Page 216 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 216

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          STYCZEŃ









          tydzień 17: DAWNO, DAWNO TEMU…


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa słuchowa „Baranek i wilk”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa utrwalająca schemat ciała „Głowa,   f   zna schemat własnego ciała (III 1)
                  I 5, 7, 9; III 1;    oko, brzuch”                   f   zna wielką literę drukowaną B (IV 4)
                  IV 2, 4, 8        y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   interesuje się czytaniem (IV 4)
                                    y  zabawa utrwalająca „Poszukiwacze litery B”  f   rysuje szlaczki po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                    y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   dokonuje analizy słuchowej wyrazów (IV 2)
                                      s. 36) – doskonalenie sprawności grafomo-  f   reguluje oddech (IV 2)
                                      torycznej i słuchu fonematycznego  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                    y  zabawa ruchowa „Bazyliszek”    f   wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
                  Zajęcia główne    y  ćwiczenie oddechowe „Bańki mydlane”  f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          wypowiada się na określony temat (IV 2, 5)
                  I 5, 8, 7, 9; II 1, 2, 4;   y  „Jak wygląda litera B?” – chodzie po wstąż-  f   wypowiada się w różnych technikach plastycz-
                  III 8, 9; IV 1, 2, 5, 8, 11  ce ułożonej na kształt litery  f  nych (II 4; IV 8)
               B JAK BAL            y  zabawa słowna „Co jest na b?”  f   wyraża emocje podczas składania życzeń (II 1, 2;
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 34) –
                                    y
                                                                        III 9)
                                      kolorowanie lub wyklejanie, np. kawałkami
                                      bibuły, szablonu litery         f   zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (III 9)
                                                                          zna cechy pór roku (IV 18)
               Poniedziałek         y  omówienie treści utworu        f   odtwarza prezentowane ruchy (IV 1)
                                                                      f
                                      wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Bal
                                    y
                                                                          jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 35) –
                                    y
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie
                                      słuchu fonematycznego
                                    y  „Kreacje na bal” – praca plastyczna
                                    y  „Nowy Rok” – swobodne wypowiedzi na temat
                                      zwyczajów związanych z powitaniem Nowego
                                      Roku
                                    y  zabawa słowna „Życzę ci…” – składanie życzeń
                                      noworocznych
                                    y  zabawa ruchowa „Pory roku”
                                    y  praca plastyczna „Moje życzenie”
                                    y  zabawa grupowa „Tańcz tak, jak ja”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  rzucanie śnieżkami
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa tropiąca „Czerwona piłka”
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Jestem szczęśliwy, gdy...”  f   wypowiada się na temat swoich emocji (II 1, 2;
                  i popołudniowa    y  zabawa „Buźki”                   IV 2)
                  I 5; II 1, 2; III 8;    y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 3 i ćw. 4,   f   rozumie określenia wyrażające stosunki prze-
                  IV 2, 3, 4, 5, 11, 12, 14  s. 37) – utrwalenie znajomości stosunków   f   rysuje zgodnie z poleceniem (I 7, 9; IV 11)
                                                                        strzenne (IV 2, 14)
               ZŁOTA RYBKA          y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   różnicuje wielkości (IV 12)
                                      przestrzennych, porządkowanie elementów
                                      pod względem wielkości
                                                                          interesuje się czytaniem (IV 4)
                                                                      f
                                                                          słucha uważnie bajki (III 8; IV 3)
                                    y
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 38–39)
                                    y  zabawa rozwijająca szybkość „Rybki”  f   wypowiada się na temat wysłuchanego utworu
                                                                      f
                                      – nalepianie elementów zgodnie z treścią
                                                                        (IV 2, 3, 5)
               Wtorek               y  zabawa ruchowa „Złota rybka”   f   dopasowuje usłyszany tekst do obrazka (IV 5)
                                      wysłuchanych fragmentów bajki
                                                                          wykonuje rekwizyty i  używa ich podczas
                                                                      f
                  Zajęcia główne    y  wysłuchanie bajki O rybaku i złotej rybce  odgrywania scenek (I 6; IV 1)
                  I 5, 6, 8; IV 1, 2, 3, 5  y  omówienie treści historii  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                    y  zabawa z chustą animacyjną „Morskie fale”
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221