Page 219 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 219
TYDZIEŃ 18 • Zabawa karnawałowa • 217
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y prezentacja i omówienie maski przygoto- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
wanej przez N.
y y zabawa „Co mówi moja maska?”
praca plastyczno-techniczna „Maski karnawa-
ło we” – wykonanie masek według pomysłów
Poniedziałek MASKI KARNAWAŁOWE y y y opisywanie wybranych postaci
dzieci
parada maskowa
odgadywanie, kto ukrył się pod maską
„Śniegowe niespodzianki” – odszukiwanie
Zajęcia w ogrodzie y y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V
I 2, 4, 5; III 5; IV 18 ukrytych kamyczków
y zabawy dowolne na sankach
Aktywność poranna y ćwiczenie artykulacyjne „Odgłosy zwierząt” f ćwiczy aparat mowy (IV 2)
i popołudniowa y zabawa plastyczna „Najbardziej lubię…” f wyszukuje rymy (IV 2, 6)
I 5; II 4; IV 1, 2, 6, 8 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f rozwija sprawność grafomotoryczną (I 7, 9; IV 8)
y zabawa dramowa „Kim jestem?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2, f wypowiada się w formie rysunku (II 4; IV 8)
s. 48) – rozwijanie sprawności grafomoto- f naśladuje ruchem, mimiką i gestem wskazane
rycznej oraz słuchu fonematycznego po- postaci (IV 1)
przez wyszukiwanie rymów f interesuje się czytaniem (IV 4)
y zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki f zna wielką literę drukowaną L (IV 4)
w parach” f podaje wyrazy rozpoczynające się na daną głoskę
(IV 2)
Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Słodycze Lilki wykleja szablon litery (IV 8, 11)
I 5, 3, 7, 9; III 2; y odszukiwanie liter L na kartce z zapisanym f koloruje (I 7; IV 8)
IV 2, 4, 5, 8, 11, 20 wierszem f doskonali sprawność grafomotoryczną (I 7, 9;
f
y omówienie treści wiersza IV 8)
y krótka pogadanka na temat zdrowego odży- f nazywa obrazki (IV 2)
wiania
L JAK LODY y y „Literka L” – pokazywanie litery ruchem ciała f rozwiązuje zagadkę (IV 5)
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
(IV 2)
ćwiczenie artykulacyjne „Li, le, la, lo, lu”
f
wypowiadanie wyrazów na l
y y dokańczanie wyrazów f wie, czym zajmuje się cukiernik (IV 20)
uczestniczy w przygotowaniu poczęstunku (I 3, 7;
f
Wtorek y y zabawa „Znam te litery” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
zabawa słowna w kole
III 2)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 46
y
i ćw. 2, s. 47) – kolorowanie lub wyklejanie f zauważa zmiany w przyrodzie (IV 16, 18)
szablonu litery, rysowanie litery palcem;
rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
doskonalenie słuchu fonematycznego
r
y ozwiązywanie zagadki
y „Kto produkuje i sprzedaje lody?” – omówie-
nie specyfiki zawodu
y zabawa tematyczna „Lody, lody dla ochłody”
y wspólne z gościem przygotowywanie lodów
y degustacja smakołyków
r
y ozdanie dyplomów „Szefa cukier nika”
Zajęcia w ogrodzie y „Dlaczego śnieg topnieje?” – dostrzeganie
I 2, 5; III 5; IV 16, 18 różnic pogodowych, obserwowanie topnie-
nia śniegu
y zabawa w piaskownicy „Cukiernia”
Aktywność poranna y zabawy z mikrofonem „Śpiewać każdy może” f pokonuje swoją nieśmiałość (II 7)
Środa BALONOWE ZABAWY i popołudniowa y y y układanie historyjki obrazkowej f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
układa historyjkę obrazkową (IV 5)
I 5, 7, 9; II 7; III 5, 7;
ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
f
zabawa ruchowa „W prawo – w lewo”
IV 2, 5, 7, 8, 15
rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f