Page 218 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218

216  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  zabawa z wykorzystaniem chusty anima-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               TURNIEJ RYCERSKI     y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Rycerz
                                      cyjnej „Góra albo dół – taniec królewski”
                                      nas uratuje”
                                      wysłuchanie przekazu N. o rycerzach
                                    y
                                      praca techniczna „Wielkie przygotowania
                                    y
                                      do turnieju rycerskiego” – wykonanie mieczy,
                                      tarcz i chusteczek
                                      „Turniej czas rozpocząć!” – zestaw zabaw
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie   rzucanie śnieżkami do wyznaczonego celu
                                    y
                                      ruchowych (wyścigi, zabawa rzutna)
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawy na sankach
                                    y
                  Aktywność poranna   y  wykonanie książeczki z KA (k. 15)  f   tworzy książeczkę obrazkową (I 6; IV 18)
                                      r
                  i popołudniowa    y  ozwiązywanie zagadek „Co to jest?”  f   wie, jakie są części składowe książki (IV 3, 19)
                  I 5, 6; II 4; IV 3, 8,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                  18, 19            y  zabawa plastyczna „Złoty pierścień”  f   uczestniczy w zabawach grupowych (I 5)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 44) –   f   wciela się w określone role (IV 1)
                                      rozwijanie logicznego myślenia, utrwalenie
                                                                          wypowiada się w różnych technikach plastycz-
               KRÓLEWSKA BIŻUTERIA  Zajęcia główne  y  zabawa logopedyczna „Cmokanie”  f   zna popularne bajki i baśnie (IV 3, 19)
                                                                      f
                                                                        nych (II 4; IV 8)
                                      znajomości bajek, usprawnianie pracy ręki
                                      poprzez kolorowanie
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa bieżna „Budujemy mur”
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gimna-
                                    y
                                                                      f
                                                                        stycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      opowieść ruchowa „Królewski poranek”
                                    y
                                                                          czerpie radość ze wspólnej zabawy na śniegu
                                                                      f
                  I 5, 7, 8, 9; IV 3, 8, 19
                                    y
                                                                        (II 3; III 2; IV 18)
                                      bajka”
                                      praca plastyczno-techniczna „Królewska
                                    y  zabawa pantomimiczna „Moja ulubiona   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               Piątek               y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 43) –
                                      biżuteria” – wykonanie biżuterii z makaronu
                                      rozwijanie logicznego myślenia, utrwalenie
                                      znajomości bajek
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne na śniegu
                  I 2, 5; II 3; III 2, 5; IV 18  y  zabawa tropiąca „Królewskie berło”
          tydzień 18: ZABAWA KARNAWAŁOWA
           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Gdzie   f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
               MASKI KARNAWAŁOWE    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   zna specyfikę balu karnawałowego (III 2; IV 20)
                                      są kasztany?”
                                                                          rozwija wyobraźnię podczas tworzenia maski
                  i popołudniowa
                                                                      f
                  I 5, 8, 7, 9; II 3; III 2, 5
                                      „Leniwa ósemka” – wspomaganie pracy pół-
                                                                        (I 6; IV 11)
                                    y
                                      kul mózgowych zgodnie z kinezjologią edu-
                                                                          rozpoznaje i nazywa emocje (I 1)
                                      kacyjną Dennisona
                                                                      f
                                                                          potrafi opisać drugą osobę (IV 2)
                                                                      f
                                                                          doskonali sprawność grafomotoryczną (I 7, 9;
                                      zabawa równoważna „Przejść przez rzekę”
                                    y
                                                                      f
                                                                        IV 8)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 45) –
                                    y
                                      wyklejanie szablonu maski; rysowanie
                                                                          odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
                                      po śladzie                        f   bierze udział w zajęciach ruchowych (I 5, 8)
                                                                      f
               Poniedziałek   Zajęcia główne  y  powitanie „Witam wszystkich, którzy...”  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        kami (II 3; III 2, 5)
                                      zabawa ruchowa „Zbieramy kamyczki”
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                  I 1, 5, 6, 8; III 2;
                                      przygotowanie pomocy dydaktycznych
                                    y
                                                                          wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                      f
                                      ozmowy tematyczne na temat karnawału
                  IV 2, 20, 11
                                      r
                                    y
                                                                        powietrzu (I 4; IV 18)
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223