Page 219 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 219

TYDZIEŃ 18  •  Zabawa karnawałowa  •  217



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  prezentacja i omówienie maski przygoto-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        wanej przez N.
                                      y y  zabawa „Co mówi moja maska?”
                                        praca plastyczno-techniczna „Maski karnawa-
                                        ło we” – wykonanie masek według pomysłów
               Poniedziałek   MASKI KARNAWAŁOWE  y y y  opisywanie wybranych postaci
                                        dzieci
                                        parada maskowa
                                        odgadywanie, kto ukrył się pod maską


                                        „Śniegowe niespodzianki” – odszukiwanie
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V
                    I 2, 4, 5; III 5; IV 18  ukrytych kamyczków
                                      y  zabawy dowolne na sankach
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie artykulacyjne „Odgłosy zwierząt”  f   ćwiczy aparat mowy (IV 2)
                    i popołudniowa    y  zabawa plastyczna „Najbardziej lubię…”  f   wyszukuje rymy (IV 2, 6)
                    I 5; II 4; IV 1, 2, 6, 8  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   rozwija sprawność grafomotoryczną (I 7, 9; IV 8)
                                      y  zabawa dramowa „Kim jestem?”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   wypowiada się w formie rysunku (II 4; IV 8)
                                        s. 48) – rozwijanie sprawności grafomoto-  f   naśladuje ruchem, mimiką i gestem wskazane
                                        rycznej oraz słuchu fonematycznego po-  postaci (IV 1)
                                        przez wyszukiwanie rymów        f   interesuje się czytaniem (IV 4)
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki   f   zna wielką literę drukowaną L (IV 4)
                                        w parach”                       f   podaje wyrazy rozpoczynające się na daną głoskę
                                                                          (IV 2)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie wiersza Słodycze Lilki    wykleja szablon litery (IV 8, 11)
                    I 5, 3, 7, 9; III 2;    y  odszukiwanie liter L na kartce z zapisanym   f   koloruje (I 7; IV 8)
                    IV 2, 4, 5, 8, 11, 20  wierszem                     f   doskonali sprawność grafomotoryczną (I 7, 9;
                                                                        f
                                      y  omówienie treści wiersza         IV 8)
                                      y  krótka pogadanka na temat zdrowego odży-  f   nazywa obrazki (IV 2)
                                        wiania
                L JAK LODY            y y  „Literka L” – pokazywanie litery ruchem ciała  f   rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                                                                           dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
                                                                          (IV 2)
                                        ćwiczenie artykulacyjne „Li, le, la, lo, lu”
                                                                        f
                                        wypowiadanie wyrazów na l
                                      y y  dokańczanie wyrazów          f   wie, czym zajmuje się cukiernik (IV 20)
                                                                           uczestniczy w przygotowaniu poczęstunku (I 3, 7;
                                                                        f
                Wtorek                y y  zabawa „Znam te litery”      f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        zabawa słowna w kole
                                                                          III 2)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 46
                                      y
                                        i ćw. 2, s. 47) – kolorowanie lub wyklejanie   f   zauważa zmiany w przyrodzie (IV 16, 18)
                                        szablonu litery, rysowanie litery palcem;
                                        rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
                                        doskonalenie słuchu fonematycznego
                                        r
                                      y  ozwiązywanie zagadki
                                      y  „Kto produkuje i sprzedaje lody?” – omówie-
                                        nie specyfiki zawodu
                                      y  zabawa tematyczna „Lody, lody dla ochłody”
                                      y  wspólne z gościem przygotowywanie lodów
                                      y  degustacja smakołyków
                                        r
                                      y  ozdanie dyplomów „Szefa cukier nika”
                    Zajęcia w ogrodzie  y   „Dlaczego śnieg topnieje?” – dostrzeganie
                    I 2, 5; III 5; IV 16, 18  różnic pogodowych, obserwowanie topnie-
                                        nia śniegu
                                      y  zabawa w piaskownicy „Cukiernia”
                    Aktywność poranna   y  zabawy z mikrofonem „Śpiewać każdy może”  f   pokonuje swoją nieśmiałość (II 7)
              Środa   BALONOWE   ZABAWY  i popołudniowa  y y y  układanie historyjki obrazkowej  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                           układa historyjkę obrazkową (IV 5)
                    I 5, 7, 9; II 7; III 5, 7;
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „W prawo – w lewo”
                    IV 2, 5, 7, 8, 15
                                                                           rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                        f
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224