Page 218 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218
216 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y zabawa z wykorzystaniem chusty anima- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
TURNIEJ RYCERSKI y zabawa orientacyjno-porządkowa „Rycerz
cyjnej „Góra albo dół – taniec królewski”
nas uratuje”
wysłuchanie przekazu N. o rycerzach
y
praca techniczna „Wielkie przygotowania
y
do turnieju rycerskiego” – wykonanie mieczy,
tarcz i chusteczek
„Turniej czas rozpocząć!” – zestaw zabaw
Czwartek Zajęcia w ogrodzie rzucanie śnieżkami do wyznaczonego celu
y
ruchowych (wyścigi, zabawa rzutna)
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawy na sankach
y
Aktywność poranna y wykonanie książeczki z KA (k. 15) f tworzy książeczkę obrazkową (I 6; IV 18)
r
i popołudniowa y ozwiązywanie zagadek „Co to jest?” f wie, jakie są części składowe książki (IV 3, 19)
I 5, 6; II 4; IV 3, 8, y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f rozwiązuje zagadki (IV 5)
18, 19 y zabawa plastyczna „Złoty pierścień” f uczestniczy w zabawach grupowych (I 5)
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 44) – f wciela się w określone role (IV 1)
rozwijanie logicznego myślenia, utrwalenie
wypowiada się w różnych technikach plastycz-
KRÓLEWSKA BIŻUTERIA Zajęcia główne y zabawa logopedyczna „Cmokanie” f zna popularne bajki i baśnie (IV 3, 19)
f
nych (II 4; IV 8)
znajomości bajek, usprawnianie pracy ręki
poprzez kolorowanie
rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
f
zabawa ruchowa bieżna „Budujemy mur”
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gimna-
y
f
stycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
opowieść ruchowa „Królewski poranek”
y
czerpie radość ze wspólnej zabawy na śniegu
f
I 5, 7, 8, 9; IV 3, 8, 19
y
(II 3; III 2; IV 18)
bajka”
praca plastyczno-techniczna „Królewska
y zabawa pantomimiczna „Moja ulubiona f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Piątek y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 43) –
biżuteria” – wykonanie biżuterii z makaronu
rozwijanie logicznego myślenia, utrwalenie
znajomości bajek
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne na śniegu
I 2, 5; II 3; III 2, 5; IV 18 y zabawa tropiąca „Królewskie berło”
tydzień 18: ZABAWA KARNAWAŁOWA
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Gdzie f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
MASKI KARNAWAŁOWE y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f zna specyfikę balu karnawałowego (III 2; IV 20)
są kasztany?”
rozwija wyobraźnię podczas tworzenia maski
i popołudniowa
f
I 5, 8, 7, 9; II 3; III 2, 5
„Leniwa ósemka” – wspomaganie pracy pół-
(I 6; IV 11)
y
kul mózgowych zgodnie z kinezjologią edu-
rozpoznaje i nazywa emocje (I 1)
kacyjną Dennisona
f
potrafi opisać drugą osobę (IV 2)
f
doskonali sprawność grafomotoryczną (I 7, 9;
zabawa równoważna „Przejść przez rzekę”
y
f
IV 8)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 45) –
y
wyklejanie szablonu maski; rysowanie
odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
po śladzie f bierze udział w zajęciach ruchowych (I 5, 8)
f
Poniedziałek Zajęcia główne y powitanie „Witam wszystkich, którzy...” f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
kami (II 3; III 2, 5)
zabawa ruchowa „Zbieramy kamyczki”
y
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
I 1, 5, 6, 8; III 2;
przygotowanie pomocy dydaktycznych
y
wie o konieczności przebywania na świeżym
f
ozmowy tematyczne na temat karnawału
IV 2, 20, 11
r
y
powietrzu (I 4; IV 18)