraszają wybranego kolegę do ułożenia i odgadnięcia nazwy owocu.
x Zabawa ruchowa „Gorący ziemniak”. Dzieci stoją w kręgu i kolejno podają sobie piłkę, wyobrażając, że jest ona
ziemniakiem: gorącym, lodowatym, łaskoczącym, kłującym itp.