Page 195 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 195

TYDZIEŃ 15  •  Ślady na śniegu  •  193



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Obserwacja pogody – swobodne wypowiedzi dzieci.
              x Rysowanie patykiem po piasku, ziemi lub śniegu.




            TYDZIEŃ 15    Ślady na śniegu




            Poniedziałek    temat:  Tropem zwierząt.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa skoczna „Kamienie i lawa”. Zabawa matematyczna „Ile oczek ma kostka?”.
            Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – ćwiczenie grafomotoryczne, poznanie zwierząt zapadających
            w sen zimowych. Zabawa konstrukcyjna „Mój dom”. Zabawa ruchowa „Taniec przedszkolaka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 8, 15, 18

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – leśne zwierzęta zimą. Przedstawienie na obrazkach zwierząt zamieszku-
            jących las. Zabawa naśladowcza „Jakie to zwierzę?”. Obejrzenie zdjęć przedstawiających ślady zwierząt na śniegu. „Moje
            ślady” – obrysowywanie na dużych kartonach własnych dłoni i stóp. Zabawa ruchowa „Lis i kury”. Praca plastyczna „Ślady
            na śniegu” – wykonanie pieczątek z ziemniaków, stemplowanie.   ▶  2. Zajęcia przyrodniczo-plastyczne – które zwierzęta
            zasypiają na zimę? Rozwiązywanie zagadek. Zwrócenie uwagi na warunki i czas snu zimowego. Praca plastyczna „Borsuk”.
              obszary z podstawy programowej: I 7; IV 5, 7, 8, 11, 12, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Śniegowa zagroda” – budowanie zagrody ze śniegu. Zabawa „Bitwa na śnieżki”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 2, 5; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa skoczna „Kamienie i lawa”. N. rozkłada w sali białe kartki papieru (blisko siebie), które mają posłużyć jako kamyki,
              i serpentyny z czerwonej bibuły – jest to lawa. Wyjaśnia dzieciom, że znajdują się na wyspie wypełnionej lawą. Ich zada-
              niem jest przeskakiwać z kamyka na kamyk tak, aby nie wpaść do gorącej cieczy.
              x Zabawa matematyczna „Ile oczek ma kostka?”. Dzieci przeliczają oczka znajdujące się na kostce. Każda osoba siedząca
              w kole ma możliwość jednego rzutu. W zależności od liczby oczek, które wypadły, dziecko biorące udział w zabawie
              wskazuje w sali daną liczbę przedmiotów, np.: 5 – dziecko wstaje, chodzi po sali i wskazuje wybrane przez siebie przed-
              mioty (miś, lalka, krzesło, klocek, stół), głośno licząc.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 22–23). Dzieci nazywają zwierzęta: jeż, suseł, nietoperz, borsuk, niedźwiedź.
              Kredkami rysują po śladzie drogi do ich domów. Nalepiają śpiące zwierzęta.
              x Zabawa konstrukcyjna „Mój dom”. Dzieci wykonują z klocków budowlę przedstawiającą ich domy lub domy marzeń.
              Opisują powstałe konstrukcje.
              x Zabawa ruchowa „Taniec przedszkolaka”. N. włącza wybrany przez siebie utwór muzyczny. Dzieci poruszają różnymi
              częściami ciała, o których mówi N., np.: Teraz ruszają się ręce. Dodajemy jedną nogę. Głowa zaczyna się kręcić.


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia przyrodnicze.
            Temat: Leśne zwierzęta zimą.
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200