Page 217 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 217
TYDZIEŃ 17 • Dawno, dawno temu… • 215
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
dnia y praca plastyczna „Rybak i złota rybka” f rysuje patykiem na śniegu (IV 8, 18)
Wtorek ZŁOTA RYBKA Zajęcia w ogrodzie y y y zabawa dramowa „Przedstawienie” f czerpie radość z zabaw w ogrodzie (II 4; IV 18)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III
f
ysowanie patykiem na śniegu
r
I 2, 5; II 4; III 5; IV 8, 18
zabawa ruchowa równoważna „Lina”
Aktywność poranna y y zabawy na sankach f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y słuchanie baśni f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
I 5, 7, 8, 9; III 2, 8; y zabawa „Kto jest Roszpunką?” f słucha baśni (III 8; IV 3)
IV 3, 4, 8, 11, 12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f interesuje się czytaniem (IV 4)
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Podróż f chętnie uczestniczy w zajęciach grupowych (III 2)
samolotem” f zauważa zmiany w układzie przedmiotów (IV 12)
y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3, f rysuje elementy, różnicując je pod względem
s. 41) – kształtowanie logicznego myślenia, wielkości (I 7; IV 11, 12)
doskonalenie sprawności grafomotorycznej f rysuje szlaczki po śladzie (I 7, 9; IV 8)
i umiejętności liczenia f przelicza obiekty i dodaje (IV 15)
y zabawa ruchowa „Ślizgi z odpychaniem” f zna kształt cyfry 4 (IV 15)
Zajęcia główne y y zabawa ruchowa „Cztery rączki” f koloruje (I 7; IV 8)
wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
f
ysowanie zgodnie z opowieścią
r
I 5, 7, 9; IV 7, 8, 11,
CZTERY RĄCZKI 15, 20 y y y „Wstążkowa czwórka” – chodzenie f ma poczucie rytmu (IV 7)
rysuje palcem kształt (I 7, 9)
f
po wstążce ułożonej w kształcie cyfry 4
śpiewa piosenki (IV 7)
f
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 40) –
wie, czym zajmowali się rycerze (IV 20)
f
kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry,
rysowanie palcem cyfry, wskazywanie elemen-
lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
f
tów, które występują po cztery f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Środa y układanie z kasztanów kształtu cyfry 4
wykonanie pajęczynek (KA, k. 33–35) –
y
tworze nie pajęczynek z odpowiednią liczbą
owadów
y zabawa wstępna „Rycerze” – poruszanie się
zgodnie z rytmem
y wprowadzenie – opowiadanie o turniejach
rycerskich
y nauka słów i melodii zabawy Idą rycerze (CD)
y zabawa muzyczno-ruchowa „Turniej arty-
styczny” – śpiewanie piosenek, taniec, recy-
tacja wierszy
Zajęcia w ogrodzie y oczenie kul śniegowych
t
I 2, 5, 6; III 5; IV 18 y zabawa bieżna „Ogródkowy samolot”
Aktywność poranna y zabawa oddechowa „Dmuchamy baloniki” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa rozwijająca orientację przestrzenną f reguluje oddech (IV 2)
I 5; IV 1, 2, 7, 11, 14, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
„Księżniczki i rycerze”
porusza się do muzyki (IV 7)
f
TURNIEJ RYCERSKI y y y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 42) – f rysuje według własnej inwencji (IV 1, 11)
przelicza obiekty i dodaje (IV 15)
utrwalenie zabawy muzycznej Idą rycerze (CD)
f
wie, jak wyglądały stroje z czasów rycerzy
rozwijanie logicznego myślenia i umiejętno-
f
i księżniczek (IV 3, 19)
ści liczenia, doskonalenie sprawności ręki
wykonuje prace plastyczno-techniczne i używa
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
f
„Do zamku”
ich podczas zabaw w grupie (IV 1, 8, 11)
Czwartek Zajęcia główne y y zabawa z chustą animacyjną „Królewskie f bierze udział zabawach ruchowych (I 5, 8)
uczestniczy w rywalizacji (II 8)
f
rytmy”
I 5, 8; II 3, 8; III 2, 5;
odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
f
rozmowy na temat ubiorów dworskich,
IV 1, 3, 7, 8, 11, 19
kami (II 2; III 2, 5)
oglądanie albumów
y praca plastyczna „Rękawiczki i rękawice” – f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
w ogrodzie (I 5; III 5; V 18)
projektowanie rękawiczek dla księżniczki
i rękawic rycerskich