Page 217 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 217

TYDZIEŃ 17  •  Dawno, dawno temu…  •  215



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                               do podstawy programowej
              dnia                    y  praca plastyczna „Rybak i złota rybka”  f   rysuje patykiem na śniegu (IV 8, 18)

               Wtorek   ZŁOTA RYBKA  Zajęcia w ogrodzie  y y y  zabawa dramowa „Przedstawienie”  f   czerpie radość z zabaw w ogrodzie (II 4; IV 18)
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III
                                                                        f
                                        ysowanie patykiem na śniegu
                                        r
                    I 2, 5; II 4; III 5; IV 8, 18
                                        zabawa ruchowa równoważna „Lina”
                    Aktywność poranna   y y  zabawy na sankach          f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  słuchanie baśni                f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                    I 5, 7, 8, 9; III 2, 8;    y  zabawa „Kto jest Roszpunką?”  f   słucha baśni (III 8; IV 3)
                    IV 3, 4, 8, 11, 12, 15  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   interesuje się czytaniem (IV 4)
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Podróż   f   chętnie uczestniczy w zajęciach grupowych (III 2)
                                        samolotem”                      f   zauważa zmiany w układzie przedmiotów (IV 12)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3,   f   rysuje elementy, różnicując je pod względem
                                        s. 41) – kształtowanie logicznego myślenia,   wielkości (I 7; IV 11, 12)
                                        doskonalenie sprawności grafomotorycznej   f   rysuje szlaczki po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                        i umiejętności liczenia         f   przelicza obiekty i dodaje (IV 15)
                                      y  zabawa ruchowa „Ślizgi z odpychaniem”  f   zna kształt cyfry 4 (IV 15)
                    Zajęcia główne    y y  zabawa ruchowa „Cztery rączki”  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                                                           wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
                                                                        f
                                        ysowanie zgodnie z opowieścią
                                        r
                    I 5, 7, 9; IV 7, 8, 11,
                CZTERY RĄCZKI  15, 20  y y y  „Wstążkowa czwórka” – chodzenie   f   ma poczucie rytmu (IV 7)
                                                                           rysuje palcem kształt (I 7, 9)
                                                                        f
                                        po wstążce ułożonej w kształcie cyfry 4
                                                                           śpiewa piosenki (IV 7)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 40) –
                                                                           wie, czym zajmowali się rycerze (IV 20)
                                                                        f
                                        kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry,
                                        rysowanie palcem cyfry, wskazywanie elemen-
                                                                           lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
                                                                        f
                                        tów, które występują po cztery  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                Środa                 y  układanie z kasztanów kształtu cyfry 4
                                        wykonanie pajęczynek (KA, k. 33–35) –
                                      y
                                        tworze nie pajęczynek z odpowiednią liczbą
                                        owadów
                                      y  zabawa wstępna „Rycerze” – poruszanie się
                                        zgodnie z rytmem
                                      y  wprowadzenie – opowiadanie o turniejach
                                        rycerskich
                                      y  nauka słów i melodii zabawy Idą rycerze (CD)
                                      y  zabawa muzyczno-ruchowa „Turniej arty-
                                        styczny” – śpiewanie piosenek, taniec, recy-
                                        tacja wierszy
                    Zajęcia w ogrodzie  y  oczenie kul śniegowych
                                        t
                    I 2, 5, 6; III 5; IV 18  y  zabawa bieżna „Ogródkowy samolot”
                    Aktywność poranna   y  zabawa oddechowa „Dmuchamy baloniki”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa rozwijająca orientację przestrzenną   f   reguluje oddech (IV 2)
                    I 5; IV 1, 2, 7, 11, 14, 15  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                        „Księżniczki i rycerze”
                                                                           porusza się do muzyki (IV 7)
                                                                        f
                TURNIEJ RYCERSKI      y y y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 42) –   f   rysuje według własnej inwencji (IV 1, 11)
                                                                           przelicza obiekty i dodaje (IV 15)
                                        utrwalenie zabawy muzycznej Idą rycerze (CD)
                                                                        f
                                                                           wie, jak wyglądały stroje z  czasów rycerzy
                                        rozwijanie logicznego myślenia i umiejętno-
                                                                        f
                                                                          i księżniczek (IV 3, 19)
                                        ści liczenia, doskonalenie sprawności ręki
                                                                           wykonuje prace plastyczno-techniczne i używa
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                        f
                                        „Do zamku”
                                                                          ich podczas zabaw w grupie (IV 1, 8, 11)
                Czwartek   Zajęcia główne  y y  zabawa z chustą animacyjną „Królewskie   f   bierze udział zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                           uczestniczy w rywalizacji (II 8)
                                                                        f
                                        rytmy”
                    I 5, 8; II 3, 8; III 2, 5;
                                                                           odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
                                                                        f
                                        rozmowy na temat ubiorów dworskich,
                    IV 1, 3, 7, 8, 11, 19
                                                                          kami (II 2; III 2, 5)
                                        oglądanie albumów
                                      y  praca plastyczna „Rękawiczki i rękawice” –   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                                                          w ogrodzie (I 5; III 5; V 18)
                                        projektowanie rękawiczek dla księżniczki
                                        i rękawic rycerskich
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222