Page 193 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 193

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na teatrzyk  •  191



            3.  N. rozkłada na stoliku wycięte z papieru sylwety ludzi i zwierząt. Dzieci dorysowują na nich brakujące elementy i kolorują
              kredkami według własnego pomysłu. Następnie mocują sylwety na patyczkach.
            4.  „Teatrzyk cieni” – dzieci sprawdzają, jakie cienie dają sylwety; próbują odgrywać dowolne scenki tematyczne.
            5.  Zabawa z chustą animacyjną „Kolory”. N. włącza dowolne nagranie muzyczne. Dzieci swobodnie przemieszczają się
              wokół chusty rozłożonej na podłodze. Na przerwę w muzyce N. podaje nazwę koloru, a dzieci wskakują na pole w tym
              kolorze.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Rzuć do celu!”. Dzieci celują piłeczką do obręczy.



            Piątek    temat:  Historia kaczki.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Stonoga”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – usprawnianie
            narządów artykulacyjnych (gra logopedyczna). Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa”.
            Zabawa „Owocowe zagadki”. Zabawa ruchowa „Gorący ziemniak”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5, 7; IV 1, 2, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – historia kaczki. Wysłuchanie opowiadania
            Kwa, kwa, kwa! Agnieszki Frączek. Omówienie treści utworu. Zabawy dykcyjne „Rozgrzewamy buzie”. Naśladowanie
            odgłosów. Praca plastyczno-techniczna „Zwierzątka”. Zabawy w teatr „Historia kaczki”.   ▶  2. Zajęcia ruchowe.
            Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8; IV 2, 3, 7, 8, 11

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja pogody. Rysowanie patykiem.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 2, 8, 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Stonoga”. Dzieci ustawiają się w rzędzie, jedno za drugim, i przemieszczają się w różnych kierun-
              kach, mówiąc rymowankę:

              Idzie stonoga,
              długa stonoga,
              której uciekła
              jedna noga.
              Następnie dzieci zatrzymują się, osoba będąca na końcu rzędu biegnie na początek i zabawa zaczyna się od nowa.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 21) – usprawnianie narządów artykulacyjnych, doskonalenie sprawności
              grafomotorycznych. Dzieci skaczą palcem po polach chodniczka. Naśladują zaprezentowane na nim odgłosy. Następnie
              rysują po śladzie brzegi chodniczka i ponownie wykonują ćwiczenia artykulacyjne.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa naśladowcza „Sałatka owocowa”. Dzieci siedzą w kole i powtarzają ruchy prezentowane przez N., który mówi:
              Dzisiaj zrobimy sałatkę owocową. Potrzebujemy ostrego noża, którym pokroimy banana, następnie ananasa i kiwi. Teraz,
              gdy wszystko jest pokrojone, czas posypać sałatkę cynamonem i nałożyć do miseczek. Brawo! Deser gotowy!
              x Zabawa „Owocowe zagadki” – dzieci rysują owoce na dużych kartkach papieru. Następnie przecinają je na kilka części
              i mieszają. Zapraszają wybranego kolegę do ułożenia i odgadnięcia nazwy owocu.
              x Zabawa ruchowa „Gorący ziemniak”. Dzieci stoją w kręgu i kolejno podają sobie piłkę, wyobrażając, że jest ona
              ziemniakiem: gorącym, lodowatym, łaskoczącym, kłującym itp.
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198