Page 216 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 216
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ
tydzień 17: DAWNO, DAWNO TEMU…
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa słuchowa „Baranek i wilk” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa utrwalająca schemat ciała „Głowa, f zna schemat własnego ciała (III 1)
I 5, 7, 9; III 1; oko, brzuch” f zna wielką literę drukowaną B (IV 4)
IV 2, 4, 8 y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f interesuje się czytaniem (IV 4)
y zabawa utrwalająca „Poszukiwacze litery B” f rysuje szlaczki po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2, f dokonuje analizy słuchowej wyrazów (IV 2)
s. 36) – doskonalenie sprawności grafomo- f reguluje oddech (IV 2)
torycznej i słuchu fonematycznego f koloruje (I 7; IV 8)
y zabawa ruchowa „Bazyliszek” f wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
Zajęcia główne y ćwiczenie oddechowe „Bańki mydlane” f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
wypowiada się na określony temat (IV 2, 5)
I 5, 8, 7, 9; II 1, 2, 4; y „Jak wygląda litera B?” – chodzie po wstąż- f wypowiada się w różnych technikach plastycz-
III 8, 9; IV 1, 2, 5, 8, 11 ce ułożonej na kształt litery f nych (II 4; IV 8)
B JAK BAL y zabawa słowna „Co jest na b?” f wyraża emocje podczas składania życzeń (II 1, 2;
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 34) –
y
III 9)
kolorowanie lub wyklejanie, np. kawałkami
bibuły, szablonu litery f zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (III 9)
zna cechy pór roku (IV 18)
Poniedziałek y omówienie treści utworu f odtwarza prezentowane ruchy (IV 1)
f
wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Bal
y
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 35) –
y
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie
słuchu fonematycznego
y „Kreacje na bal” – praca plastyczna
y „Nowy Rok” – swobodne wypowiedzi na temat
zwyczajów związanych z powitaniem Nowego
Roku
y zabawa słowna „Życzę ci…” – składanie życzeń
noworocznych
y zabawa ruchowa „Pory roku”
y praca plastyczna „Moje życzenie”
y zabawa grupowa „Tańcz tak, jak ja”
Zajęcia w ogrodzie y rzucanie śnieżkami
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa tropiąca „Czerwona piłka”
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Jestem szczęśliwy, gdy...” f wypowiada się na temat swoich emocji (II 1, 2;
i popołudniowa y zabawa „Buźki” IV 2)
I 5; II 1, 2; III 8; y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 3 i ćw. 4, f rozumie określenia wyrażające stosunki prze-
IV 2, 3, 4, 5, 11, 12, 14 s. 37) – utrwalenie znajomości stosunków f rysuje zgodnie z poleceniem (I 7, 9; IV 11)
strzenne (IV 2, 14)
ZŁOTA RYBKA y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f różnicuje wielkości (IV 12)
przestrzennych, porządkowanie elementów
pod względem wielkości
interesuje się czytaniem (IV 4)
f
słucha uważnie bajki (III 8; IV 3)
y
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 38–39)
y zabawa rozwijająca szybkość „Rybki” f wypowiada się na temat wysłuchanego utworu
f
– nalepianie elementów zgodnie z treścią
(IV 2, 3, 5)
Wtorek y zabawa ruchowa „Złota rybka” f dopasowuje usłyszany tekst do obrazka (IV 5)
wysłuchanych fragmentów bajki
wykonuje rekwizyty i używa ich podczas
f
Zajęcia główne y wysłuchanie bajki O rybaku i złotej rybce odgrywania scenek (I 6; IV 1)
I 5, 6, 8; IV 1, 2, 3, 5 y omówienie treści historii f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
y zabawa z chustą animacyjną „Morskie fale”