Page 199 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 199

TYDZIEŃ 15  •  Ślady na śniegu  •  197


            Środa    temat:  Lepimy bałwana.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z elementami toczenia „Śniegowa kula”. Zabawa badawcza „Jak twarda
            jest plastelina?”. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa matematyczna „Co drugi”. Zabawa konstrukcyjna „Tory kolejowe”.
            Zabawa ruchowa z mocowaniem „W sali na sankach”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 11, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – Trampolinek i Bałwolinek. Wysłuchanie
            opowiadania Urszuli Piotrowskiej Jak Trampolinek lepił Bałwolinka. Omówienie treści utworu. Zabawa ruchowa „Lepienie
            bałwana”. Praca plastyczna „Bałwolinek”.   ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – kreseczki i kółka. Zabawa dykcyjna „Zimowy
            spacer”. Zabawa słuchowo-ruchowa „Dróżką i polem”. Wysłuchanie i nauka piosenki Ślady na śniegu. Omówienie treści
            utworu. „Muzyczne ślady” – zaznajomienie z zapisem nutowym, odczytywanie i odgrywanie rytmów.
              obszary z podstawy programowej: I 8, 9; II 4; III 8; IV 2, 3, 7, 8, 9

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy: „Śniegowe korytarze”, „Nasz bałwan”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa z elementami toczenia „Śniegowa kula”. Dzieci ustawiają się w dwóch rzędach. Drużyny otrzymują po jednej
              piłce. Zadaniem każdego dziecka jest przetoczenie piłki-kuli do mety tak, aby nie wypadła z wyznaczonego toru.
              x Zabawa badawcza „Jak twarda jest plastelina?” – ugniatanie i rozgrzewanie plasteliny; sprawdzanie szybkości twardnie nia;
              określenie, czego potrzeba, aby stała się miękka.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa matematyczna „Co drugi”. N. układa w rzędzie 10 klocków. Wybiera ochotnika. Chętne dziecko przelicza
              i wykonuje zadanie podane przez N.: Wyjmij z rzędu co trzeci klocek. Wyjmij co drugi klocek itp.
              x Zabawa konstrukcyjna „Tory kolejowe” – wznoszenie konstrukcji z klocków, układanie torów i tuneli.
              x Zabawa ruchowa z mocowaniem „W sali na sankach”. Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba siada na kocu-sankach.
              Druga łapie końcówkę koca i przewozi partnera do wyznaczonego punktu. Potem następuje zamiana miejscami.



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego.
            Temat: Trampolinek i Bałwolinek.
            Cele:
              t
              worzenie atmosfery sprzyjającej wspólnej zabawie
              r
              ozwijanie zdolności manualnych
              p
              obudzanie kreatywności
              kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
                 Pomoce: Trampolinek, niebieskie kartki papieru, wata, biała pasta do zębów, włóczka, papier kolorowy, klej,
                 nożyczki, pastele.
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204